سامسونگ برای جلب اطمینان دوباره طرفدارانش، وعده داده بود موبایل های پرچمدار جدیدش را به صورت بی نقص یا با حداقل ایرادهای ممکن عرضه می کند. حال با افزایش شمار کاربران گلکسی اس 8 و مدل پلاس آن، به تدریج بر مشکلات این دستگاه نیز افزوده می شود.
پس از مشکل هاله قرمز رنگ نمایشگر، اختلال در سیستم شارژ وایرلس و همچنین ایراد ارتباط وای-فای گلکسی اس 8 که البته با ارائه آپدیت های جزئی توسط کمپانی کره ای تا حدودی برطرف شدند، به تازگی تعدادی از مالکین این تلفن همراه در مورد ریستارت شدن خودبخودی آن سخن می گویند.
کاربران در انجمن های گفتگوی رِدیت و صفحه اختصاصی در وب سایت سامسونگ، نگرانی خود را در مورد این مسئله که به صورت تصادفی رخ می دهد اعلام کرده اند. هیچکدام از این افراد دقیقاً نمی دانند چرا این اتفاق می افتد و تا به حال الگوی مشخصی برای ریستارت شدن گلکسی اس 8 به دست نیامده است. نمایندگی های سامسونگ به بعضی از مالکین گفته اند که دستگاه خود را برای رفع ایراد ارسال کرده و در صورت تمایل، وجه پرداختی خود را پس بگیرند.
استفاده در حالت ایمن، ریست فکتوری و هارد ریست هم مشکل گلکسی اس 8 را رفع نمی کند.
یکی از کاربران رِدیت می گوید تا زمانی که از موبایل استفاده می کند، هیچ اتفاق مشکوکی نمی افتد، اما وقتی آن را بدون استفاده در جیبش می گذارد، پس از مدتی متوجه می شود که دستگاه ریستارت شده و دوباره رمز عبور را از او طلب می کند. به گفته این فرد، بازگشت به تنظیمات کارخانه نیز نتوانسته مسئله را برطرف سازد، ضمن اینکه مشکل دقیقاً پس از دریافت آپدیت اخیر، آغاز شده است.
در بعضی موارد، مشکل همراه با کند شدن کامل سیستم و بار پردازشی سنگین روی CPU همراه است، و استفاده از موبایل در حالت ایمن (safe mode) نیز کمکی به رفع آن نمی کند. یکی از کاربران با صفحه مشکی کامل و بدون پاسخ مواجه شده و فقط با استفاده از هارد ریست توانسته دوباره دستگاه را زنده نماید.
طبیعیست که سامسونگ از این مشکل آگاه شده و تلاش در رفع هرچه زودتر آن دارد، اما هنوز پاسخ مشخصی از سوی این کمپانی کره ای ارائه نشده. به احتمال زیاد طی هفته جاری خبرهای بیشتری در این زمینه خواهیم شنید.