معاون عمران وزارت کشور تاکید کرد

لزوم توجه مدیریت شهری و روستایی به مباحث مدیریت بحران

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی در بازدید از پروژه‌های عمران شهری و روستایی شهرستان شیروان بر توجه لازم و اصولی مدیریت شهری و روستایی به مباحث مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و ابعاد مختلف مفهوم تاب آوری شهرها تاکید کرد.

لزوم توجه مدیریت شهری و روستایی به مباحث مدیریت بحران

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد ضمن حضور در مناطق سیل‌زده استان خراسان شمالی از شهرستان شیروان بازدید کرد و بر لزوم رعایت سیاست‌های ابلاغی مرتبط با پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیر مترقبه در شهرها و روستاها تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت توجه به جذب سرمایه‌گذار و تقویت رویکرد انسان‌محور در پروژه‌ها، تکمیل طرح‌های نیمه تمام با کمک مشارکت‌های مردمی و واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی و برنامه‌ریزی برای تقویت و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری شهری و روستایی تاکید کرد.

جمالی‌نژاد افزود: به منظور ایجاد تغییرات لازم در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای تحقق توصیه‌های هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه راهبردی گام دوم باید با یک همت دسته جمعی و با راهبردها، نگاه و گفتمان متفاوت و جدید در تعامل موثر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان گام محکمی برای تحولات جهشی مورد نظر مقام معظم رهبری برداریم.

وی از پروژه‌های نیمه تمام شهر شیروان و پروژه اصلاح بستر رودخانه چایلق به طول سه کیلومتر که کل شهر را طی می‌کند و پروژه تکمیل احداث دیوار ساحلی این رودخانه بازدید کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور بررسی وضعیت شهرداری‌های شیروان، زیارت، گوشخانه و لوجلی و روستاهای شهرستان از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در بازدید از شهرستان شیروان بود.

لزوم رعایت دستورالعمل ساماندهی و ارتقای خدمات سفر

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در بخش دیگری از سفر خود به خراسان شمالی بر رعایت کامل «دستورالعمل اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز 1398« که از سوی وزیر کشور به استانداران ابلاغ شده بویژه در زمینه رعایت موضوعات مرتبط با ارتقای ایمنی سفر و انجام اقدامات فرهنگی و ارتقای نشاط اجتماعی تاکید کرد.

وی افزود: دستورالعمل اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز 1398 شامل موضوعات برنامه‌ریزی و اقدامات ستادی، اقدامات عمرانی و زیرساختی، تقویت اقدامات نظارتی، تقویت خدمات عمومی، تقویت تدابیر امنیتی و انتظامی و اقدامات فرهنگی و ارتقای نشاط اجتماعی است و ضرورت دارد دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی نظیر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در همکاری مستمر با استانداری‌ها زمینه اجرایی شدن آن را فراهم کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: در بخش «اقدامات عمرانی و زیرساختی» این دستورالعمل بر آمادگی شبانه‌روزی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و مهیّا کردن فضاهای گردشگری، بوستان‌ها و اماکن عمومی برای بهره‌برداری مسافران نوروزی و در صورت لزوم ایجاد شرایط اسکان موقت و اضطراری، ساماندهی معابر، مبلمان، سیما و منظر شهر و روستا به منظور ایجاد آرامش بصری برای ساکنان و گردشگران و مهیا کردن مساجد و اماکن بین‌راهی برای انجام فریضه نماز و استراحت مسافران نوروزی تاکید کرده است.

جمالی نژاد تقویت خدمات عمومی را دیگر بخش دستورالعمل ابلاغی وزیر کشور ذکر کرد و گفت: در این زمینه بر فعال‌سازی کامل مراکز اورژانس، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مراکز درمانی برای پذیرش و ارائه خدمات درمانی به هموطنان به‌صورت شبانه‌روزی و استقرار پایگاه‌های امداد و نجات در مسیرها و محورهای مواصلاتی و الزام کلیه خودروسازان و نمایندگی‌های وابسته به ارائه خدمات با هزینه مناسب به مسافران نوروزی به‌صورت 24 ساعته در جاده‌ها و مسیرها و داخل شهرها تاکید شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه اظهارکرد: در بخش تقویت تدابیر امنیتی و انتظامی این دستورالعمل بر انجام هماهنگی‌های لازم برای تأمین امنیت عمومی در مسیرها و راه‌های مواصلاتی استان، محیط شهرها و روستاها، پارک‌ها، اماکن عمومی و مراکز فرهنگی، تفریحی رفاهی، اقامتی و مقاصد گردشگری و ارتقای سطح هوشیاری و اقدامات ایمنی و امنیتی و افزایش گشت‌های مراقبتی برای تأمین امنیت اماکن مسکونی، تجاری، خدماتی و بویژه مناطق تفریحی و گردشگری تاکید شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه اقدامات فرهنگی و ارتقای نشاط اجتماعی دیگر بخش دستورالعمل ابلاغی وزیر کشور است، گفت: در این بخش بر برنامه‌ریزی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و استفاده از این ظرفیت برای توسعه گردشگری، ارتقای کمّی و کیفی برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در شهرها و روستاها، توسعه اجرای برنامه فرهنگی و هنری در اماکن و معابر عمومی شهرها تاکید شده است.

جمالی نژاد همچنین با اشاره به ابلاغ محورهای پویش ملی بهار در بهار در ایام تعطیلات نوروز 98 اظهارکرد: بر اساس این ابلاغیه از استانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواسته شده با مد نظر قرار دادن تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت و فرارسیدن ایام پرفضیلت ماه‌های مبارک رجب و شعبان، اقدامات پیش‌بینی شده در قالب پویش ملی بهار در بهار با شعار «شهروند شاد - ایران آباد» در محورهای مختلف تعیین شده را اجرایی کنند.

وی همچنین از رصد و نظارت بر فعالیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی درکمیته هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های ستاد مرکزی خدمات سفرهای نوروزی در وزارت کشور خبر داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان