وزیر کشور:

حدود ۵۰درصد ارتفاع آب در آق‌قلا کاهش یافت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: خروجی سد وشمگیر از 300 متر مکعب بر ثانیه امروز به 90 متر مکعب بر ثانیه رسید و به دنبال آن ورودی آب به آق‌قلا کاهش یافت. از دو روز گذشته با بازگشایی مسیرهای جدید و لایروبی در مصب گرگانرود خروجی آب نیز از آق‌قلا در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه مردم در این مناطق کماکان با مشکل مواجه هستند، بیان کرد: سطح کمک رسانی و اقدامات فنی و مهندسی به شدت افزایش یافته است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: صبح امروز ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و در آن تقسیم کار صورت گرفت. اولویت اول ما خروج آب از منطقه آق‌قلا است که این کار به نیروهای نظامی با مسئولیت سپاه واگذار شده است. بحث تجهیزات و ماشین آلات به وزارت راه و کمک رسانی های غذایی و چادر به هلال احمر واگذار شد و شورای تامین نیز موظف شد که امنیت مناطق سیل زده را با جدیت پیگیری کند.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد در فضای مجازی به شبکه ها و سایت هایی که هم در استان و هم در سراسر کشور اقدام به پخش اطلاعات نادرست و غلط می کنند که بعضاً شاید مغرضانه هم باشد، تذکرات لازم داده شود. اطلاع رسانی هم بر عهده صدا و سیما گذاشته شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امکانات لازم برای عشایر نیز به سرعت در حال تامین است.

تخلیه 90 درصد آبگرفتی‌های منازل گنبد کاووس

رحمانی فضلی در ادامه بیان کرد: برخی از منازل مسکونی در گنبد کاووس بین نیم متر تا یک متر آب گرفتگی داشته که در حال حاضر بیش از 90 درصد منازل از آب تخلیه شده و مردم در حال تدارک بازگشت به خانه هایشان هستند.

وی افزود: کمیته ای تشکیل شده تا تمامی خسارات در حوزه های مختلف اعم از کشاورزی، دامداری، صنعت، مغازه ها، منازل، اسباب و لوازم و غیره را ظرف حداکثر 10 روز ارزیابی کنند تا در اسرع وقت بتوانیم به مردم کمک کنیم.

رحمانی فضلی یادآور شد: با توجه به بارش هایی که روزهای آینده خواهیم داشت، وزارت نیرو و هواشناسی ارتباط مستقیمی با یکدیگر داشته باشند تا تصمیمات مورد نیاز اخذ شود.

وزیر کشور ضمن قدردانی از صبوری و همراهی مردم منطقه تصریح کرد: این استان به تجلی از وحدت، انسجام، هماهنگی و همکاری تبدیل شده و همه به دنبال حل مشکلات مردم هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان