مجلس انگلیس مهار برگزیت را بدست گرفت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، نمایندگان مجلس عوام انگلیس با تصویب طرحی مهار برگزیت را بدست گرفتند.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس شامگاه دوشنبه و پس از ساعت ها بحث و تبادل نظر برای خروج برگزیت از بن بست ایجاد شده در غیاب ترزا می نخست وزیر انگلیس با 329 رای موافق در برابر 302 رای مخالف طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن مهار برگزیت به مجلس سپرده شد و شکستی دیگر برای نخست وزیر انگلیس رقم خورد. 
نخست وزیر انگلیس پیش تر از این طرح که تقریبا اختیار دولت را در این باره سلب می کرد انتقاد کرده بود و آنرا نوعی دخالت در امور دولت و بدعتی نادرست توصیف و تصریح کرد دولت در اجرای تصمیمات پارلمان در این باره هیج تضمینی نمی دهد.
شماری از نمایندگان مجلس عوام انگلیس که دولت را به بی کفایتی در مدیریت بحران برگزیت و نداشتن جایگزینی برای توافقات شکست خورده اش با مجلس متهم کردند؛ هدف از این اقدام را یافتن راهی برای خروج از بحران موجود اعلام کردند.
در تصویب این طرح سی نفر از نمایندگان هم حزبی نخست وزیر از جمله سه وزیر با تن دادن به استعفا از مقام خود در تصویب آن نقش داشتند. 
رهبر حزب کارگر انگلیس که بارها دولت را به بی کفایتی در مدیریت برگزیت متهم کرده بود بر ضرورت بدست گرفتن مهار آن در مجلس تاکید کرده بود ضمن استقبال از تصویب این طرح گفت نخست وزیر دو سال و نیم فرصت داشت به توافق قابل قبول دست یابد اما نتوانست و دو بار نیز توافقش رد شد.
جرمی کوربین افزود دولت نشان داد هیچ طرح تازه ای در این باره ندارد و اگر نخست وزیر در مدیریت برگزیت ناتوان است مجلس با بدست گرفتن ابتکار عمل توانایی انجام آنرا دارد. 
کارشناسان با اشاره به روند پیش آمده مذاکره با اروپا بر سر خروج نرم را پیش بینی کرده اند.
کشمکش های دولت و مجلس انگلیس در واپسین روزهای پایان مهلت دو ساله این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا (نهم فروردین) همچنان ادامه دارد و هر کدام طرف دیگر را موجب ناکامی ها در روند اجرای برگزیت می دانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان