اخبار محیط زیست در فروردین ۹۷؛

استعفای معاون جنجالی محیط زیست/ لقاح مصنوعی دلبر و کوشکی به زودی انجام می‌شود

مهمترین اخبار و رویداد‌های سازمان حفاظت محیط زیست فروردین ماه ۹۷ را با یک کلیک مشاهده کنید.

استعفای معاون جنجالی محیط زیست/ لقاح مصنوعی دلبر و کوشکی به زودی انجام می‌شود
بسته فروردین محیط زیست////استعفای معاون جنجالی محیط زیست/لقاح مصنوعی دلبر و کوشکی به زودی انجام می شودبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان حفاظت محیط زیست در فروردین ماه 97که گذشت، شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

فیفا موافق بود اما تعلل فدراسیون یوز را از لباس تیم ملی حذف کرد/ منتظر پاسخ و مخالفت کتبی آدیداس هستیم

حمید ظهرابی سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص حذف تصویر یوز از پیراهن تیم ملی فوتبال ایران با یادآوری این موضوع که ایران از سال ١٣٧٥ و با تصویب مجلس شورای اسلامی به کنوانسیون بین المللی حفاظت از تنوع زیستی ملحق شده است، اظهار کرد: درج تصویر یوزپلنگ آسیایی بر روی پیراهن تیم ملی نه تنها واجد ارزش های زیادی در جلب توجه و نظر عموم مردم ایران و جهان به لزوم حفاظت از این گونه ارزشمند بود، بلکه بازتاب بسیار زیبا و خردمندانه ای از توجه مردم اصیل و با فرهنگ یک تمدن بزرگ به لزوم حفظ محیط زیست و تنوع زیستی در جهان بود.

ظهرابی افزود: انتظار داشتیم فدراسیون فوتبال با دقت و حساسیت بیشتری به این موضوع می پرداخت.


سهمی از جریمه‌های معاینه فنی به کاهش آلودگی هوا اختصاص نمی‌یابد

مسعود زندی سرپرست مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مقررات موجود در مراکز مجاز معاینه فنی گفت: بر اساس ماده 6 قانون اساسی کشور در صورتی که متصدیان و کارکنان مراکز مجاز معاینه فنی و یا ماموران و ناظران بر عملکرد آن‌ها برخلاف مقررات اقدام به صدور گواهی معاینه فنی کنند، به حداکثر مجازات محکوم می‌شوند.

وی در ادامه افزود: مراکز معاینه فنی که از ضوابط تاسیس فعالیت خود تخطی کنند به جزای نقدی محکوم می‌شوند.

سرپرست مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: هیچ پولی از طرف مراکز معاینه فنی به سازمان حفاظت محیط زیست داده نمی‌شود و تمام درآمدهای حاصل مراکز معاینه فنی متعلق به خود مراکز مجاز است.


استعفای معاون جنجالی محیط زیست/ مدنی به ایران باز نمی گردد

کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست که چندی پیش خبر بازداشت او در خصوص برخی اتهامات منتشر شده بود، از سمت خود استعفا داد.

این خبر را محمود صادقی نماینده تهران در مجلس در توییتر خود اعلام کرده و نوشته است: امروز از یک منبع موثق شنیدم کاوه مدنی معاون سازمان حفاظت محیط زیست، ایران را ترک کرده است، همسر او نیز که ممنوع الخروج شده بود با رفع ممنوع الخروجی کشور را ترک کرد.
بهمن ماه امسال بود که محمود صادقی، خبر از بازداشت مدنی داد اما توسط سازمان حفاظت محیط زیست تکذیب شد. رسانه ها پس از اعلام خودکشی کاووس سیدامامی جاسوس سرویس های امنیتی خارجی، از ارتباط کاوه مدنی با وی و اتهام جاسوسی این معاون سازمان محیط زیست نیز خبر داده بودند.


افغانستان نسبت به تامین حقابه هامون کم کاری می کند

حسین علی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:خشکی تالاب هامون به دلیل تامین نشدن حقابه سیستان وبلوچستان از افغانستان است و افغانستان به وظیفه قانونی خود عمل نمی کند.


توزیع 1500 جلیقه ضد گلوله میان محیط بانان سراسر کشور

جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه رئیس سازمان محیط زیست خرید جلیقه‌های ضد گلوله را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: در جهت تحقق شعار امسال یعنی«حمایت از کالای ایرانی» تمام جلیقه‌های ضد گلوله توسط شرکت‌های داخلی تولید شده‌اند که امیدواریم استفاده از این جلیقه‌های ضد گلوله در حفظ جان محیط بانان کشور موثر واقع شود و تلفات کمتری داشته باشیم.

فرمانده یگان محیط زیست کشور تصریح کرد: از روز گذشته 1500جلیقه ضد گلوله بین محیط بانان سرار کشور تقسیم شده است و در حال حاضر 3400 محیط بان در کشور فعالیت می کنند که از این پس 100 درصد محیط بانان به هنگام ماموریت جلیقه ضد گلوله خواهند داشت.


لقاح مصنوعی دلبر و کوشکی به زودی انجام می شود

ایمان معماریان دامپزشک پارک پردیسان و باغ وحش ارم با اشاره به آخرین وضعیت دو یوزپلنگ آسیایی دلبر و کوشکی اظهار کرد: دلبر و کوشکی از نظر بالینی و شرایط کلی براساس آخرین معاینه هایی که صورت گرفت در شرایط مطلوبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه به زودی لقاح مصنوعی برای این دو یوزپلنگ آسیایی انجام می شود، افزود: براساس زمان بندی های صورت گرفته به زودی با کمک متخصصان فرانسوی لقاح مصنوعی بر روی دلبر و کوشکی انجام می شود.

معماریان تصریح کرد: متاسفانه در گذشته تلاش بسیاری برای جفت گیری دلبر و کوشکی انجام شد اما این جفت گیری به علت سن و سال کوشکی (یوزپلنگ نر) صورت نگرفت.


 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان