همه چیز به نفع تراشتگن، الا یواخیم لو

دروازه آلمان به شراکت گذاشته نمی شود

بعد از نمایش مانوئل نویر در بازی اخیر آلمان و هلند که با پیروزی ۳-۲ آلمانی‌ها به پایان رسید مقایسه او با آندره تراشتگن&#۱۶۰;بار دیگر به بحثی داغ تبدیل شده و به انتقاد از نویر و یواخیم لوو منجر شده است.

به گزارش "ورزش سه"، مانوئل نویر، سنگربان کهنه‌کار تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ در آخرین بازی مانشافت که چند روز پیش مقابل هلند برگزار شد عملکردی داشت که دقیقاً مشابه عملکرد تیم ملی آلمان در این بازی بود. 45 دقیقه عالی در نیمه اول، 20 دقیقه ضعیف در نیمه دوم که با دریافت دو گل و به تساوی رسیدن بازی همراه شد و سپس 25 دقیقه بازی خوب که پیروزی را نصیب آلمانی‌ها کرد.

 

 

بعد از این بازی بود که رسانه‌ها در آلمان بار دیگر انتقاد از نویر را آغاز کردند. آلمانی‌ها می‌گویند نویر دیگر آن نویرِ شکست‌ناپذیر نیست و اشتباهاتش روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود. اشتباهاتی که برخی می‌گویند باعث حذف بایرن مونیخ از لیگ قهرمانان امسال شده است.

 

گلی که مانوئل نویر در آلیانز آرنا از سادیو مانه، مهاجم لیورپول خورد در واقع نقطه شروع دوباره انتقادها از او در آلمان بوده و عملکرد نویر در مقابل هلند تنها باعث شدت گرفتن حملات به او شده است. سوال اصلی در این بحث‌ها این است؛ آیا مانوئل نویر همچنان بهترین گزینه سنگربانی مانشافت است؟

 

یکی دیگر از عواملی که در این بحث‌ها مورد توجه قرار گرفته، کنار گذاشته شدن توماس مولر، ژروم بواتنگ و متس هوملس از تیم ملی توسط یواخیم لوو بوده است. این تصمیم لو از آن جهت جنجالی شده که کارشناسان آلمانی می‌گویند چرا لوو که نشان داده جرات کنار گذاشتن یکباره ستاره‌هایی مثل مولر، بواتنگ و هوملس را دارد، وقتی نوبت به نویر می‌رسد محافظه‌کاری در پیش می‌گیرد؟

 

در این شکی نیست که مانوئل نویر در یک دهه گذشته پدیده‌ای منحصربفرد بوده و با نبوغ و درخشش خود، پست دروازه‌بانی فوتبال را متحول کرده است. کمتر کسی است که با این گزاره مخالف باشد که مانوئل نویر در یک دهه گذشته یکی از بهترین دروازه‌بانها یا  حتی بهترین دروازه‌بان دنیای فوتبال بوده. اما نقطه عطف کارنامه نویر و آغاز روند افول او از پاییز 2017 با مصدومیت او که سومین مصدومیت دوران حرفه‌ایش بود رقم خورد.

 

 

مصدومیت نویر آنقدر جدی بود که او یک فصل کامل را از دست داد. مانوئل نویر در گفتگو با زود دویچه زایتونگ گفته بود اگر قبل از شروع جام جهانی به میدان برود و کوچکترین مصدومیتی پیدا کند ممکن است برای همیشه مجبور به خداحافظی از فوتبال شود.

 

اما مصدومیت نویر نتوانست مانع از بحث و جدل درباره موقعیت او در تیم ملی آلمان شود. منتقدان می‌گفتند ممکن است بایرن مونیخ جایگزینی برای نویر نداشته باشد- هر چند سون اولریش دروازه‌بان قابلی نشان داده ولی او فصل گذشته چندان کم اشتباه نبود- اما در تیم ملی آلمان اوضاع متفاوت است و بدون شک، گزینه مهمی در دسترس کادر فنی مانشافت است که به راحتی می‌تواند جای خالی نویر را پر کند.

 

بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که مارک آندره تر اشتگن، دروازه‌بان شماره دو تیم ملی آلمان، در حال حاضر بهترین سنگربان دنیا است. کسی که نه تنها در فصل جاری  بلکه در فصل گذشته که نویر به دلیل مصدومیت از میادین دور بود، درون دروازه‌ تیم بزرگ بارسلونا می‌درخشید و چشم‌ها را خیره می‌کرد. تراشتگن علاوه بر بارسلونا، در جریان جام کنفدراسیون‌ها که سال 2017 در روسیه برگزار شد با پیراهن تیم ملی آلمان هم عملکرد عالی‌ای داشت.

 

 

با اینکه لوو  پیش از بازی اخیر آلمان و هلند اعلام کرد که نویر قطعاً درون دروازه مانشافت خواهد ایستاد ولی در بازی دوستانه آلمان و صربستان که با تساوی 1-1 به پایان رسید، تراشتگن در نیمه دوم به میدان فرستاده شد. این یک سیگنال مهم بود که نشان می‌داد با اینکه نویر همچنان دروازه‌بان اول مانشافت خواهد بود ولی از این پس، تر اشتگن او را به سختی به چالش خواهد کشید و نویر همیشه نفس گرم تر اشتگن را پشت سرش احساس خواهد کرد.

 

در یک مقایسه آماری که اخیراً منتشر شده نویر به ازای هر گل دریافتی تنها 1.390 سیو انجام داده و میانگین سیوهای او در هر بازی 1.330 بوده. به این ترتیب نویر در بین دروازه‌بانهای بوندس‌لیگا ضعیف‌ترین آمار را به خود اختصاص داده است.

 

 

اما از سوی دیگر تراشتگن در فصل جاری به ازای هر گل دریافتی 2.5 سیو موفق داشته و میانگین سیوهای او در هر بازی هم 2.5 بوده است. حتی کوین تراپ، دروازه‌بان شماره سه تیم ملی آلمان هم در این آمار به مراتب بهتر از نویر ظاهر شده است.

 

 

تراشتگن در گذشته اعلام کرده که قصد دارد دروازه‌بان شماره یک تیم ملی کشورش شود ولی نزدیکان او می‌دانند که یواخیم لوو به مصاحبه‌های بازیکنانش حساسیت دارد و از شخصیت‌های مغرور گریزان است. شاید به همین خاطر باشد که تراشتگن اخیراً درباره تیم ملی سکوت پیشه کرده و منتظر است تا فشار افکار عمومی روی یواخیم لوو سرانجام ورق را به نفع او برگرداند تا تراشتگن در نهایت بتواند به رویای خود جامه عمل بپوشاند.

 

آرش جلال منش

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان