اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

موفقیت سیاست کاهش تولید اوپک/ قیمت نفت به رغم کاهش رشد اقتصادی افزایش یافت

اقتصادآنلاین - لیلامیبان؛ تلاش های اعضای اوپک و متحدانش در کاهش عرضه نفت ادامه دارد و به رغم کاهش شاخص های رشد اقتصادی در جهان، قیمت نفت در بازارهای جهانی  روند افزایشی خود را حفظ کرده است. همچنین کاهش دکل های حفاری در آمریکا و کانادا نیز در افزایش قیمت ها در اخرین هفته ماه مارس موثر بوده است.

یکی از دلایل افزایش قیمت ها تلاش عربستان در افزایش قیمت جهانی نفت و رساندن آن به کانال 70 دلاری  است. به گفته برخی تحلیلگران اگر کاهش رشد اقتصادی جهان در میان نبود، باید شاهد افزایش بیشتری در قیمت های نفت بودیم. 

در همین باره، یک استراتژیست بازار، به سی ان بی سی می گوید بحران اقتصادی به بالاترین سطح خود از سال 2008 تاکنون رسیده است. داده های منتشر شده از فعالیت کارخانه های تولید در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی نیز کاهش واضح رشد اقتصادی را نشان می دهد. 

از سوی دیگرکاهش قابل ملاحظه و ادامه دار دکل های حفاری ایالات متحده و کانادا نیز در افزایش قیمت ها بی تاثیر نبوده است.

تعداد دکل های حفاری آمریکا، در چهارمین هفته متوالی نیز کاهش داشت. تعداد دکل های فعال حفاری ایالات متحده به رغم افزایش تولید در هفته گذشته، کاهش محسوسی را تجربه کرد. تعداد دکل های حفاری در مجموع 10 عدد کاهش داشته است، که 9 تای آنها از دکل های حفاری فعال هستند و تعداد آنها به 825 عدد رسیده است. تعداد دکل های حفاری آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها 21 عدد افزایش داشته است. تعداد دکل های گازی ایالات متحده نیز با یک عدد کاهش به 192 رسیده است. 

 دکل های حفاری کانادا نیز از این کاهش تعداد عقب نمانده است، چه بسا کانادایی ها در کم کردن تعداد دکل ها از آمریکایی ها جلوتر نیز هستند. کانادا دکل های حفاری خود را براساس آخرین آمار بیکرهیوز 56 عدد کاهش داده است. کانادا نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز دکل ها حفاری خود را 56 عدد کاهش داده است. 

ادامه تحریم نفت ونزوئلا و ایران نیز در حرکت روبه جلوی قیمت ها اثرگذار بوده است. برآیند این تلاش ها باعث شده است تا با وجود ضعف در رشد اقتصادی جهان، قیمت های جهانی نفت در آخرین هفته مارس با یک روند صعودی آغاز شود. وست تگزاس اینترمدیت در آخرین معاملات روز سه شنبه، از مرز 59 دلار عبور و با قیمت 59 دلار و 19 سنت معامله شد. نفت خام برنت نیز در آستانه 67 دلار و به قیمت 66 دلار و 92 سنت معامله شد.

قیمت نفت

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان