اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رونمایی دوباره از یک اپلیکیشن قدیمی/ کفگیر شرکت ملی پخش به ته دیگ خورد

به گزارش اقتصادآنلاین ، در عصر رسانه های نو، عصر انفجار داده ها و اطلاعات نمی توان تصور کرد که می شود چشم و دل مردم را فریفت. این روزها در اثر کسادی بهره برداری از پروژه ها، افتتاح‌های چند باره امری است که در میان مسئولان رونق پیدا کرده و به این روش قصد درپوش گذاشتن بر کم کاری زیرمجموعه های خود را دارند. سنت جدیدتری را هم پاره ای مدیران نفتی برجای گذاشته اند و گویی نمی خواهند از دیگر مدیران کشور عقب بمانند. این سنت درخشان دست هر آدم رندی را از پشت می بندد و در عین حال مفهوم بهینه پردازی و استفاده مطلوب از بعضی کارها و رویدادها را در اختیار بنی بشر قرار می دهد. این سنت حسنه، افتتاح چندباره از یک پروژه است.

 افتتاح چندین باره از هر پروژه ای تنها خروجی که روی دست مدیر می گذارد، دو متر روبان و یک قیچی است. نمونه اولیه اش را در حوزه های نفت شاهد بودیم. اگر سی ثانیه وقت صرف کنید و اینترنت را بکارگیرید، خواهید دید که اولین بار موزه صنعت نفت در سبزوار افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. سالها بعد نزدیک دو دهه بعد از آن ماجرا که گذشت و امور موزه ها از طرف جناب وزیر صاحب متولی شد، در پوسترها دیدیم که می خواهند اولین موزه صنعت نفت را افتتاح کنند!

درپوش گذاشتن بر کم کاری ها با افتتاح های چند باره به موزه نفت ختم نشد و این تکنیک جدید به زیر مجموعه های وزارت نفت از جمله شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز سرایت کرد. سال هاست که در صفحات اینترنت و تلفن های هوشمند مردم از اپلیکیشن «پمپ بنزین یاب» استفاده می کنند. این نرم افزار در سال 1393 و در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی توسط معاون وقت وزیر نفت رونمایی و بکارگرفته شد

اما گویی سال ها که بگذرد می شود با کمی دست کاری نام را تغییر داد و یک رونمایی دوباره با نام جدید و به کام مدیران نو و کم‌کار برگزار کرد. گواه ادعای ما در رویداد نشست خبری 22 اسفند 97 اتفاق افتاد. در این تاریخ شرکت ملی فرآورده های نفتی اپلیکیشن پمپ بنزین یاب، با نام جدید "باک" را مجددا رونمایی کرد. رسانه ها نیز دچار فراموشی شده و بدون توجه به اخباری که چهار سال پیش از این رونمایی درج کردند، بازهم در این نشست شرکت کرده و گزارش این رونمایی مجدد را بدون اشاره به سوابق منتشر کردند.

نفت

جز آنکه بگوییم خسته نباشی دلاور چیز دیگری نمی توان گفت. گویا کفگیر ته دیگ خورده که از افتتاح جایگاه سوخت گرفته تا رونمایی مجدد از یک اپلیکیشن جزء موفقیت‌های چشمگیر یک مجموعه لحاظ می شود. با این همه ترس برمان می دارد که این روبان بریدن ها منجر به صرف هزینه های بسیار شود و باز مدتی بعد، مدیری بعد و نام دیگری و رونمایی های پی در پی بعدی. مبارکتان باد!

نفت

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان