گزارش/

پرونده فساد مالی نتانیاهو، ده‌ها بازجویی و تظاهرات‌های دنباله‌دار در سرزمین‌های اشغالی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام فساد مالی در چند پرونده زیر ذره‌بین پلیس قرار دارد و همزمان با ده‌ها بازجویی از او و خانواده‌اش در جریان این پرونده‌ها، تظاهرات‌هایی در سرزمین‌های اشغالی بر پا می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، «بنیامین نتانیاهو» و خانواده او در چند پرونده متهم به فساد مالی هستند و تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی شواهد بسیاری را مبنی بر اثبات این موضوع فراهم آورده است.

پرونده فساد مالی نتانیاهو

خانواده نتانیاهو طی ماه‌های اخیر درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده و بار‌ها اخبار آن در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده 1000»، «پرونده 2000»، «پرونده 3000» و «پرونده 4000» معروف شده است.

ویژه نوروز///پرونده فساد مالی نتانیاهو، ده‌ها بازجویی و تظاهرات‌های دنباله‌دار در سرزمین‌های اشغالی

پرونده 4000

تنها در یکی از این موارد بنیامین نتانیاهو طی یک بازجویی 4 ساعته در مرداد ماه امسال (ماه آگوست) به سوالات پلیس رژیم صهیونیستی در مورد پرونده 4000 یا «پرونده بِزِک» پاسخ داد؛ پرونده‌ای که تحقیقات در مورد آن از زمستان سال 1396 آغاز شد.

نتانیاهو در پرونده موسوم به 4000 متهم است که به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِیزِک» میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: حزب لیکود در تنگنای نتانیاهو

 

این پرونده پس از آن مورد تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی قرار گرفت که ماه فوریه سال 2018 هاآرتص با انتشار گزارشی اعلام کرد که شواهد محکم‌تری مبنی بر ارتباط نتانیاهو و نیز برخی دیگر از نزدیکان وی با الوویچ یافت شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در این پرونده متهم به پرداخت میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی به الوویچ در ازای حمایت رسانه‌ای پایگاه خبری «واللا» از نتانیاهو و خانواده‌اش، پرداخت کرده است.

 

ویژه نوروز///پرونده فساد مالی نتانیاهو، ده‌ها بازجویی و تظاهرات‌های دنباله‌دار در سرزمین‌های اشغالی

 

پرونده 1000 و 2000

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز‌های 9 و 19 ماه نوامبر سال 2017 نیز از سوی پلیس رژیم صهیونیستی مورد بازجویی قرار گرفته و پلیس دلیل این اقدام را تسریع در روند رسیدگی به این پرونده اعلام کرده است.

نتانیاهو در دو پرونده متهم شده است؛ اول دریافت هدیه از بازرگانان که به «پرونده 1000» معروف شده است و دوم که به «پرونده 2000» معروف است چند مورد گفت: وگو با «ارنون موزس»، ناشر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت برای پوشش خبری بهتر از نتانیاهو، در مقابل شکایت از روزنامه «اسرائیل الیوم» است که رقیب یدیعوت احارانوت نیز به شمار می‌رود.

 

ویژه نوروز///پرونده فساد مالی نتانیاهو، ده‌ها بازجویی و تظاهرات‌های دنباله‌دار در سرزمین‌های اشغالی

 

پرونده 3000

جنجالی‌ترین پرونده نتانیاهو، اما به 3000 مشهور است؛ پرونده‌ای که مربوط به خرید سه زیر دریایی آلمانی توسط رژیم صهیونیستی است و در سال 1395 جنجال زیادی راه انداخت و برخی از نمایندگان کنیست (پارلمان) و سیاستمداران اسرائیلی، نخست وزیر را به دلیل اعمال نفوذ و کسب منافع از مساله‌ای مرتبط با امنیت ملی رژیم اشغالگر و بودجه جنگی اسرائیل به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

 

تکذیب مداوم اتهامات از سوی نتانیاهو

پیش‌تر برخی منابع خبری گزارش دادند که پارلمان رژیم صهیونیستی به دنبال تصویب قانونی است که این اجازه را به نخست وزیر این رژیم می‌دهد که تا پایان دوران نخست وزیری، از محاکمه و بازجویی خلاص شود.

 

بیشتر بخوانید: فساد و رشوه کار نتانیاهو را یکسره می‎کند

 

اگرچه بحث فساد مالی و اقتصادی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی موضوع تازه‌ای نیست چرا که طی سال‎های گذشته رسانه‌ها بار‌ها از فساد گسترده بنیامین نتانیاهو و اطرافیانش گزارش‎های بی‌شماری را منتشر کرده اند؛ اما نتانیاهو توانسته از زیر تیغ دادگاه بگریزد.

 

ویژه نوروز///پرونده فساد مالی نتانیاهو، ده‌ها بازجویی و تظاهرات‌های دنباله‌دار در سرزمین‌های اشغالی

 

با این وجود نتانیاهو همواره اتهامات مطرح شده را انکار و آن‌ها را تلاشی از سوی مخالفان برای ضربه زدن به خود عنوان کرده است.

12 دور بازجویی و تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو

در جریان پرونده فساد مالی نتانیاهو 12 بار از سوی پلیس رژیم صهیونیستی مورد بازجویی قرار گرفته است.

همزمان با این بازجویی‌ها، تظاهرات‌های زیادی علیه نتانیاهو کابینه وی برگزار شده و معترضان خواهان استعفا و محاکمه او شده‌اند.

ویژه نوروز///پرونده فساد مالی نتانیاهو، ده‌ها بازجویی و تظاهرات‌های دنباله‌دار در سرزمین‌های اشغالی

 

شواهد کافی پلیس برای اثبات جرم

پلیس رژیم صهیونیستی ماه دسامبر سال 2018 اعلام کرد که شواهد کافی را درباره اتهامات بنیامین نتانیاهو در پرونده کلاهبرداری، رشوه و خیانت در امانت در اختیار دارد.

پلیس اسرائیل از دادستان کل این رژیم درخواست کرده بود تا نتایج تحقیقات خود را درباره فساد مالی نتانیاهو در پرونده موسوم به «4000» منتشر کند.

کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: پلیس اسرائیل از دادستان کل تفهیم اتهام علیه نتانیاهو در پرونده فساد مالی 4000 را خواستار شده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان