ماهان شبکه ایرانیان

فدرال رزرو ۳۸.۵میلیارد دلار بهره به بانک‌ها پرداخت کرد

به گزارش رویترز، فدرال رزرو آمریکا در سال 2018 میلادی در مقایسه با سال قبل از آن سود کمتری را به خزانه داری بازگرداند و سود بیشتری را به بانک های بزرگ پرداخت کرد. این در حالی است که بانک مرکزی آمریکا در سال 2018 میلادی به کاهش ترازنامه خود بعنوان بخشی از بازگشت به سیاست پولی استانداردتر ادامه داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، در همین حال فدرال رزرو در گزاش سالانه حسابرسی مالی خود اعلام کرد بانک مرکزی آمریکا در سال 2018 میلادی 112.3 میلیارد دلار به دارایی های خود اضافه کرد که در مقایسه با سال 2017 میلادی 1.3 میلیارد دلار کمتر است.

هزینه های بانک مرکزی آمریکا در سال گذشته میلادی تقریبا 7 میلیارد دلار اعلام شده و 65.3 میلیارد دلار به وزارت خزانه داری انتقال داده است. این موضوع حاکی از روند نزولی تقریبا 15.2 میلیارد دلاری از پرداخت مالیات دهندگان در سال 2017 میلادی است.

هزینه اصلی فدرال رزرو در سال 2018 میلادی 38.5 میلیارد دلار پرداخت بهره به بانک ها بود که به علت سپرده گذاری های آنها در نزد بانک مرکزی آمریکا انجام گرفت که در مقایسه با سال 2017 میلادی 12.6 میلیارد دلار پرداخت بهره افزایش نشان می دهد که نشان دهنده تصویب افزایش نرخ بهره در طول سال گذشته میلادی از سوی بانک مرکزی آمریکا است.

در حال حاضر فدرال رزرو به مدیریت نرخ بهره هدف گذاری خود از طریق افزایش یا کاهش «بهره بر روی مازاد ذخایر» می پردازد که استانداردی را برای دیگر نرخ های بهره وضع شده از سوی موسسات مالی تعیین می کند.  

بر پایه این گزارش، فدرال رزرو آمریکا از اکتبر سال 2017 میلادی به بعد اقدام به کاهش میزان اوراق قرضه خزانه داری و اوراق بهادر با پشتبانه وام مسکن کرده است و این دارایی ها در حدود 379 میلیارد دلار در طول سال 2018 میلادی کاهش پیدا کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان