مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در گفتگو با میزان عنوان کرد

پاسخ به بیش از ۴۰ استعلام الکترونیکی قضایی در یک روز کاری / ۱۴ هزار و ۸۴۲ مورد رفع بازداشت در ادارات ثبت کرمان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از صدور بیش از ۴۰ استعلام الکترونیکی قضایی و پاسخ به این استعلامات در هر روز کاری خبر داد.

پاسخ به بیش از 40 استعلام الکترونیکی قضایی در یک روز کاری / 14 هزار و 842 مورد رفع بازداشت در ادارات ثبت کرمان (7)رضا طالبی زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به اینکه سامانه مکانیزه استعلامات قضایی از یکم خردادماه سال 97 راه اندازی شده است، گفت: در این بازه زمانی تعداد 10 هزار و 615 استعلام از مراجع قضایی به ادارات ثبت ارسال و پاسخ آنان داده شده است و به طور متوسط در هر روز کاری پاسخ بیش از 40 استعلام قضائی داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در 11 ماهه نخست سال 97، ادارات ثبت اسناد و املاک سطح استان به تعداد 58 هزار و 380 استعلام مکانیزه پاسخ داده اند، بیان داشت: بیش از 93 درصد استعلام‌های مذکور در کمتر از دو روز پاسخ داده شده اند.

این مقام قضایی در استان کرمان اظهار داشت: همچنین دراین بازه زمانی تعداد 24 هزار و 139 مورد بازداشت و 14 هزار و 842 مورد رفع بازداشت در ادارات ثبت صورت گرفته است.

وی بیشترین میزان بازداشت املاک و مستغلات را مربوط به حوزه اخذ تسهیلات بانکی دانست و افزود: اسناد مالکیت کاداستری پشتوانه‌ای محکم برای اخذ وام هستند و این اسناد نقش بی بدیلی در رونق اقتصادی ایفا می‌کنند.

/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان