بیژن کشانی مدیر گالری سرزمین هنر در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره عوامل تاثیرگذار در فروش آثار هنری گفت: چند عامل روی فروش تاثیر دارد که یکی از آنها با ایجاد بستری مناسب برای خرید، محقق میشود.
وی اظهار کرد: بحث فرهنگسازی هدیه آثار هنری که امسال در گالری سرزمین هنر هم اجرایی شد، زمینهای را بوجود آورد تا افراد به خرید آثار هنری روی آورند. ما با ایجاد بستری که آثار هنری را با قیمت مناسب عرضه میکرد در روز افتتاحیه نمایشگاه با بیش از 500 بازدیدکننده مواجه شدیم و توانستیم طی 7 روی بیش از 70 اثر بفروشیم.
مدیر گالری سرزمین هنر تاکید کرد: کیفیت آثار هنری، قیمتهای مناسب و ارائه تولیدات هنری از هنرمندان معروف باعث شد تا توجه مخاطب به بازدید از این نمایشگاه جلب شود و بر همین اساس میتوان نتیجه گرفت که با عرضه آثار باکیفیت که از قیمتگذاری خوبی هم برخوردار باشند میتواند مردم را به گالریها کشاند و به خرید آثار هنری ترغیب کرد.
وی افزود: با این طرح علیرغم فروش آثار هنری و به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد هنر، توانستهایم هنر را به خانههای مردم ببریم.
کشانی در بخش دیگری از صحبتهایش بیان کرد: بحث دیگری که گالریداران رعایت نمیکنند و در فروش آثار هنری تاثیر زیادی گذاشته، محیط گالریهاست. متاسفانه برخی از گالریداران این فضا را مختصص به هنرمندان و فقط برای آشنایان با هنر میدانند، در حالی که باید شرایطی فراهم کرد که هم باعث رضایت بازدیدکننده و هم خرید آثار هنری شود.
وی تصریح کرد: ما باید فضای گالریها را از سنگینی که امروز در آن حس میشود، دور کنیم. در برخی گالریها فضاها به قدری تخصصی است که باعث زده شدن مخاطب و ممانعت از ورودش به گالریهای میشود و طبیعی است که در این فضا مخاطب وارد نشود و علاقهای به خرید آثار هنری پیدا نکند.
لازم به ذکر است، گالری سرزمین هنر در اسفندماه توانست با برگزاری نمایشگاههای با هدف ترویج فرهنگ هدیه آثار هنری توجه عموم مردم را به خرید تابلوهای نقاشی و سایر آثار هنری جلب کند.