روز گذشته، دور تعیین خط مسابقهی فرمول یک سوچی برگزار شد و رانندگان تیم فرمول یک فراری، در زمانگیری برتر از دیگران بودند. سباستین فتل، رانندهی آلمانی این تیم، با کسب زمان یک دقیقه و 33.194 ثانیه در جایگاه اول ایستاد و دیگر همتیمی او، کیمی رایکونن فنلاندی؛ با اختلاف زمانی 59 هزارم ثانیه به مقام دوم رسید.
دیگر اتفاق جالب این رقابت، رسیدن والتری بوتاس؛ رانندهی تیم مرسدس به ردهی سوم و قرار گرفتن بالاتر از لوئیس همیلتون بود. هرچند در جدول مسابقات فرمول یک امسال و در پایان سه رقابت اخیر، لوئیس همیلتون در جایگاه دوم و بوتاس با اختلافی نسبتا زیاد در رتبهی سوم قرار دارد.
در این رقابت، به نظر میرسید رایکونن توان ایستادن در رتبهی اول و ثبت زمانی بهتر از فتل داشته باشد، اما در پیچ آخر و دور نهایی از مسیر خارج شد. از سال 2008 تاکنون، کیمی رایکونن در هیچ مسابقهای از رقابتهای فرمول یک، به مقام اول در تعیین خط نرسیده است.
دنیل ریکیاردو، رانندهی اصلی تیم ردبول؛ رقابت اصلی امروز را از خط پنجم آغاز خواهد کرد. اختلاف زمانی او با لوئیس همیلتون، بیش از یک ثانیه بود که نشان از اختلاف فاحش چهار رانندهی برتر این رقابتها از دو تیم فراری و مرسدس با دیگر شرکتکنندگان دارد. ردههای ششم و هفتم تعیین خط روسیه به ترتیب در اختیار فیلیپه ماسا از تیم ویلیامز و مکس وشتاپن از تیم ردبول قرار گرفت.
از دیگر نکات جالب پیشنمایش سوچی، ایستادن فرناندو آلونسو (قهرمان سالهای نهچندان دور فرمول یک جهان) از تیم مکلارن در رتبهی پانزدهم بود. دیگر رانندهی این تیم با ثبت ضعیفترین زمان، امروز از خط بیستم آغازگر مسابقه خواهد بود تا اوج بحران در تیم مکلارن که با پیشرانههای هوندا مسابقه میدهد، مشخص شود.
سباستین فتل پس از کسب مقام اول در تعیین خط گفت:
دور اول تعیین خط را با آرامش آغاز کردم و حس بسیار خوبی داشتم. در مرحلهی دوم، ریتم حرکات خود را از دست دادم که تجربهی خوبی برای موفقیت من در دور سوم بود. من مطمئن بودم که تیم فراری در این رقابت به موفقیت خواهد رسید، اما توانایی پیشبینی عملکرد مرسدس را نداشتم. رقبای ما روی کاغذ بسیار قدرتمند هستند؛ اما همانطور که والتری بوتاس عنوان کرد، آنها از تایرها و فشار باد لاستیکهایی که دارند، راضی نیستند.
والتری بوتاس که فردا از خط دوم، آغازکنندهی رقابت اصلی خواهد بود؛ به خبرنگاران گفت:
فکر میکردم در سوچی بهتر از بحرین عمل کنیم؛ اما اینگونه نشد. فراری بهعنوان تیم رقیب، فراتر از انتظار بود و برای ما، نرسیدن به رتبهی اول در تعیین خط ناراحت کننده است. مرسدس در روزهای اخیر، بهتر و بهتر شد؛ اما تلاش ما کافی نبود. رقابت اصلی در راه است و پیشبینی نتیجهی آن سخت به نظر میرسد. پیش از آغاز تعیین خط، احساس کردم لاستیکهای اولتراسافت ما، احتمالا مشکلساز خواهند شد؛ اما حالا مطمئن نیستم ایراد کار از لاستیک است یا پیشرانهی مرسدس. تیم فراری از خودروهای بسیار خوبی استفاده میکند و هرچند ما در هر سه رقابت تعیین خط قبلی به مقام اول رسیده بودیم، فراری در دو مسابقهی اصلی به قهرمانی رسید که نشان از قدرت این تیم در رقابت فرمول یک دارد.
در پایان این مطلب، بینندهی حوادث جذاب پیشنمایش فرمول یک روسیه باشید.
دانلود با کیفیت 360p 720p 1080p
جدول زمانگیری 10 رانندهی برتر در پیشنمایش فرمول یک روسیه، به شرح زیر است.
در ادامه میتوانید جایگاه رانندههای فرمول یک را پس از گذشت 3 مرحله از فصل 2017 و پیش از شروع رقابت در روسیه، مشاهده کنید.