اتحادیه اروپا برای برگزیت بی توافق آماده شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در این بیانیه آمده است که در صورت خروج بی توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، روابط دو طرف تابع قوانین بین‌المللی خواهد بود و اتحادیه اروپا ناگزیر است که بلافاصله قوانین و تعرفه‌های خود را در مرزهایش با انگلیس به اجرا بگذارد.
این بیانیه هشدار داده است که به‌رغم مقدمه‌ چینی‌های صورت گرفته اما بازگشت به این قوانین می‌تواند منجر به تأخیرهای طولانی در مرزهای دو طرف شود؛ کمک‌ هزینه‌های مالی به شرکت‌های انگلیسی برای مشارکت در نظام خرید و فروش اتحادیه اروپا قطع می‌شود و اتباع انگلیسی دیگر شهروند اروپا نخواهد بود.
اتحادیه اروپا در این بیانیه تصریح کرده است که مقدمه‌ چینی‌های صورت گرفته چیزی از تأثیر فاجعه‌ بار برگزیت بی توافق کم نخواهد کرد و هرگز جایگزین منافع عضویت در اتحادیه اروپا و یا مفادی که در توافق صورت گرفته با دولت لندن به‌دست‌آمده نمی‌شود.
اختلاف‌ها بر سر نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اوضاع سیاسی در لندن را به بحران کشیده است. پارلمان انگلیس تاکنون دو بار با طرح برگزیت دولت مخالفت کرده و نخست‌وزیر بیم آن را دارد که رأی‌گیری سوم هم شکست دیگری را در کارنامه او ثبت کند. این در حالی است که اتحادیه اروپا پنجشنبه گذشته با یک تنفس کوتاه‌مدت برای خروج انگلیس موافقت کرده و به دولت فرصت داده تا این هفته توافق ترزا مِی با اتحادیه اروپا را برای بار سوم در پارلمان به رأی بگذارد.
اگر قانون‌گذاران انگلیس توافق حاصل‌شده را تائید نکنند بروکسل فقط دو هفته (12 آوریل) به لندن فرصت اضافه خواهد داد که طرح متفاوتی پیشنهاد کند یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود.
منابع خبری احتمال می‌دهند که ترزا می فردا برای سومین بار طرح خود را در پارلمان به رأی بگذارد. بااین‌حال یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری امروز اعلام کرد که طرح دولت تنها در شرایطی به رأی گذاشته می‌شود که از پیروزی آن اطمینان حاصل‌شده باشد.
پس‌ازآنکه نشریه ساندی تایمز از کودتای کابینه دولت برای برکناری ترزا می از قدرت خبر داد، وی عصر یکشنبه با اعضاء کابینه و نمایندگان ارشد حزب محافظه‌کار در اقامتگاه روستایی نخست‌وزیر در منطقه «چکرز» واقع در 60 کیلومتری شمال غرب لندن ملاقات کرد.
سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد که در این نشست،درباره مسائل مختلف ازجمله رأی‌گیری مجدد پارلمان بر سر طرح مورد نظر دولت درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا رایزنی شد. با این‌ حال جزییات دقیق‌تری درباره محتوا و احیاناً آمادگی می، برای کناره‌گیری از قدرت منتشرنشده است. تنها رسانه‌های انگلیسی به حضور چهره‌هایی همچون بوریس جانسون و دیوید دیویس، وزرای مستعفی امور خارجه و برگزیت اشاره‌کرده‌اند که 6 ماه پیش پس از پایان نشست اضطراری «می» با اعضاء کابینه در همین ساختمان، در اعتراض به طرح برگزیت دولت از مقام خود کناره‌گیری کردند.
نخست‌وزیر امروز هم با اعضاء کابینه در لندن ملاقات کرد و قرار است ظرف چند ساعت آینده درباره آخرین تحولات برگزیت در پارلمان سخنرانی کند.
همزمان بیش از 5 میلیون نفر از مردم انگلیس با امضای یک تومار الکترونیک در تارنمای پارلمان، خواستار توقف و برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت شده‌اند. بر اساس رویه قانونی دولت موظف است که به تومارهای بالاتر از 10 هزار امضاء پاسخ دهد و اگر تعداد آن از 100 هزار امضاء تجاوز کند، در پارلمان به بحث گذاشته خواهد شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان