مدیر دفتر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان به میزان خبرداد

۲۱۹ زندانی با بدهی بالغ بر ۵۵۳ میلیارد ریال از زندان‌های هرمزگان آزاد شدند/ ۱۲۰ زندانی جرائم غیرعمد در انتظار حمایت‌های خیرخواهانه

مدیر دفتر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان با بیان این که درسال گذشته ۲۱۹ زندانی با بدهی بالغ بر ۵۵۳ میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، گفت: هم اکنون ۱۲۰ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان هرمزگان منتظر حمایت‌های مالی خیرین و آحاد مردم هستند.

219 زندانی با بدهی بالغ بر 553 میلیارد ریال از زندان‌های هرمزگان آزاد شدند/ 120 زندانی جرائم غیرعمد در انتظار حمایت‌های خیرخواهانه (15)احمد مرادی‌نژاد مدیر دفتر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهار داشت: از سال 1381 تاکنون بالغ بر دوهزار و 870 زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی 210 میلیارد تومان از زندان‌های استان هرمزگان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه 50 تا 60 درصد از بدهی این افراد از طریق گذشت شاکیان بوده است؛ افزود: مبالغی از طریق تسهیلات قرض‌الحسنه با سود چهار درصد، کمک‌های خیرین در استان و خارج از استان، مشارکت مردم و پیگیری اعسار (برای افرادی که توان پرداخت مالی را ندارند) از طریق دادگاه انجام شده است.

مدیر دفتر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته در حوزه بدهی‌های مالی، مهریه ونفقه افزایش شکایت داشته ایم و در حوزه دیه تصادفات کاهش چشم گیری رقم خورده است.

مرادی‌نژاد با بیان اینکه آمار زندانیان جرائم غیرعمد سال 1396 تعداد 199 نفر به مبلغ بدهی 229 میلیارد ریال بوده است، عنوان کرد: سال‌جاری تا کنون 219 زندانی با بدهی بالغ بر 553 میلیارد ریال از زندان‌های استان آزادسازی شده‌اند.

وی اظهار داشت: هم اکنون تعداد 120 نفر با مبلغ بدهی 250 میلیارد ریال در زندان‌های استان هستند که تعداد 79 نفر از آن‌ها به دلیل چک برگشتی و بدهی مالی، 34 نفر به دلیل عدم توان پرداخت مهریه و نفقه و هفت نفر نیز به دلیل دیه، منتظر کمک‌های خیرخواهانه مردم عزیزمان هستند.

مدیر دفتر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان با بیان اینکه جرائم غیر عمد در شهرستان حاجی‌آباد به صفر رسیده است، ابراز داشت: تعداد زندانیان در شهرستان‌های بندرلنگه، پارسیان و جاسک به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد و آمار زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌های مرکزی بندرعباس و شهرستان میناب چشمگیر است.

مرادی‌نژاد خاطرنشان کرد: افراد خیرخواه و خیرین جهت حمایت از آزادی این افراد می‌توانند از طریق سامانه تلفنی #7777076*780* و همچنین واریز وجه از شماره حساب‌های 0106110031007 بانک ملی، 440080000308 بانک مسکن و 6280231490312328 کارت مسکن به نام ستاد مردمی دیه استان هرمزگان گامی در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بردارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان