۱۰ فیلم پرفروش سینما در سالی که گذشت؛

موفقیت هومن سیدی در گیشه و جوایز با مغز‌های کوچک زنگ زده

فیلم سینمایی "مغز‌های کوچک زنگ زده" به کارگردانی "هومن سیدی" توانست در سال گذشته علاوه بر موفقیت‌های بسیار در جشنواره فیلم فجر ۳۶، جشن منتقدین و جشن حافظ به عنوان ششمین فیلم پرفروش سال نیز شناخته شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی "مغز‌های کوچک زنگ زده" به کارگردانی "هومن سیدی" توانست در سال گذشته علاوه بر موفقیت‌های بسیار در جشنواره فیلم فجر 36، جشن منتقدین و جشن حافظ به عنوان ششمین فیلم پرفروش سال نیز شناخته شود.

این فیلم در رقابت با بسیاری از آثار کمدی اکران نیمه دوم سال توانست بهترین فیلم این نیمه در گیشه شده و در مجموع نیز ششم جدول فروش شود تا سال را با رقمی معادل 12,766,188,000 تومان به پایان برساند.

موفقیت هومن سیدی در گیشه و جوایز با مغز‌های کوچک زنگ زده//////////////////8 فروردین

فیلم سینمایی "مغزهای کوچک زنگ زده" توانست با کسب شش جایزه رتبه اول دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینما را از آن خود نماید. این فیلم همچنین رکورددار نامزدی در جشنواره فیلم فجر بود.

"مغز‌های کوچک زنگ زده" تازه‌ترین ساخته "هومن سیدی" در جشنواره فیلم فجر توانست مخاطبان بسیار زیادی را از آن خود کند و همین عاملی بود تا با نامزدی در یازده رشته رکورد این دوره از جشنواره باشد.

//////////////////8 فروردین

هرچند این فیلم نتوانست در بخش‌های مهمی همچون بهترین بازیگری اصلی و مکمل مرد را از آن خود کند، اما در بخش بهترین صداگذاری، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم هنر و تجربه و همچنین سیمرغ مردمی جوایز اصلی را به دست آورد.

مهم ترین نقطه قوت هومن سیدی به عنوان کارگردان را باید بها دادن به نسل جوان دانست. سیدی در فیلم سیزده در کنار بازیگران اصلی چهره های جدیدی همچون "یسنا میرطهماسب" را به سینما معرفی کرد و در این فیلم نیز علاوه بر "بامداد افشار" در مقام آهنگساز، "مهدی پورفرج" را تا نامزدی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد پیش برد.

نوید محمد زاده و فرهاد اصلانی

سیدی در معنای واحد کارگردانی است که به راحتی از پس بازیگران تازه کار بر آمده و آنان را به چهره هایی سینمایی تبدیل می کند. مرجان اتفاقیان، هامون سیدی، لادن ژاوه وند، مهیار راحت طلب، مهرداد بهاالدینی، اشکان حسن پور، پیمان پازوکی، امید شیری، آرمین بهجت، منصوره ایلخانی، مهران ملکوتی، صفر محمدی و محمود کیان اسامی بازیگرانی است که هر کدام در جای خود به شدت در فیلم سیدی درخشیده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان