مثل زامبی های تلو تلو خوران در بد نام ترین محله ها و قمارخانه بچرخند، عکس و فیلم به اشتراک بگذارند و چند روز دیگر ساک خود را ببندند و به آغوش وطن بازگردند آن هم بدون ترس و واهمه از هیچ بازخواست و بگیر و ببند .
امسال البته قرعه این اشاعه بی فرهنگی به تتلو افتاد، در کنسرت تفلیس گرجستان، آن هم در فجیع ترین شکل ممکن و با نمایشی تمام عیار از بی بندوباری و فحاشی و رکیک ترین الفاظ.
از کنسرت بی تماشاگر تا پاتوق حشیشی ها
تابستان سال گذشته بود که کنسرت تتلو در استانبول پس از تبلیغات فراوان در اینستاگرام، به دلیل عدم استقبال از پیش فروش بلیط ها، لغو شد. کنسرتی بی تماشاگر که آخرین امیدهای تتلو بعد از خروج از ایران را کم سو و کم سو تر کرد اما در کنسرت چهارم فروردین امسال تتلو در گرجستان که شرکت آونگ تدارک آن را بر عهده دار داشت و در تبلیغات خود، تتلو را «خوش استعداد ترین خواننده ایران» معرفی کرده بود، مساله بهت آور، آزاد بودن حشیش و سیگار و گل بود. نعره های پر نشئه زنانه و مردانه ای که پس از هر فحاشی رکیک تتلو بلند و بلند تر می شد، کاملا از حال غیر عادی تماشاگران این کنسرت حکایت داشت. پاتوقی گیج کننده از فحاشان و موادی ها که حالا صدای اعتراض مردم گرجستان را هم درآورده است.
واکنش عمومی نسبت به کنسرت تتلو تا جایی پیش رفت که جمعی از مردم گرجستان در مقابل سفارت ایران در تفلیس تجمع و به رفتارهای خارج از عرف این خواننده اعتراض کردند.
پاسخ سفارت ایران به اعتراض گرجستانی ها
سفارت ایران در پاسخ به اعتراض مردم گرجستان ضمن ابراز تاسف از رفتارهای خارج از اخلاق و قانون این به اصطلاح خواننده ایرانی اعلام کرد: «نظر به رنجش و واکنش گروهی از مردم گرجستان که به دنبال برخی برگزاری کنسرت در شهر تفلیس ایجاد شده است، سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس ضمن ابراز تأسف از اقدام انجام شده و به منظور آگاهی افکار عمومی اعلام می نماید: این سفارت و دولت ایران هیچ گونه ارتباطی با سفر و برگزاری کنسرت این فرد در تفلیس نداشته و از عاملان سفر و برگزار کنندگان کنسرت مذکور کاملاً بی اطلاع می باشد. شایان ذکر است فرد مذکور در حال حاضر به دلیل جرایم مرتکب شده دارای پرونده قضائی در ایران می باشد. مردم فهیم گرجستان به طور شایسته از روابط دیرینه تاریخی، دوستانه و پیشینه فرهنگی دو ملت آگاه بوده و قطعاً حساب رفتارهای غیر اخلاقی و ناهنجار برخی افراد بزهکار که آگاهانه و یا ناگاهانه با بیاحترامی به ارزش های اخلاقی، فرهنگی و قوانین و مقررات دو کشور اسباب رنجش خاطر و واکنش منفی افکار عمومی دو ملت را فراهم می آورند از فرهنگ و تمدن دیرینه ایرانی جدا دانسته و آن را نمونه ای از جامعه اخلاق مدار ایرانی نمی داند. بدیهی است مردم ایران همواره با احترام به قوانین، مقررات و فرهنگ ملت گرجستان، مردم این کشور را دوستان تاریخی خود دانسته و همواره از توسعه مناسبات فرهنگی و تاریخی دو کشور استقبال می نمایند. این گونه رفتارهای غیر اخلاقی و نا متعارف به هیچ وجه در تناسب با فرهنگ ملت و جامعه اخلاق مدار ایرانی نبوده و فرهنگ غنی ایرانی برآمده از تمدن مشترک دو کشور در تنافر کامل با هر گونه بد اخلاقی افراد هنجار شکن و متخلف می باشد».
تتلو این جا، تتلو آن جا، تتلو همه جا
به طور حتم بیانیه سفارت ایران در گرجستان نسبت به رفتارهای غیر اخلاقی تتلو، اولین موردی نیست که پای این خواننده را تا حوزه سیاست می کشاند. او اولین بار در سال 95 با خواندن قطعه ای درباره انرژی هسته ای، به ناگاه از زیر زمین به روی عرشه یک ناو ارتش کشیده شد و همین توجه بخشی از ذائقه عمومی را به سمت او جلب کرد و کم کم به سوژه ای جذاب برای رسایی ها و ضرغامی های همیشه در صحنه تبدیل شد و کار را تا جایی پیش برد که رائفی پور او را «امیر حسین عزیز» خطاب قرار داد و به مدیحه سرایی اش پرداخت و احمدی نژادی ها به شکلی فریبکارانه در جریان انتخابات 96 از او به عنوان طعمه ای برای تخریب چهره اصولگرایان استفاده کردند.
اما این از هول هلیم در دیگ افتادن ها دیری نپایید و امیر تتلو که مدتی با به بازی گرفتن مضامینی چون حجاب و غیرت به یک آسیب شناس اجتماعی تبدیل شده بود به ناگاه تغییر رویه داد و این رنگ عوض کردن همان و آب پاکی روی دست رسایی ها و ضرغامی ها و رائفی پورها ریختن همان!
سکوتی به خاطر آبرو؟
کوچ نابهنگام چهره محبوب این جریان فکری، کار را زمانی دشوار کرد که این اعجوبه نتراشیده و نخراشیده عالم فرهنگ و سیاست به ناگاه با خالکوبی های عجیب و غریب تر از قبل و دهانی پر از دشنام های رکیک تر در دنیای مجازی ظاهر شد و با توهین به مقدسات و فحاشی و حرمت شکنی نسبت به زنان، چهره دیگری را از خود به نمایش گذاشت، مساله ای که در نهایت با ریپورت و بلاک شدن از سوی بسیاری از کاربران به فیلتر شدن صفحه اینستاگرام او منجر شد.
به هر حال نکته تامل برانگیز در این میان سکوت معنادار چهره هایی است که علی رغم حضور همیشه فعال و همیشه نگران خود در فضای مجازی، پذیرش خطا که هیچ! بلکه حتی سکوت را بر اعتراض به این غده بد خیم فرهنگی ترجیح می دهند و هیچ تلاشی برای برخورد با چنین ابتذال و رسوایی هایی که دیگر حوزه جغرافیایی خودمان را نیز در نوردیده است، نمی کنند. و به روی مبارک خود نمی آورند که ولنگاری فرهنگی یعنی این!
ترس چهره های سیاسی فرهنگی و اجتماعی از دهان آلوده به دشنام تتلو و طرفدارانش موجب شده که جز یکی دو مجری تلویزیونی و چند خبرنگار، حتی منتقدان دست به قلم حوزه فرهنگ نیز در برابر این پدیده نا میمون عالم هنر دست به عصا و محتاط عمل کنند تا این جریان سمی روز به روز بیشتر و بیشتر منتشر شود.
1717