مواد اولیه برای پخت یک عدد مدل اینستاگرامی

وقتی بیکار میشیم با خودمون میگیم خب! برم یه سری به  اینستاگرام یا یوتیوبوب بزنم ببینم دنیا دست کیه !

مواد اولیه برای پخت یک عدد مدل اینستاگرامی
مقدمه

وقتی بیکار میشیم با خودمون میگیم خب! برم یه سری به  اینستاگرام یا یوتیوبوب بزنم ببینم دنیا دست کیه !

اما بعد از اینکه پستای نوه دختر دایی بابتو که هنوز 3 سالش نشده رو لایک کردی برای گذروندن وقتت دلت  میخواد پستایی بیشتری ببینی  که  مسلما دیدن ولایک کردن فکو فامیل بابات جز علاقه مندیات نیست؛

 

هرچند که پستایی که شوهر عمه های گرامیتون در سوشیال مدیا (انگلیسیشو بلدم بنویسم ولی سخته نوشتنش!) آپلود میکنند واقعا بار علمی ومعنایی خاصی داره و نمیشه بدون علاقه لایکش کرد و ازش گذشت!

وقتی میری یکم سرچ کنی و ببینی سوژه اختلاس جدید واسه کدوم شرکته یا کدوم بازیگر خانواده کدوم بازیگریو مورد عنایت قرار داده،(چرا باید برامون جالب باشه ،البته شاید دلمون بخواد فحشای بیشتری یاد بگیریم! چی؟ به من ربطی نداره ؟ باشه باشه  :ِ؛  )

یهو با حجم عظیمی از بلاگر ها یا سوپر مدل ها رو به رو میشیم که هر کدومشون یه گوشه نشستن و دارن واسه خودش عکس میگیرن ،آرایش میکنند یا با چیزایی که فکرشم نمیکنی ماسک میسازن برای انواع پوست صورت ،یعنی بعضیاشون حاضرن خاکسترو با خاک کاهو قاطی کنند بمالن رو صورتشون تا ویو و لایکاشون بره بالا!

خب می پرسید آیا هدف اینها اطلاع رسانی در جهت معرفی فلان برند یا فواید  ماسک پوست شتر مرغ به همراه پی پی مارمولکه؟

باید عرض کنم بله در موادری شاید باشه ؛: !

اما تبلیغات آنچنان به بهترین شکل ممکن همه بلاگر ها و سوپر مدل ها پندار ها رو ساپورت مالی میکنه که اصلا مهم نیس بعد از خرید ماست با طعم فلفل وعصاره پای سوسک خسرو چه بلایی سره معده خودشون که فیلم میگیرن یا کسایی که میخرن و استفاده میکنند میاد.

حالا میخاییم یه نگاه کلی به زندگی همشون داشته باشیم و ببینیم که چی میشه که اینجور میشه!!

 

چگونه یک مدل اینستاگرامی شویم؟

اول می خواییم یکم با انواع مدل ها و بلاگر ها آشنا بشیم

اگه تشخیص  بین بلاگر ها و مدل های اینستاگرام واستون یکم پیچیدس ما براتون توضیح دادیم که داستان از چه قراره!

یه سری خوشگل و خوش هیکل که مدل های فشن شو و لباس و انواع برند های اکسسواری هستند که این روز ها که نزدیک عید نوروزه در اینستا گرام زیاد میبینیمشون !

دسته دوم بلاگر ها هستند که اون ها هم انواع مختلفی دارن بعضی ها بیوتی بلاگرند که کارشون معرفی محصولات آرایشی و ماسک های خونگی جینگولی پینگولیه که عمرا بتونید مواد اولیه ماسک هاشونو پیدا کنید!

بعضی از این بلاگر ها هم هستن که با اسم فشن بلاگر کار میکنند که فرقشون با مدلینگ اینه  که اونا در حد یه مدل خوشگل نیستن و عشوه خرکی ندارن اما برند های مختلفو میشناسن و میتونن به ما هم معرفی کنن ولی ما عمرا بخریم چون اکثر محصولاتی که از برندای شاخ  تولید میشه رو معرفی میکنن که اوانم هرکدوم به قیمت خون پدرشونه!

( دیگه یادم نمیاد چجور بلاگر هایی داریم ، اگه شما دوس داشتید کامنت کنید ،هر وقتم خودم یادم بیاد متنو ادیت میکنم)

 

در نهایت ما آدم های معمولی فقط حسرت تک تک این بلاگر ها و مدلینگ ها را میخوریم !

در صورتی که بخواهید مدلینگ فشن بشید باید بگم که شما چیز زیادی لازم ندارید یعنی مواد اولیه اصلا خریدنی نیس ،

یک عدد صورت دلبر البته خودمونیم خیلیامون دلبر نیستیم ، مخصوصا صبحا بدون آرایش اما با عمل بینی و آرایش وتزریقاتی که به لبو اونجاهامون میکنیم میتونیم کمی دلبر بشیم البته اگه شانس بیاریم دکترمون مدرکشو ازیکی از دانشگاهای معتبر تانزانیا نگرفته باشه چون در اون حالت در همون ابتدا باید با این عرصه بابای کنیم وهمچنان  عکساشونو ببینیم و حسرت بخوریم!

( همانطور که در سطر اول میبینید توضیح دادم که مواد اولیه اصلا خریدنی نیس و چیز زیادی لازم ندارید باید عرض کنم که اصلا فکر نمیکردم که بخوام راجب تزریقات لب و پروتزو عمل های جراحی  حرف بزنم ،پس خط اول کنسله و شما اگه از همون اول بیس و پایه داف بودنو ندارید باید سرمایه گذاری کنید برای عمل جراحی و از این جور چیز ها)

خب در پله و مرحله بعد شما به یک دوستی نیاز دارید که عکاسی داره یا دانشجوی عکاسی هست که معمولا در هیچ صورتی اینطور که گفتم نیست ، شما در واقع نیاز به دوستی دارید که کادوی تولدش یک دوربین عکاسی گرفته ،اگه عکاسیم بلد نباشه خب نباشه اصلا مهم نیس!

کمی عشوه خرکی احتمالا نیازتان میشود که این مدل پدل ها اسمش را گذاشته اند صورت فتوژنیک یا از این صورتهایی که با دوربین حرف میزند!

راستشو بخوایید منم متوجه این داستان نشدم!

آقایون البته برعکس هستند و نباید عشوه خرکی داشته باشن شاید عشوه شتری جواب بده هرچی عشوه شتری بیشتر !جذاب تر و مدل تر !

در ادامه شاید بعضی از شما دخترا دوست نداشته باشید که سوپر مدل بشید و علاقه دارید که بلاگر شدن رو تجربه کنید !

و اما بلاگر ها …

تنوع به هر حال خوبه دیگه اینستا گرام به اون بزرگی همش که مدل نمیخاد! بالاخره یکی باید باشه که برای جوشاتون یه کاری کنه یا بخواد بهتون یاد بده که چجوری آرایش کنید که شوهر پیدا کنید و نترشید!

 

برای بیوتی بلاگر شدن شما نیاز به یک سری لوازم آرایش برند دارید و یک عدد دوربین فیلم برداری با کیفیت فول اچ دی ؛

کار سختیم نیست ؛

مرحله به مرحله به فالوراتون یاد میدید که چجوری رژ لب بزنند یا چه مدل خط چشمی داف ترشون میکنه!

در بعضی از مواقع هم لا به لای آرایش کردن  با استفاده از دم نوش گل خر زهره لاغری فلان برند، ماسک و اسکراب لایه بردارو شفاف کننده درست کنید و بمالید به صورتتون بعد ش بگید وااوو فالورای عزیزم نمیدونید چه آرامشی داره بعد اینکه صورتتونو میشورید انگار صورتتون 5 کیلو کم کرده !

فشن بلاگری هم اونقدری کار سختی به نظر نمیرسه ؛

یه گوشه نشستی منتظری که برند مورد علاقت یا هر برندی که ترند جدیده از کالکشن جدیدش رونمایی کنه ، توام اگه خیلی خوش شانس باشی و پر طرفدار برات چنتا از کاراشونو میفرستن که راجبشون نظر بدی ..

اگه تازه کارم باشی یا باید خودت بخری یا اینکه از دور با عکساش برای بقیه توضیح بدی که این مانتو فلان برنده وجنسش اینه و با فلان شال ست میشه یا اون عطر عصاره اون گیاهس که فقط تو جزایر هاوایی پیدا میشه و مناسب تابستونه؛

به هر حال یکم از برندا سر در بیاری و بتونی نقدشون کنی  ،تبریک میگم تو یک فشن بلاگر اینستا گرامی هستی که اگه یکم خوشتیپ و خوشگلم باشی که دیگه نگم برات !

 

 میل به مدل شدن از چه سنی آغاز میشود؟

حقیقتا علاقه مدل شدن دختر ها و پسر ها در ایران دهه های قبل، بعد از سن بلوغ شکل میگرفت چرا که شما در سن بلوغ زشت ترین و گس ترین حالت ممکنی که می توانستید در طول زندگی از خودتان ببینید را دیده اید ،

صورت پر از جوش و آکنه ،سیبیل در دخترها، دست های دراز تر از بدن در پسر ها و لاغری و چاقی مفرط در هر دو جنسیت!

 

البته در دهه های جدید منتظر نموندن تا سن بلوغ تموم بشه ! مادر پدر های دلسوزشون که از بچگی به فکر آینده بچه هاشون هستن باهم فکر کردن و به فکر یک جور دیگه از مدل شدن افتادن که بچه هاشون بیکار نباشن و از کودکی پا به حرفه مدلینگ بذارن و شما نگران پول تبلیغاتی که از طریق بچه ها بدست میاورن نباشید این همون داستان قلک و شب عید و عیدیتو بده برات نگه میداریمه!

تصور میره که این بیبی های زیبا  و گوگولی در سن بلوغ از حرفه مدلینگ خداحافظی کنند ،

شاید برای مدت کوتاهی که جای جوش ها برود و رشد دستشان متوقف بشود ؛

نمیدونم شاید تا وقتی که اجازه اصلاح سیبیل هایشان را داشته باشن؛

 

همه ما آدما حداقل یه بار تو زندگیمون رفتیم جلو آینه و ژشت خوشگل و جذاب ترین آدمی که میشناسیمو گرفتیم ،همه ما شاید توی بچگی یا شاید همین الان آرزوی اینو داشته باشم که یه شب بتونیم شبیه اونا باشیم و شبیه مدلا زندگی کنیم !

یه شب خوشگل و جذاب ، یه شب پولدار..

تو نا خدآگاه ما یه صدایی می پیچه که مارو مجبور میکنه خوشتیپ باشیم یا حداقل سعی کنیم معقول به نظر برسیم ،

احتمالا یکی از دلیلاشم دیدن عکسا یا دنبال کردن صفحه مجازی مدلاس ،چیزی که ما نیستیم و یه تقلید کورکورانس خودمونم میدونیم که این تمام ما نیست !

و شاید اون آدمایی که ما به اسم مدل میشناسیم یه روزی تو خلوتشون برن جلو آینه و ژشت ما آدم معمولیارو بگیرن!

احتمال اینکه یکی از ما یه روز جای اونا بشیم خیلی کمه و اونام خیلی سخت میتونن خودشونو تو جلد  یه آدم معمولی با پز معمولی ببینن !

احتمالا یه روزی با  ژشت عکاسی این سوال مسخره و نخ نما از ذهنشون با سرعت میگذره که خب این کارایی  که می کنی یعنی چی؟! تولید محتوای بی محتوا تا کی؟

آخرشم یه خمیازه طولانی بکشن و به کسی که تو آیینه هست بگن همینی که ه!

 

آیا همینی که ه؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان