آل هاشم: ۹۸سال فرصت‌ها است نه تهدید‌ها

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم ولایتمدار و انقلابی تبریز در مصلی اعظم امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد گفت: سال 98 سال فرصت‌ها است نه تهدیدها.

وی با بیان اینکه نجات از وابستگی به نفت در سایه تحریم‌ها ممکن است، ادامه داد: باید در 40 سالگی انقلاب تلاش کنیم تا اداره کشور بدون درآمد نفتی انجام شود.

آل هاشم با اشاره به اینکه باید راهکار مقابله با تحریم‌ها پیدا شود، ادامه داد: در این خصوص تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف کشور وظیفه دارند و باید راهکار مقابله با تحریم‌ها و خروج از وابستگی به نفت را پیدا کنند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه در سال 98 دشمن یک جنگ روانی را بازهم دنبال می‌کند، افزود: آنچه که سران آمریکا می‌گویند یا از روی حماقت است یا جنگ روانی. جنگ اقتصادی را باید همه باور کنند، چراکه علاوه بر شکست دشمن باید بازدارندگی اقتصادی نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تنها راه نجات کشور امروز همان مواردی است که رهبر فرزانه انقلاب در سخنان مهم خودشان در مشهد فرمودند، ابراز داشت: خداوند به همه ما توفیق عمل به منویات رهبری را عنایت فرماید.

حضور نیرو‌های سپاه عاشورا در «آق قلا» برای ارائه خدمات به سیل زدگان

امام جمعه تبریز سپس به حضور سپاه عاشورا و شهرداری تبریز برای ارائه خدمات به سیل زدگان در «آق قلا» اشاره کرد و گفت: به تمام حادثه دیدگان در سیل اخیر استان‌های فارس، گلستان و خوزستان تسلیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به ضرورت آمادگی در برابر بحران‌ها گفت: باید آفرین به مردم آذربایجان‌شرقی گفت که با کمک‌های خود بار دیگر آبرو دادند و آفرین دیگر به فرمانده دلاور سپاه عاشورا می‌گوئیم که اولین سپاه استان بوده که در منطقه آق‌قلا حضور یافتند.

امام جمعه تبریز سپس به سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین حادثه در طول تاریخ بشر بعثت بوده و مبعث یک روش زندگی برای تمام بشر است.

آل هاشم سپس گفت: روز بعثت رسول اکرم در سراسر روزگار و دنیا شریف بوده است، مبعث پرچم علمی و معرفتی را بالا برده و مأموریت حضرت رسول اکرم (ص) برای اکمال دین بود.

امام کاظم (ع) الگویی برای مبارزات سیاسی عصر کنونی

وی با اشاره به 25 رجب، سالروز شهادت امام موسی بن جعفر (ع) گفت: این روز را نیز تسلیت عرض می‌کنم. امیدوارم زندگی امام کاظم (ع) الگویی برای مبارزه سیاسی و فرهنگی برای جامعه امروز باشد.

وی با تاکید بر اینکه 12 فروردین ماه سالروز جمهوری اسلامی ایران نیز پیش رو داریم گفت: 12 فروردین نشانه تحقق مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. آنچه که 12 فروردین سال 58 را به وجود آورد، نقش مردم در پیروزی انقلاب، نقش مردم در تأسیس و تثبیت جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با اشاره به ضرورت بصیرت افزایی مردم گفت: در 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران باید قدر جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش بدانیم.

آل هاشم به فرارسیدن 13 فروردین روز طبیعت نیز اشاره کرد و بر ضرورت حفظ طبیعت و عدم زدن خسارت به درختان و فضای سبز در این روز تاکید داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان