عضو کمیسیون بودجه مجلس؛

دریای خزر به شدت در حال عقب‌نشینی است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به اینکه  راه تامین آب‌ شهرهای کم آب، انتقال آب از دریای خزر نیست ، گفت:  اینکه منابع کشور برای تمام مردم آن است بر کسی پوشیده نیست لذا همان‌طور که نفت جنوب به شهرهای دیگر می‌رود آب نیز باید به شهرهای خشک و کم‌آب انتقال یابد چراکه ایران جزو شهرهای خشک است اما با تمام این اوصاف انتقال آب باید کارشناسی و علمی باشد چراکه خشکی دریاچه ارومیه، هامون و... یک شبه اتفاق نیفتاده است.  

استفاده از سرریزهای آب دریاچه ارومیه برای کشاورزی سبب خشک شدن این دریاچه شد

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متوسط بارندگی کشور در 10 سال گذشته 249 میلی‌متر بوده و در 10 سال اخیر به 217 میلی‌متر رسیده است، افزود: کارشناسان به درستی گفته‌اند که استفاده از سرریزهای آب دریاچه ارومیه برای کشاورزی، سبب خشک شدن این دریاچه شده است.

مسئولان در زمان انتقال سرریزهای آب دریاچه ارومیه کجا بودند؟

وی با بیان اینکه باید پرسید مسئولان محیط زیست و دیگر مسئولان در زمان انتقال سرریزهای آب دریاچه ارومیه کجا بودند؟ آن‌ها باید امروز بابت خشکی دریاچه پاسخ داده و مجازات شوند، ادامه داد: دریای خزر نیز از طریق آب باران تامین می‌شود ضمن آنکه این دریاچه در سال‌های اخیر از طریق کانال "رود ولگا-دن"، خزر به دریای سیاه متصل شده است لذا باید تمام این مسائل در کنار هم بررسی شوند و سپس طرح انتقال آب دریا را مطرح کرد.

دریای خزر به شدت در حال عقب‌نشینی است/نباید در این شرایط آب دریا را انتقال داد

بائوج لاهوتی با اشاره به اینکه دریای خزر به شدت در حال عقب‌نشینی است لذا نباید در این شرایط آب آن را انتقال داد، اضافه کرد: کارشناسان صاحب‌نظر اعتقاد دارند کوچکترین برداشت از آب خزر مشکلات متعددی ایجاد می‌کند ضمن آنکه باید به ابعاد بین‌المللی آن نیز فکر کنیم بنابراین انتقال آب باید در پی یک معاهده صورت گیرد.

پروژه انتقال آب دریای خزر 11میلیارد دلار هزینه دارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه دولت توان مالی انتقال آب دریاری خزر را ندارد، اظهار کرد: دولت 700 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام دارد بنابراین دیگر نمی‌تواند پروژه 11میلیارد دلاری را نیز اجرایی کند بنابراین این طرح کلا منتفی است./

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان