جهت اطلاع از پرداخت معوقات فرهنگیان اینجا کلیک کنید

مقرر شده بود که بخشی از معوقات فرهنگیان پرداخت شود اما این اتفاق نیفتاد و به ویژه معلمان خرید خدمات که بدون دریافتحقوق‌ چندین ماه را سپری می کنند

مقرر شده بود که بخشی از معوقات فرهنگیان تا پایان سال 97 پرداخت شود، اما این اتفاق نیفتاد و به ویژه معلمان خرید خدمات بدون دریافت حقوق چندین ماهه، نوروز 98 را آغاز کردند.

برخی از مخاطبان خواستار پیگیری وضعیت‌شان شدند و نتیجه پیگیری ها به شرح ذیل می باشد

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش روز نوروز در خصوص عدم واریز معوقات فرهنگیان در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت: «واقعاً معضل آزار دهنده‌ای است به‌ویژه در مواردی که تعدادی از همکاران عزیزم (خرید خدمات) این معوقات همان حقوق ماهانه و تنها محل تأمین معیشت آن‌ها باشد.

دیشب تا نزدیکی‌های سال تحویل در سازمان برنامه بودم و همه مدیران سازمان و خزانه در تلاش برای تأمین این منابع بودند، ولی متاسفانه امکان تأمین برای همه آن‌ها فراهم نشد. بخشی از معوقات تامین شد که معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارتخانه و همکار ایشان تا قریب صبح مشغول کارسازی برای استان‌ها بودند».



* وصول 430 میلیارد تومان از معوقات فرهنگیان و واریز آن تا 5 فروردین

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش دوم فروردین ماه امسال اظهار کرد: «سال مالی 97 را در حالی به پایان رساندیم که بخشی از مطالبات سال 96 شامل مطالبات نیرو‌های حق‌التدریس شاغل، نیرو‌های خرید خدمات و حق‌الزحمه امتحانات به عنوان آیتم‌های اصلی مطالبات پرسنلی پرداخت نشده است. خوشبختانه توانستیم بخش اصلی اعتبارات این موارد را کسب کنیم و این پول به حساب وزارت آموزش و پرورش واریز شده است».

وی ادامه داد: «از مبلغ 780 میلیارد تومان اعتبار، 430 میلیارد تومان وارد حساب‌های آموزش و پرورش شده است، اما به دلیل تعطیلی سیستم‌های ساتنا و پایا نتوانستیم آن را به استان‌ها ابلاغ کنیم».

الهیار ترکمن درباره زمان دقیق واریز مطالبات فوق به حساب پرسنل آموزش و پرورش گفت: از 4 فروردین 98 مبالغ به استان‌ها ابلاغ می‌شود و تا 5 فروردین به حساب همکاران واریز خواهد شد».



* پرداخت معوقات فرهنگیان از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود

امروز که برای نتیجه واریز مطالبات تلاش کردیم تا با معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش ارتباط برقرار کنیم، گفت: «پرداخت معوقات از طریق پیامک به فرهنگیان اطلاع‌رسانی می‌شود».

هر چند که وزارت آموزش و پرورش بار‌ها و بار‌ها و در دوره‌های مختلف اعلام کرده بود که پرداخت حقوق، مزایا و معوقات بهفرهنگیان بدون رسانه‌ای شدن به اطلاع فرهنگیان می‌رسد، اما هیچگاه این موضوع محقق نشد.

چرا که تعدادی از فرهنگیان پرداخت معوقات و امکانات رفاهی خود را از طریق رسانه‌ها پیگیری می‌کنند و اگر آموزش و پرورش همواره پاسخگوی فرهنگیان باشد و حقوق و مزایای آن‌ها را به موقع پرداخت کند، دیگر فرهنگیان برای حل مشکلاتشان به سراغ رسانه‌ها نمی‌روند.

به عنوان مثال معلمان خرید خدماتی که چندین ماه است حقوقی دریافت نکردند و هیچکس پاسخگوی وضعیت نامناسب آن‌ها از نظر حقوق و قرارداد نیست، از چه طریقی باید به حقوق قانونی خود دست یابند؟
 
فارس
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان