لیگ حرفه ای و فقط ۲۷۳ تماشاگر؟!

قطبی: ریاضی می‌گوید میتوانیم سهمیه بگیریم

قطبی می‌گوید فولاد همچنان فرصت کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارد.

به گزارش "ورزش سه"، افشین قطبی در نشست خبری پیش از بازی با ماشین سازی صحبت هایی در خصوص این مسابقه و همچنین فاجعه سیل اخیر انجام داد که در زیر می‌خوانید:


باید به مردم سیل زده کمک کنیم

کارم با فولاد را در تبریز شروع کردم، تشکر میکنم از مردم تبریز. ما باید جمع شویم و از مردمی که ضربه دیده اند حمایت کنیم، مردمی که زندگی شان را از دست داده اند، من از ته دل میخواهم مسئولان به مردم کمک کنند. نکته بعدی بازی فردا است که برای تمام تیم ها مهم است، 8 بازی تا پایان لیگ باقی مانده و همه بازی ها خیلی مهم است برای باشگاه، مربیان و هواداران. تبریز یک تیم دارد که در کورس قهرمانی است و ما هم سعی میکنیم خودمان را به نزدیک کنیم و از تیم های وسط جدول جدا شویم. این اولین بازی بعد از سال نو است و خیلی مهم است که نتایج خوبی کسب کنیم.

می‌خواستیم در کورس قهرمانی باشیم

من فکر میکنم بازی با تراکتور را که انجام دادیم، بازیکنان ما استثنایی بازی کردند و یکی از بهترین بازی هایی بود که توانستیم با تیم انجام دهیم، فضایی که به وجود آمد بسیار زیبا بود، بازیکنان بهتر از خودشان بودند، من با مسئولان صحبت کردم و گفتم نمی‌توانیم با 15 بازیکن بازی کنیم و باید تقویت شویم و ترکیب را بهتر کنیم و بازیکنانی جذب کنیم تا بتوانیم در کورس قهرمانی رقابت کنیم. اما متاسفانه دو بازیکن مهم خودمان را از دست دادیم ؛ سینا و عبداله کرمی. هر دو در بازی که با تراکتور انجام دادیم کار خیلی بزرگی انجام دادیم.

7 امتیاز از مدعیان گرفتیم

ما در نیم فصل نتوانستیم بازیکنانی که می‌خواستیم را اضافه کنیم و به دلایل اتفاقات مختلف نتوانستیم خوب آماده شویم اما هنوز هم اگر یادتان باشد در بازی با پرسپولیس توانستیم ببریم، از 4 بازی 10 امتیاز گرفتیم اما متاسفانه وقتی رسیدیم به چند بازی مشکل، از خیلی موقعیت ها نتوانستیم گل بزنیم. خیلی توپ‌ها را که فکر نمی کردیم گل شد! این هم به هر حال فوتبال است، الان لیگ برتر ما خیلی مشکل است، هر دو تیم خیلی نزدیک به هم هستند و چیزی که به نظر من خیلی مهم است، این است که 7 امتیاز از تیم های بالای جدول گرفتیم و این نشان میدهد که توانایی این را داریم که خوب بازی کنیم و امتیاز بگیریم. اما تیمی که داریم توانایی 30 بازی و نتیجه گرفتن را ندارد. ما دوست داریم و ریاضی نشان می‌دهد که میتوانیم سهمیه چمپیونزلیگ را بگیریم و جزو 4 تیم بالا باشیم اما این به نتایج تیم های بالای جدول. ما دوست داریم از فردا شروع کنیم نتایج خوب را بگیریم. راجع به مصدومان و محرومان چیزی نگویم، کارم به اندازه کافی سخت هست.

بهتر از سپاهان و استقلال بودیم

ماشین یک تیمی دارد  سرعتی  و وقتی توپ را از دفاع می‌گیرد و به حمله می‌برد با سرعت انجام می‌دهد و در خانه هم نتایج خوبی گرفتند و خیلی نزدیک هستند. این بازی سختی برای هر دو تیم خواهد بود، ما تیم خیلی خوبی داریم و شما بازی سپاهان و استقلال را دیدید، من فکر میکنم ما بهتر از سپاهان و استقلال بازی کردیم اما نتوانستیم با پیروزی از زمین بیرون بیاییم و این برمیگردد به دقت بازیکنان در جلوی دروازه و ما سعی کردیم که روی این کار کنیم. جوری که ما فوتبال بازی میکنیم در هر بازی 6 تا 10 موقعیت صددرصد داریم و باید نصف این ها را گل کنیم.

استعداد ایرانی ها مثل پرتغال و اسپانیا است

من احساس میکنم بازیکنان خیلی بهتر شدند از نظر جسمی و حرفه ای. من شک نمیکنم فوتبال در ده سال اخیر خیلی بهتر شده در ایران و می‌تواند با یک ذره همکاری رو به جلو برود. من که از نزدیک با بازیکنان کار میکنم، استعداد آن ها کمتر از بازیکنان اسپانیا و پرتغال نیست. فقط احتیاج دارند به اموزش، فرهنگ سازی و حمایت از مسئولان و فدراسیون و باشگاه ها.

لیگ حرفه ای و فقط 273 تماشاگر؟

یکی از تلاش های ما ساخت یک تیم بسیار خوب برای آینده فولاد است، ما یک بازی داشتیم که در آن 273 به استادیوم آمدند من وقتی کنار زمین بودم از خودم پرسیدم آیا برای یک بازی لیگ برتر و حرفه ای فقط 273 نفر به استادیوم آمده اند؟ که آن هم پخش زنده دارد. این خیلی غم انگیز است و ما باید سعی کنیم نتیجه مهم است اما جذابیت مهم تر هم هست، چرا که اگر بازی جذاب و جوانمردانه نباشد تماشاگران بازی را تماشا نخواهند کرد و به استادیوم هم نمی‌آیند، یکی از هدف های ما فوتبال هجومی است و اینکه قشنگ بازی کنیم، اما این کمک میکند فوتبال ما پیشرفت کند. ما در بازی های باقی مانده لیگ هم مهم نیست با بدترین یا بهترین تیم بازی کنیم ما سعی خواهیم کرد هجومی بازی کنیم و جذاب باشیم چراکه این برای پیشرفت فوتبال مهم است.

باید به مردم کمک کنیم

وقتی شما یک بازیکن فوتبال هستید و این همه احساسات و عشق مردم و مسیولان است ما مسئولیتی داریم که این عشق را برگردانیم و حمایت کنیم در هر جهت جامعه. مردم در این مدت کوتاه زجر کشیده اند و ما باید هر کاری که از دستمان بر می‌آید انجام دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر