اختصاصی میزان/

آخرین تحولات میدانی استان صلاح الدین؛ عملیات نیرو‌های تیپ ۳۱۳ بسیج مردمی در حومه جنوبی شهر سامراء

گروهی از نیرو‌های امنیتی و رزمندگان تیپ ۳۱۳ بسیج مردمی، عملیات گسترده‌ای را در منطقه «صعیویه» در جنوب شهر سامراء در مرکز استان صلاح الدین عراق آغاز کردند.

آخرین تحولات میدانی استان صلاح الدین؛ عملیات نیروهای تیپ 313 بسیج مردمی در حومه جنوبی شهر سامراءگزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، رزمندگان عراقی عملیات جست و جوی منطقه به منطقه را در این محور با هدف کشف و شناسایی عناصر مخفی داعش و انبار‌های سلاح، تجهیزات نظامی و تونل‌های آنان انجام می‌دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های امنیتی و تیپ 313 بسیج مردمی در جریان این عملیات موفق شدند یک انبار حامل سلاح و مواد منفجره را در منطقه «صعیونه» کشف و در ادامه آن را منهدم کنند.

عملیات نیرو‌های عراقی در محور جنوبی و غربی سامراء علیه عناصر مخفی داعش همچنان ادامه دارد؛ شهر سامراء به دلیل قرار گرفتن در مسیر مرکز به شمال عراق (بغداد - دهوک) از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش میزان، شهر سامراء به ترتیب دروازه جنوبی برای ورود به شهر تکریت و دروازه شمالی برای ورود به شهر بلد محسوب می‌شود؛ خبر‌ها حاکیست، گروهی مشترک از نیرو‌های تیپ اول بسیج مردمی و پلیس فدرال نیز عملیاتی را در جنوب استان صلاح الدین شروع کردند.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیرو‌های عراقی در حومه منطقه «السجله» به منظور شناسایی هسته‌های خاموش داعش در جریان است؛ هدف از انجام این عملیات تامین امنیت جنوب استان صلاح الدین است.

مناطق جنوبی استان صلاح الدین به دلیل هم مرز بودن با استان بغداد دارای اهمیت ویژه‌ای هستند؛ عملیات نیرو‌های عراقی در سایر محور‌ها از جمله حومه شهر‌های بیجی، تکریت، بلد و... برای کشف هسته‌های خاموش داعش ادامه دارد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان