رئیس دیده‌بان حقوق بشر آسیا:

آمریکا درباره کشتار غیرنظامیان در افغانستان پاسخگو نیست

رئیس حقوق بشر آسیا و کارشناس ارشد حقوق بشر افغانستان گفت: آمریکا در مورد کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی نظامیان این کشور به درستی تحقیقات لازم را انجام نمی‌دهد و از پاسخگوی در این حوزه فرار می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، پاتریشیا گاسمن، رئیس حقوق بشر آسیا و کارشناس ارشد حقوق بشر افغانستان در خصوص وضعیت حقوق بشر در افغانستان، گفت: دیده‌بان حقوق بشر به دقت وضعیت حقوق بشر را هرساله در افغانستان بررسی کرده و در انتهای سال گزارشی در این مورد منتشر می‌کند.

وی افزود: الگوی جنگ در افغانستان در سال 2018 تغییر کرده و این موضوع علاوه بر تشدید آن در این کشور در سال گذشته باعث شده است که 10 هزار نفر نیز از مردم غیرنظامی این کشور کشته یا زخمی شوند.

این کارشناس ارشد حقوق بشر افغانستان با بیان اینکه، این تعداد از کشته‌ها، رکورد جدیدی در افغانستان نیست، خاطر نشان کرد: این آمار 10 هزار نفری تنها ادامه آمار تلفات غیرنظامیان در سال‌های گذشته است.

وی همچنین در مورد حملات هوایی نیروهای آمریکایی در افغانستان که باعث افزایش تلفات غیرنظامیان در این کشور شده، نیز گفت: آمریکا در بسیاری از موارد از بررسی و تحقیق دقیق در مورد حوادث اتفاق افتاده طفره رفته است و این به معنای آن است که این کشور در مورد کارهای خود در مورد نقض حقوق بشر در افغانستان پاسخگو نیست.

گاسمن همچنین در مورد افزایش حملات داعش در افغانستان و حامیان این گروه گفت: در مورد منبعی مالی بهتر است از نهادهای مرتبط با این موضوع سوال شود، اما دیده‌بان حقوق بشر تنها این گروه را به دلیل نقض حقوق بشر می‌تواند محکوم کند.

به گزارش فارس، دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل در گزارش اخیر خود در مورد نقض حقوق بشر در افغانستان در سال 2018، اعلام کرد که طی سال گذشته بیش از 10 هزار نفر غیرنظامی در افغانستان کشته و زخمی شدند.

افزایش حملات انتحاری از سوی طالبان و داعش و همچنین تشدید حملات نیروهای خارجی باعث شده که جان غیرنظامیان در افغانستان با خطرات بیشتری نسبت به سال گذشته مواجه شود و این موضوع هشداری برای نقض حقوق بشر در افغانستان را به صدا در آورده است.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان