نماینده مردم شیراز در مجلس؛

بازار وکیل و بخش تاریخی شهر شیراز دچار آبگرفتگی شده‌است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، بهرام پارسایی  نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به حادثه سیل امروز شیراز، گفت: امروز صبح بارش باران در شیراز آغاز و منجر به آبگرفتگی و سیل در دروازه قرآن و امتداد آن بلوار هفت تنان شیراز شد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دروازه قرآن و بلوار هفت تنان در داخل شهر شیراز قرار داشته و خارج از محدوده شهری نیستند، افزود: حدود 20 سال پیش اتفاق مشابه ای در شهر شیراز رخ داده بود، اما از آن زمان تاکنون اقدام خاصی برای ایجاد زیرساخت ها و ایمن سازی این منطقه رخ نداده و متاسفانه سالیان متمادی در مدیریت شهری به فکر توسعه زیرساخت ها و امکانات  شهری نبودند.

تیم های امدادی در حال خروج مسافران از خودروهای واژگون شده هستند

وی ادامه داد: از قبل اطلاع رسانی شده بود که مردم از حریم رودخانه ها و مسیر سیل در شیراز فاصله بگیرند، اما برای شهروندان شیرازی و مسافران غیرقابل باور بود که در داخل شهر و در دروازه قرآن سیل به وقوع بپیوندد.

پارسایی با بیان اینکه از صبح امروز با استاندار و مسئولان مدیریت بحران و تیم های امدادی در تماس بوده و وضعیت بارش در استان و وقوع سیل را پیگیری کرده ام، اظهار داشت: در حال حاضر شدت بارش کاهش یافته و مسئولان در حال نجات حادثه دیدگان و خروج آنها از خودروهایی که به دلیل وقوع سیل واژگون شده و یا روی یکدیگر انباشته شده بوده هستند.

شهرداران سراسر کشور برای توسعه زیرساخت های شهری اقدام کنند

وی با اشاره به اینکه براساس آمار دریافتی تاکنون سیل شیراز 17 کشته و بیش از 75 مصدوم داشته است، افزود: استاندار و تیم های امدادی از ساعات ابتدایی در محل حضور یافته اند که امیدوارم با اقدامات تلفات بههحداقل برسد و از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه پذیرفتنی نیست که در داخل کلانشهر شیراز چنین اتفاقی رخ دهد، چراکه اگر وقوع سیل در مسیرهای سیلابی و جاده ها رخ می داد هضم و باور آن برای مردم قابل باورتر بود، ادامه داد: مدیران شهری و شهرداران سراسر کشور که به فکر ظاهرسازی و ساخت زیرگذر و روگذر در شهر هستند، باید برای توسعه زیرساخت ها برنامه ریزی کنند تا به دلیل بارندگی چند ساعته شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

پیش بینی شده که شدت بارندگی ها امشب در شیراز افزایش یابد

وی با اشاره به اینکه به صورت مداوم با مدیران اجرایی، امدادی، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی و پیگیری حادثه در تماس است، تاکید کرد: به مدیران شهری شیراز بارها هشدار داده شده بود که زیرساخت های شهری را توسعه دهند، اما طی سال ها در شیراز به توسعه زیرساخت ها بی توجهی شده بود.در حال حاضر نیز پس از چند روز که حادثه رخ داده مدیران درگیر آن هستند و سپس آن را فراموش می کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیش بینی شده که شدت بارندگی ها امشب در شیراز افزایش یابد و هلال احمر و سایر نیروهای امدادی مدیریت بحران در حال اسکان مسافران و مردم هستند، افزود: متاسفانه در حال حاضر بازار وکیل و سایر نقاط شهر و بافت تاریخی و فرسوده شیراز دچار آبگرفتگی شده اند.

آمارهای ضدو نقیضی درباره تلفات سیل دروازه قرآن وجود دارد

وی ادامه داد: آمارهای ضدو نقیضی درباره تلفات سیل دروازه قرآن وجود دارد و تلفات ظاهرا از 17 نفر بیشتر است که امیدواریم اینگونه نباشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از اتفاق رخ داده در شیراز، سایر نقاط و شمال کشور متاثر هستم و از جانب خود از تمام حادثه دیدگان و مردم ایران که برای تفریح به شیراز سفر کرده اند عذرخواهی کرده و با مصیبت دیدگان ابراز همدردی می کنم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان