۷ روش برای بهبود گردش خون در پاها

وقتی پس از کار طولانی به منزل می رسید، بهترین روش برای بهبود گردش خون در پاها بالابردن آن ها به مدت چند دقیقه می باشد. با این کار خستگی پاها تا حد زیادی کمتر خواهد شد.

گردش خون در پاها به عوامل مختلفی از جمله سن بستگی دارد. هنگامی که مسن تر می شوید، ممکن است اثرات گردش ضعیف خون در پاها را احساس نمایید. واریس و تورم پاها از جمله اثرات گردش خون ضعیف در پاها می باشد. در ادامه مطلب با یادگیری روش های ساده می توانید گردش خون در پاها را بهبود ببخشید.

 

گردش خون ضعیف پاها

1. از شیوه زندگی بی تحرک دوری کنید

اولین گام برای بهبود گردش خون در پاها حرکت آنها است. متأسفانه بیشتر مردم دارای سبک زندگی ساکن و بی تحرک هستند. افراد ساعت های زیادی در پشت میز نشسته و کارهای خود را انجام می دهند. بنابراین نباید بیشتر وقت خود را صرف نشستن کنید. حتی می توانید با استفاده از برنامه هایی، زمان نشستن خود را تنظیم کنید. این برنامه به شما مدت زمان نشستن را یادآوری خواهد کرد و پس از مشاهده هشدار باید چند دقیقه استراحت یا ورزش کنید.

 

2. طرز ایستادن خود را بهبود بخشید

برخی از افراد ممکن است بنا به شغل خود مدت زمان زیادی در حالت ایستاده قرار بگیرند. این موضوع به ویژه برای مستخدمان، فروشندگان و ... بیشتر به چشم می آید. این نکته مهم را بدانید که ایستادن در حالت بد به اندازه نشستن در حالت غیر استاندارد می تواند عوارض جدی داشته باشد. اگر حالت ایستادن شما دارای ویژگی های مناسب نباشد، می تواند باعث ایجاد درد در نقاط مختلف بدن به ویژه پاها شود. گردش خون در پاها به نحوه ایستادن افراد وابسته است.

 

3. پیاده روی، پریدن و رفتن از پله ها

هر زمانی که می توانید از حرکت کردن استقبال کنید. استفاده دائمی از پله برقی، آسانسور و صندلی را دشمن پاهای خود بدانید. پیاده روی را به عنوان یک فعالیت فوق العاده مفید برای بهبود گردش خون پاها در برنامه روزانه خود قرار دهید. سعی کنید در طول روز فعال باشید. ورزش هایی مانند دو و میدانی، طناب زدن و ... می تواند گردش خون در پاها را تسریع بخشد.

 

بهبود گردش خون در پاها

4. میوه و سبزیجات قرمز بخورید

رنگ میوه ها و سبزیجات نشان از خواص متفاوت آن ها دارد. به عنوان مثال آنتی اکسیدان موجود در میوه و سبزیجات قرمز می تواند گردش خون را بهتر کند. از خواص دیگر این گونه از مواد غذایی، جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی و عفونت های مجاری ادراری می باشد. این مواد غذایی سرشار از ر لیکوپن و آنتوسیانین هستند. بنابراین گوجه فرنگی، هندوانه، گیلاس، فلفل قرمز، تربچه، سیب سرخ، انگور قرمز و ... را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 

5. هر ساعت آب بنوشید

آب آشامیدنی می تواند بسیاری از چیزها را در بدن بهبود بخشد. بنابراین از کنار این موضوع ساده عبور نکنید. به دلیل مایع بودن خون، بدن ما نیاز به آب کافی دارد تا گردش خون به درستی انجام شود. حداقل باید 7 لیوان آب در طول روز بنوشید. می توانید از طعم دهنده هایی نیز استفاده نمایید. اما تا حد امکان از نوشیدنی های قندی اجتناب کنید. برای اینکه نوشیدن آب را فراموش نکنید، می توانید همیشه بطری آب را در کنار خود قرار دهید. به این ترتیب خود به خود به شما یادآوری خواهد شد.

 

6. کفش مناسب بپوشید

در بسیاری از موارد، استفاده از کفش نامناسب می تواند منجر به ضعیف شدن گردش خون در پاها گردد. کفش های پاشنه بلند، خیلی باریک یا پهن و خیلی کوچک یا بزرگ نمی تواند برای پاهای شما مناسب باشد. کفش خوب علاوه بر پشتیبانی از پاها می تواند اثرات مثبتی بر روی سایر قسمت های بدن داشته باشد. بنابراین برای بهبود گردش خون در پاها باید از کفش مناسب استفاده کنید.

 

7. در خانه به پاهای خود رسیدگی کنید

هنگامی که پس از یک کار طولانی به خانه برمی گردید، می توانید یک دوش آب سرد گرفته یا فقط پاهای خود را با آب سرد بشویید. همچنین می توانید با استفاده از روغن ها و کرم های گیاهی آن ها را ماساژ دهید. قبل از رفتن به رختخواب، می توانید کمی پاهای خود را بالا ببرید. حتی می توانید آنها را به طور عمودی بر روی یک دیوار قرار دهید. برخی از بالشتک ها نیز برای قرار گرفتن پاها بر روی آن ها می توانند استفاده شوند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان