چگونه خودتان را دوست داشته باشید؟

هنگامی که خودمان را دوست داریم، نیاز است تا نقص ها و نقاط قوت خود را شناخته و بپذیریم. همچنین باید انتقادپذیری خود را افزایش داده و سعی کنیم قدرت و توان ذهنی را بهبود بخشیم.

شاید قبلا این عبارت را شنیده باشید که لازم است خودتان را دوست داشته باشید. هرچند که ممکن است این  امر در برخی اوقات سخت به نظر برسد. دوست داشتن خود باعث می شود تا ما بهترین نسخه خودمان باشیم و خود را همان گونه که هستیم بپذیریم. در این حالت روابط فردی ما سالم تر خواهند بود. فرآیند دوست داشتن خود حتما زمان بر است و باید به مرور و با استفاده از تجربه افراد در زندگی حاصل گردد. در ادامه مطلب با روش هایی برای دوست داشتن خود آشنا خواهید شد.

 

دوست داشتن خود

1. همانی باشید که هستید

آیا از رنگ موهای خود خسته شده اید؟ ایا از مطرح کردن گرایش های جنسی خود خجالت می مشید؟ آیا به خاطر حرف دیگران زندگی خود را تغییر می دهید؟ این موارد و موضوعات مشابه دیگر جزء ان دسته مسائلی هستند که می توانند مشکلات زیادی را در زندگی افراد ایجاد نمایند. نکته بسیار مهم این است که حرف ها و خنده های دیگران نباید برای شما اهمیت داشته باشد. پنهان کردن خود در پس یک شخصیت جعلی و پنهان می تواند در دراز مدت مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد نماید. همچنین لذت زندگی و دوست داشتن خود را از افراد خواهد گرفت. بنابراین همانی باشید که هستید.

 

2. برای تصمیمات و ایده های خود ارزش قائل شوید

دوست داشتن خود زمانی اتفاق می افتد که ما برای تصمیمات و ایده های خود ارزش قائل شویم. این نکته را بدانید که نظرات شما فقط برای خودتان است. حتما افرادی وجود دارند که موافق ایده های شما نیستند. اما نباید به خاطر رضایت دیگران از آن ها دست بکشید. برای تصمیمات خوب، خودتان را تشویق کنید. اگر اشتباهی مرتکب شدید، در آن غرق نشوید و از تجربه این شکست استفاده نمایید.

 

3. از نقد سازنده استفاده کنید

دو نوع انتقاد وجود دارد: انتقاد سازنده و نقد مخرب. متاسفانه اکثر افراد تمایل بیشتری به نقد مخرب دارند. یکی از مشکلات نقد مخرب این است که احساس بدی در افراد ایجاد خواهد کرد. سرخوردگی، اضطراب و ترس می تواند علت ایجاد این احساس باشد. این امر باعث می شود تا ما نتوانیم خودمان را دوست دشته باشیم. اگر با نقد سازنده مواجه شدید، کاملا آن را پذیرفته و در دراز مدت از آن استفاده نمایید. اگر خودتان را دوست داشته باشید به مرور نقاط قوت شما برجسته تر خواهند شد.

 

دوست داشتن خود

4. با ترس ها خداحافظی کنید

هر چیزی که شما از آن می ترسید، باعث دوری از شادی و خوشحالی خواهد شد. اما ترس از مواجه با شرایط خطرناک طبیعی خواهد بود. مهم این است که با آن ها مواجه شده و راه غلبه بر آن ها را یاد بگیریم. هنگامی که این موانع را برطرف می کنید، می توانید از رشد چشمگیر شخصیت خود لذت ببرید. شکی وجود ندارد که خداحافظی با ترس ها یک گام مهم در عشق ورزیدن به خود خواهد بود.

 

5. بر روی نقاط قوت خود تمرکز نمایید

از نقاط قوت خود لیستی تهیه نمایید. در ابتدا ممکن است فکر کنید که نقطه قوتی ندارید. اما با تهیه لیست شگفت زده خواهید شد. حتی ممکن است آن ها از نظر شما کوچک و بی ارزش باشند. اما بدانید که تمرکز بر روی همین نقاط قوت کوچک می تواند باعث موفقیت های بزرگ شود. خوشبختی واقعی، لذت بردن از همین نقاط قوت خواهد بود. برای بهبود نقاط قوت، تفکر مثبت را فراموش نکنید. این کار باعث افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد.

 

6.  خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

مقایسه خود با دیگران نه تنها منجر به ناخشنودی خواهد شد، بلکه به مرور سبب نادیده گرفتن ارزش ها و نقاط قوت فرد می شود. این را بدانید که شما با همه نقاط ضعف و قوت، منحصر به فرد هستید. فراموش نکنید که نسبت به آن چه که فکر می کنید، ارزش بیشتری دارید. ممکن است فردی آرزوی این را داشته باشد که به جای شما باشد. بنابراین باید تنها به خودتان فکر کنید. تنها چیزی که مهم است تمرکز بر تفکر و روح خودتان است. در این صورت مطمئن باشید به دستاوردهای بزرگی دست خواهید یافت.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان