نرگس تهرانی در گفتگو با میزان:

سه عامل روی خرید و فروش آثار هنری تاثیرگذار است

مدیر گالری نیان گفت: آموزش، شرایط اقتصادی و ارتباط با کشور‌های جهان اول از عوامل مهمی هستند که روی خرید و فروش آثار هنری تاثیرگذار هستند.

سه عامل روی خرید و فروش آثار هنری تاثیرگذار است ///ششم فروردین ماهنرگس تهرانی مدیر گالری نیان در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره فروش آثار هنری گفت: مثل تاثیر شرایط اقتصادی در همه بخش‌های زندگی، نقدینگی داشتن یا نداشتن آدم‌ها اولین چیزی است که روی خرید و فروش آثار هنری اثر می‌گذارد.

وی اظهار کرد: شرایط اقتصادی امروز جامعه، چندان خوب نیست که آدم‌ها بتوانند نقدینگی داشته باشند و هر چیزی بخرند و یکی از آن‌ها آثار هنری باشد.

مدیر گالری نیان بیان کرد: چیزی که خیلی اهمیت دارد این است که از بچگی برای خرید آثار هنری آموزش ببینیم، چون در زمانی خریدن یک اثر هنری یک جنس لوکس به حساب می‌آید و چندان کاربردی نیست، در حالیکه یک مبل گران قیمت هم لزوما خریدش چندان ضرورتی ندارد و جزو واجبات نیست.

وی تصریح کرد: به نظرم دومین موضوع موثر در خرید و فروش آثار هنری، فرهنگسازی و آموزش است که باید به صورت مداوم انجام شود تا آدم‌ها ترغیب و تشویق به خرید اثر هنری شوند.

تهرانی گفت: از سویی دیگر ارتباط با کشور‌های جهان اول نیز در فروش آثار هنری مهم است، چون این یک اتفاق فرهنگی است و همیشه کشور‌های جهان اول در هر کار فرهنگی مثل خرید اثر هنری، اول هستند. احساس می‌کنم ارتباط بقیه آدم‌ها با گالری‌داران و هنرمندان می‌تواند آدم‌ها را ترغیب به خرید یا فروش آثار کند.

وی افزود: خیلی از آدم‌ها صرف سرمایه‌گذاری مالی به خرید آثار هنری روی می‌آورند یعنی باید فردی که کاری را می‌خرد بداند که این اثر سال دیگر افزایش قیمت دارد و این حس امنیت را نسبت به آثار داشته باشد تا آن را خریداری کند. در حالیکه متاسفانه امروزه، چون خیلی از افراد روی چیز‌هایی مثل دلار و طلا و ... سرمایه‌گذاری می‌کنند، اگر جهش گران نشدن آثار هنری نتواند با آن‌ها رقابت کند طبیعی است که افراد ترجیح می‌دهند که آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری بخرند و این خوب نیست.

مدیر گالری نیان تصریح کرد: من با افزایش قیمت آثار هنری به صورت فیک و غیرواقعی موافق نیستم. الان در جامعه ما قیمت ارز به صورت غیرواقعی در حال بالا و پایین شدن است و من آن را تایید نمی‌کنم و موافق با آن نیستم که این رویداد برای آثار هنری هم رخ دهد، ولی متاسفانه رقابتی که بین اکثر چیز‌های دیگر برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و آدم‌ها ترجیح می‌دهند که روی چیز دیگر سرمایه‌گذاری کنند منجر به خریداری شدن یا نشدن اثر هنری می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان