لغو سفارش ۴۹ هواپیمای مکس ۷۳۷ از سوی اندونزی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  شرکت گرودا اندونزی به عنوان شرکت هواپیمایی ملی این کشور، تحت تأثیر سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس در چند ماه گذشته سفارش این نوع خاص از هواپیما از بوئینگ آمریکا را لغو و کنسل کرده تا علت حادثه‌ای و دلیل دقیق سقوط دو هواپیما که در چند ماه گذشته رخ داده است، معلوم و اعلام شود.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا که در کنار ایرباس اروپا، از بزرگترین کمپانی‌های تولید هواپیما به شمار می‌آید، در طول یک ماه گذشته با چالش‌ها و مشکلات متعددی تحت تأثیر دو سقوط مرگبار از مدل بوئینگ 737 مکس مواجه شده است که این امر سهام این شرکت را بعد از دومین حادثه هوایی که منجر به سقوط و کشته شدن خیل عظیمی از مسافران و سرنشینان این هواپیما شد به شدت ساقط کرده و نام و آوازه این شرکت بزرگ هواپیماسازی را زیر سوال برده، به گونه‌ای که بسیاری از ایرلاین‌ها در سراسر جهان پرواز و فعالیت این نوع خاص از هواپیما را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده و متوقف کرده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، تقریباً یک ماه پیش بود که یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 مکس تنها 13 دقیقه بعد از بلند شدن از زمین که به سمت نایروبی پایتخت کنیا در حال پرواز بود، سقوط کرد و تمامی 157 سرنشین آن کشته شدند.

با این که در روزهای اولیه بعد از سقوط هنوز علت حادثه و چند و چون آن مشخص نشده بود بسیاری از ایرلاین‌ها در سراسر جهان پرواز و فعالیت آن را متوقف اعلام کرده و بسیاری از رسانه‌ها نیز از نقص فنی و مشکلی در نرم افزار موجود در بوئینگ 737 سخن گفته و خبر دادند.

این دومین سقوطی بود که در چند ماه گذشته برای این مدل خاص از هواپیمای بویینگ رخ می‌داد و بسیاری از کارشناسان و متخصصان را بر این فرضیه وا می‌داشت تا شباهت میان این دو سقوط را کشف کرده و به برطرف کردن آن بپردازند.

تقریباً در آبان ماه گذشته بود که یک فروند دیگر از هواپیمای مذکور فعال در ایرلاین لئون ایر اندونزی نیز تنها چند دقیقه بعد از بلند شدن از باند فرودگاه جاکارتا در آب‌های سواحل شرقی این کشور سقوط کرد و تمامی 189 مسافر و سرنشین آن ناپدید و کشته شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان