گزارش/

وضعیت وخیم فلسطینیان در زندان‌های رژیم صهیونیستی؛ رفتارهای وحشیانه نظامیان صهیونیست با اسرای فلسطینی

رژیم صهیونیستی که از زمان اشغال اراضی فلسطین به بهانه‌های گوناگون تعداد زیادی از فلسطینیان را بازداشت و زندانی کرده شرایط بسیار بدی برای این زندانیان ایجاد کرده و گزارش‌ها و مستندات بسیاری مبنی بر این امر وجود دارد که اقدامات رژیم صهیونیستی علیه زندانیان فلسطینی نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حقوق بشری است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، وضعیت زندان‌های رژیم صهیونیستی و رفتار‌های وحشیانه صهیونیست‌ها با زندانیان فلسطینی اگرچه موضوع جدیدی نیست، اما مساله‌ای است که نیازمند توجه جهانی است.

رژیم صهیونیستی از سال 1967 به بازداشت گسترده فلسطینیان نوار غزه، کرانه غربی و قدس شرقی دست زد.

از آن زمان تاکنون رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از 700 هزار نفر را اغلب به دلیل اتهامات سیاسی دستگیر و زندانی کرده است.

 

ویژه نوروز///وضعیت زندان‌های رژیم صهیونیستی

6500 فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی

جدیدترین آمار‌ها حاکی از آن است که حدود 6500 فلسطینی در حال حاضر در زندان‌های رژیم صهیونیستی گرفتار شده‌اند. از این میزان 230 تن کودک و 54 تن زن هستند. 360 تن از زندانیان نیز از ساکنان نوار غزه هستند.


زندان تجربه مشترک غالب ساکنان فلسطین است. حدود یک پنجم جمعیت فلسطین از زمان اشغال این کشور به نحوی زندانی شدن را تجربه کرده‎اند. شماری از این افراد بدون اتهام تا مدت‌ها در بازداشت بوده اند و شماری دیگر به اتهام ارتکاب جنایاتی که هرگز مرتکب نشدند، دستگیر و زندانی شدند.

وخامت اوضاع زندانیان

ماه ژانویه زندانیان فلسطینی در زندان «عوفر» رژیم صهیونیستی اعلام کردند دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

 

بیشتر بخوانید: تعداد زندانیان زن فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی رو به افزایش است

 

به گزارش باشگاه زندانیان فلسطینی، دست کم 100 زندانی عوفر در حمله و سرکوب صهیونیست‌ها در زندان زخمی شده‎اند. این باشگاه به نقل از زندانیان گفت: نیرو‌های امنیتی صهیونیستی در حمله به زندانیان، از گلوله‌های فلزی با روکش پلاستکی، گاز اشک آور، بمب‌های دودزای ضربه ای، باتوم و ... استفاده کردند.

 

ویژه نوروز///وضعیت زندان‌های رژیم صهیونیستی

 

ممنوعیت ملاقات با خویشاوندان، شرایط وحشتناک زندان، سوء استفاده‌های جسمی و روحی، ضرب و شتم بی دلیل، حبس افرادی، محدودیت دسترسی به کتاب، قلم، کاغذ و رادیو و ... تنها مواردی از نقض گسترده حقوق بشر در زندان‌های صهیونیستی هستند.

بدرفتاری با زنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی

ماه نوامبر گذشته خدمات زندان اسرائیل (IPS) با اصرار بر نصب دوربین‌های مدار بسته در حیاط بازداشتگاه‌هایی که زنان فلسطینی در آن دوران حبس خود را می‌گذرانند، اعتراضات آنان را نادیده می‌گیرند.
زندانیان زن فلسطینی وجود دوربین در حیاط زندان را نقض حریم خصوصی خود می‌دانند.

سی و چهار زندانی فلسطینی زن، از جمله دو کودک در زندان هاشبرون رژیم صهیونیستی برای شصتمین روز پیاپی، از ترک سلول‌های خود در اعتراض به قوانین سختگیرانه خودداری کردند.

قادری ابوبکر، رئیس کمیته زندان‌های فلسطین می‎گوید: خدمات زندان رژیم صهیونیستی ملاقات این زنان با خانواده هایشان را نیز ممنوع کرده است.

 

ویژه نوروز///وضعیت زندان‌های رژیم صهیونیستی

 

گزارش سازمان ملل از بازداشت گسترده کودکان در زندان‌های رژیم صهیونیستی

به گفته سازمان بین المللی دفاع از کودکان، سالانه بین 500 تا 700 کودک فلسطینی بین 12 تا 17 سال توسط نظامیان رژیم صهیونیستی دستگیر و در دادگاه نظامی این رژیم محاکمه می‌شوند. بازداشت افراد زیر سن قانونی توسط رژیم صهیونیستی اخیرا و پس از دستگیری عهد التمیمی –نوجوان 17 ساله فلسطینی که 8 ماه در زندان‌های رژیم صهیونیستی بود- مورد توجه قرار گرفته است. اما باید توجه داشت که عهد التمیمی یک استثنا بود که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و کودکان همسن عهد التمیمی که توسط نظامیان رژیم صهیونیستی دستگیر می‌شوند بدون آن که گزارشی در رسانه‌ها منتشر شود، بسیارند.

 

گزارش سال 2013 یونیسف

براساس گزارش منتشر شده توسط یونیسف در سال 2013 "بدرفتاری با کودکانی که توسط نظامیان رژیم صهیونیستی دستگیر می‌شوند گسترده، سیستماتیک و نهادینه شده است.» این بدرفتاری‌ها از زمان دستگیری تا محاکمه و حتی دوران محکومیت کودک ادامه می‌یابد.

 

بیشتر بخوانید: بدرفتاری با زنان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

 

این در حالیست که اغلب این کودکان متهم به پرتاب سنگ هستند. کودکان دستگیر شده در جیپ‌های نظامیان رژیم صهیونیستی و در حین طی مسافت پایگاه‌ها و ایستگاه‌های مختلف پلیس در شهرک‌ها مورد بازجویی قرار می‌گیرند.

 

ویژه نوروز///وضعیت زندان‌های رژیم صهیونیستی

 

اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی

ماه آوریل سال 2017 هزاران نفر از زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زدند.

این اعتصاب غذا با هدایت «مروان برغوثی»، از رهبران جنبش فتح» انجام شد و مسئولان زندان وی را به سلول انفرادی منتقل کردند.

این اعتصاب غذا با اعتصاب غذای حدود 700 زندانی آغاز شد و تا جایی پیش رفت که تعداد اعتصاب کنندگان به حدود 2 هزار نفر رسید.

اعتصاب کنندگان خواستار بهبود شرایط خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی، تغییر و بازبینی در سیاست‌ها در قبال زندانیان و نیز ایجاد امکاناتی مانند نصب تلفن عمومی در زندان‌ها شدند.

این اعتصاب غذا که بیش از 30 روز به طول انجامید واکنش‌های بسیاری در سطح جهان علیه رژیم صهیونیستی در پی داشت.

 

ویژه نوروز///وضعیت زندان‌های رژیم صهیونیستی

 

اعدام، پاسخ رژیم صهیونیستی به اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی

ماه آوریل سال 2017 و در پی آغاز این اعتصاب غذا، «یسرائیل کاتس»، وزیر امور اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد پاسخ به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی، اعدام خرابکاران است.

شکنجه زندانیان از سوی شهرک نشینان صهیونیست با به راه انداختن بوی کباب

از زمانی که اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتراض به اقدامات و سوء رفتار‌های این رژیم با فلسطینیان دست به اعتصاب غذا زده و حدود 2000 نفر در این اعتصاب غذا شرکت کردند در حالی‌که چندین روز از این اعتصاب غذا می‌گذشت تعدادی از صهیونیست‌ها برای تضعیف روحیه این اسرا و آزار روحی آنان، در نزدیکی یکی از زندان‌ها مراسم «پخت کباب» به راه انداختند.

تعدادی از جوانان رژیم صهیونیستی اقدام به برگزاری مراسم «پخت کباب» در نزدیکی زندان «عوفر» کردند که در آن فلسطینیان در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان