افزایش شکایت در قصور پزشکی در حوزه زنان و زایمان / تهران درصدر قصورات پزشکی

:رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در تشریح اقدامات بانک اطلاعات هویت ژنتیک نیز گفت: این بانک فعال است و بیش از ۵۰ هزار مورد از اطلاعات محکومان و مجرمان سابقه دار اخذ و وارد بانک اطلاعات شده است.

افزایش شکایت در قصور پزشکی در حوزه زنان و زایمان / تهران درصدر قصورات پزشکی

:رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در تشریح اقدامات بانک اطلاعات هویت ژنتیک نیز گفت: این بانک فعال است و بیش از 50 هزار مورد از اطلاعات محکومان و مجرمان سابقه دار اخذ و وارد بانک اطلاعات شده است.

دکتر شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با تشریح عملکرد پزشکی قانونی کشور در یکسال گذشته بیشترین مورد شکایت در قصور پزشکی را در حوزه جراحی زنان و زایمان اعلام کرد.
وی با اشاره به پرونده‌های بررسی شده در پزشکی قانونی اظهارکرد: در 11 ماهه سال 97، آمار کمیسیون‌های پزشکی قانونی، 26 هزار و 826 مورد است که از این تعداد 13549 مربوط به کمیسیون‌های پزشکی قانونی و 4712 مورد مربوط به کمیسیون‌های روان پزشکی بوده است.
شجاعی اضافه کرد: آمار قصور پزشکی دراین مدت 8565 مورد بوده که از این تعداد 4648 مورد تبرئه شده است و 3917 مورد محکوم شده اند؛ همچنین پرونده‌هایی که منجر به فوت شده 1949 مورد بوده است که 925 مورد محکومیت و 1024 مورد تبرئه شده اند.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به آمار 6616 موردی مصدومیت اضافه کرد: از این پرونده‌ها 2992 مورد محکوم و 3624 مورد تبرئه داشته ایم.
وی تصریح کرد: استان تهران در راس پرونده‌های قصور پزشکی قرار دارد و آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، البرز در رتبه‌های بعدی قرار دارند، همچنین کمترین قصور پزشکی در استان‌های هرمزگان، بوشهر، خراسان شمالی است.
به گفته شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در مجموع رسیدگی‌های انجام شده در این مدت زمانی، بالاترین آمار مربوط به رشته زنان و زایمان با 1344 مورد است که از این تعداد 487 مورد محکوم شده اند و 857 مورد تبرئه شده اند. جراحی عمومی 3109 مورد که 574 مورد محکوم و 535 مورد تبرئه شده اند، رشته دندان پزشکی 1037 مورد که 621 مورد محکوم و 416 مورد تبرئه شده اند. همچنین رشته پزشک عمومی 770 مورد که 539 مورد محکوم و 231 مورد تبرئه شده اند و در رشته ارتوپدی 679 مورد که 219 مورد محکومیت و 460 مورد تبرئه شده اند.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در تشریح اقدامات بانک اطلاعات هویت ژنتیک نیز گفت: این بانک فعال است و بیش از 50 هزار مورد از اطلاعات محکومان و مجرمان سابقه دار اخذ و وارد بانک اطلاعات شده است.
وی افزود: نمونه‌ها از تمامی مجرمان سابقه دار استخراج و به مرود فایل ژنتیک استخراج و واردبانک می‌شود.
شجاعی با بیان اینکه بانک اطلاعات هویت ژنتیک در کشف و پیش‌گیری از وقوع جرم موثراست، گفت: راه‌اندازی و فعالیت بانک ژنتیک، بخشی از دغدغه‌ها در حوزه پیشگیری از جرایم را کاهش می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان