ماهان شبکه ایرانیان

درحال بروز رسانی...

تازه‌ترین اخبار سیلاب/اعلام حالت فوق‌العاده در خوزستان

 سرویس جامعه فردا:  براساس هشدار سازمان مدیریت بحران، بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در اکثر استان‌ها را خواهیم داشت که احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها می‌شود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با هشدار به مردم گفت: بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی شمال غرب، زاگرس و البرز، وزش باد شدید در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی اصفهان، جنوب سمنان و خراسان جنوبی را خواهیم داشت لذا از‌مردم می‌خواهیم فعلا سفر نکنند و مسافرت خود را به تأخیر بیندازند و در صورت اجبار برای مسافرت حتماً با دستگاه‌های امدادی هماهنگی لازم را داشته باشند.
 
آخرین خبرها از وضعیت بارندگی و احتمال وقوع سیلاب در مناطق مختلف کشور دراین گزارش خبری بدین شرح است: 
 

تخلیه کل شهر دورود صحت ندارد؛ 8 روستا و 4 محله در شهر تخلیه شود
مدیرکل مدیریت بحران استان و نماینده ویژه استاندار در شهرستان دورود ضمن تکذیب شایعات تخلیه کل شهر دورود از تخلیه 8 روستا و 4 محله در شهر دورود خبر دادند.

غلامرضا آقا میرزایی با اشاره به خطر سرریز سد مروک اظهار داشت: سد مروک 105 میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که تاکنون بیش از 90 میلیون مترمکعب آب پشت این سد ذخیره‌شده است و با توجه به بارش‌های استان احتمال سرریز این سد وجود دارد.

وی افزود: مشکلی که وجود دارد این است که سد کمال صالح استان مرکزی نیز در بالادست این سد قرار دارد که سرریز سد کمال صالح وارد سد مروک دورود می‌شود و پیش‌بینی‌شده اگر سد سرریز کند مشکل ایجاد می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان عنوان کرد: استاندار و معاون عمرانی استاندار لرستان در منطقه حضور یافتند و برنامه‌ریزی‌شده که اگر بارش‌ها شدید باشد یک سری از مناطق پایین‌دست سد منازل خود را تخلیه کنند.

وی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر اعلام تخلیه کل شهر دورود بیان کرد: تخلیه کل شهرستان دورود صحت ندارد، برنامه‌ریزی‌شده که یکسری کار‌ها و جابه‌جایی اهالی روستا‌ها انجام شود که اگر اتفاقی رخ دهد حداقل تلفات جانی نداشته باشیم.

آقا میرزایی تصریح کرد: آنچه در این شرایط مهم بوده جان مردم است، خسارات مالی نیز مهم است، اما در این شرایط جان مردم مهم‌تر است و تلاش بر این است که اتفاقی رخ ندهد.

محمدرضا صفی خانی نماینده ویژه استاندار در شهر دورود در گفتگو با خبرنگار تسنیم ضمن تکذیب خبر تخلیه شهرستان دورود اظهار داشت: با توجه به بارش باران و احتمال سرریز شدن سد مروک، هشت روستا در مسیر سد در حال تخلیه هستند و همچنین چهار محله در شهر دورود که در مسیر رودخانه قرار دارند تخلیه می‌شوند.

وی افزود: از کلیه اهالی این چهار محله شهر دورود که در معرض سیلاب هستند تقاضا داریم هر چه سریع‌تر خانه‌های خود را تخلیه کنند.


شرایط اضطراری در گمیشان/ ارتباط زمینی مناطق سیل زده برقرار شد

ارتباط زمینی بین سیمین شهر و گمیشان برقرار شده است، اما ارتفاع آب در بعضی محلات گمیشان و آق قلا افزایش یافته و مسئولان محلی شرایط گمیشان را اضطراری اعلام می‌کنند.

به گزارش مهر، گلستان از روز‌های پایانی سال گذشته درگیر سیل شد و ابتدا روستا‌ها و شهر‌های شرقی گلستان و به ویژه گنبدکاووس دچار آبگرفتگی شدند و سپس سیل به شهرستان‌های شمالی گلستان به ویژه آق قلا و گمیشان رسید.

هم‌اکنون ارتفاع آب در فاز سه شهرک صنعتی آق قلا حدود دو تا 2.5 متر است و ارتفاع آب در بعضی از محلات آق قلا مانند کل آباد و همچنین گمیشان در حال افزایش است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان بارندگی روز‌های گذشته در پارک ملی گلستان و … را دلیل افزایش ارتفاع آب دانست و گفت: همه تلاش‌ها برای تخلیه آب و هدایت رواناب‌ها به سمت دریا ادامه دارد.

مجتبی جمالی تاکید کرد: توصیه‌های لازم به شهروندان داده شده و مجوز‌های لازم برای هدایت آب به خارج شهر برای دستگاه‌های متولی صادر شده و شهر گمیشان در شرایطی نیست که بخواهیم دستور تخلیه شهر را صادر کنیم.

سرپرست استانداری گلستان هم از حرکت مانداب‌های سطح دشت به وسعت 60 کیلومتر مربع به شهرستان گمیشان و رسیدن مانداب‌ها به شمال و شمال شرق شهرستان گمیشان خبر داد.

هم اکنون نیرو‌های مردمی در کنار دستگاه‌های خدمات رسان مشغول ایجاد سد‌های خاکی برای مانع شدن از ورود آب به شهر گمیشان هستند و تلاش نیرو‌های نظامی برای بازگشایی مسیر‌های مسدود شده بر اثر سیلاب و تخلیه آب ادامه دارد.

توزیع 435 قلم دارو در مناطق سیل زده

تلاش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار در مناطق سیل زده ادامه دارد و تاکنون 380 نمونه گیری التور (وبا) و پنج تُن آهک پاشی در مناطق سیل زد انجام شده است.

بر اساس اعلام عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم اکنون 70 تیم بهداشت محیط استان در حال بررسی سلامت آب آشامیدنی و مواد غذایی در شهرستان‌های آسیب دیده از سیل هستند و 435 قلم دارو در شهر‌های سیل زده گلستان توزیع می‌شود.

بعد از وقوع سیل در شهر‌های گنبد، آق قلا و گمیشان بیش از 35 تیم ثابت و سیار سلامت در منطقه مستقر شده است و در بیمارستان‌های صحرایی که به همت سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی برپا شده خدمات بهداشتی و درمانی به سیل زدگان ارائه می‌شود.

به گفته احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان 29 مدرسه و پنج سالن ورزشی آموزش و پرورش میزبان 26 هزار سیل زده در گلستان بوده است.

علی نظری، مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان هم از لای برداری و پاکسازی اتاقک دریچه محفظه سد‌های گلستان خبر داد و گفت: با به کارگیری تجهیزات و نیروی انسانی نسبت به لای برداری و پاکسازی اتاقک دریچه محفظه سد‌های استان اقدام و مانور آزمایشی باز و بسته کردن دریچه‌ها با موفقیت انجام شده است.

ترافیک بازدید مقامات کشوری از مناطق سیل زده

از صبح امروز (شنبه) مناطق سیل زده گلستان شاهد ترافیک مقامات کشوری بوده و سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امیردریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش برای چندمین بار و رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر و مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان توسعه و تجهیز مدارس کشور و معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش برای نخستین بار از مناطق سیل زده گلستان بازدید کردند.

وزیر صنعت صبح شنبه وارد آق قلا شد و با حضور وی سه واحد تولیدی و صنعتی آسیب دیده از سیل در شهرک صنعتی آق قلا مجدد آغاز به کار کردند و کارگران این واحد‌ها دوباره مشغول به کار شدند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم از بسیج شدن نیرو‌ها و تجهیزات این نهاد برای تخلیه آب از مناطق سیل زده و لایروبی رودخانه‌های قره سو و گرگانرود خبر داد.

رئیس سازمان توسعه و تجهیز مدارس کشور و معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش هم با خبر‌های خوش برای جبران خسارت وارده به بخش آموزش و پرورش وارد مناطق آسیب دیده از سیل گلستان شد و از اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز سیستم‌های گرمایشی مدارس و ارسال 50 کانکس و سه هزار میز و نیمکت برای مدارس آسیب دیده از سیل گلستان خبر داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش هم که برای سومین بار در روز‌های گذشته وارد مناطق سیل زده گلستان شده بود از استقرار نیروها، قایق‌ها، تیم‌های عملیات ویژه، غواص‌ها و تجهیزات خبازخانه نیروی دریایی ارتش در آق قلا و مناطق سیل زده مستقر خبر داد و گفت: لایروب‌های نیروی دریایی را به گلستان می‌آوریم.

رئیس جمعیت هلال احمر هم که صبح امروز وارد گلستان شده بود، در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان حاضر شد و از امداد رسانی به 57 هزار نفر از سیل زدگان گلستان از زمان وقوع سیل و آبگرفتگی در این استان از سوی نیرو‌های امدادگر و نجاتگر خبر داد و گفت: تا صبح شنبه رقم کل کمک نقدی برای سیل زدگان به حساب‌های هلال احمر 14 میلیارد تومان بوده و کل هزینه‌های هلال احمر تا امروز حدود 25 میلیارد تومان است.

نیاز مبرم به فوکا در گمیشان

با تلاش نیرو‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان تاکنون گفت: 23 پل موقت در محور‌های مواصلاتی سیل زده گلستان احداث شد و با نصب پل سیار به دست مهندسان ارتش و همکاری راهداری تردد در جاده سیمین شهر به گمیشان به حالت عادی برگشت.

اما با تمام اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده گلستان معاون فرماندار گمیشان در گفتگو با خبرنگار مهر وقعیت شهر گمیشان را اضطراری اعلام و اظهار کرد: آب از سمت شرق شهر گمیشان وارد شده و شاهد افزایش حجم هم بودیم، لذا دبی آب بیشتر شده و در بعضی محلات بیش از نیم یا یک متر آب گرفته است.

سیدعلیرضا حسینی افزود: در بعضی جا‌ها رفت و آمد مردم حتی با چکمه هم دشوار است نیاز به فوکا (لباس مخصوص ماهیگیری و شالیکاری) داریم که هزینه آن بالاست.

وی با اشاره به اینکه با وجود تلاش‌های بسیار نتوانستیم فوکای لازم را تهیه کنیم، تصریح کرد: از جمعه تلاش‌های زیادی انجام شده، ولی در مرحله اضطراری هستیم و تلاش می‌کنیم از این مرحله عبور کنیم تا به بحران نرسیم.
 

تخلیه برخی مناطق پرخطر در سرپل‌ذهاب /آمادگی برای مقابله با سیل

فرماندار سرپل‌ذهاب از آمادگی این شهرستان برای مقابله با وقوع سیل احتمالی خبر داد و گفت: برخی مناطق پرخطر تخلیه شدند.

محبت جمالی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به هشدار‌هایی که هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل در نتیجه بارش‌های گسترده داد، تمهیدات لازم در شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای مهار سیل و تأمین امنیت مردم زلزله زده و کانکس نشین این شهرستان افزود: بر حسب هشدار‌های هواشناس اطلاع رسانی از طریق بنر و شبکه‌های مجازی و معتمدان شهرستان، دهیاری‌ها، شورا‌ها صورت گرفته است و توصیه‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

فرماندار سرپل‌ذهاب عنوان کرد: همچنین کانال‌ها، مسیل‌ها و مجموعه‌های آبرفتی در حوزه رودخانه الوند را لایروبی کردیم و شرایط به گونه‌ای آماده شده است که شاهد کمترین خسارت در شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: ساکنان بیش از 5 نقطه از سکونتگاه‌های موقت که یکسال گذشته در بستر رودخانه زندگی می‌کردند، را به صورت کاملاً رایگان به اماکن امن انتقال دادیم.

جمالی نیا تصریح کرد: همچنین تمام نیرو‌های شهرستان که پای کار هستند، هم اکنون در حالت آماده باش قرار دارند و امیدواریم بتوانیم این بحران را، چون بحران‌های گذشته به خوبی پشت سر بگذاریم.

وقوع سیلاب و طغیان در حوزه آبریز کرخه و دز

یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اوج سیلاب‌ها در غرب و جنوب غرب از فرداشب خواهد بود، اما در حوزه آبریز کرخه و دز امروز و فردا است.

به گزارش مهر، مرتضی ضرابی گفت: با ورود سامانه بارشی، از شمال غرب تا جنوب غرب بارش‌ها آغاز شده است.

وی افزود: بارش‌ها در شمال کشور برای امروز خفیف خواهد بود.

ضرابی گفت: منطقه تحت سیطره سامانه بارشی امروز، کل نیمه غربی، مرکز کشور، دامنه‌های شمالی و جنوبیِ البرزِ غربی و مرکزی، جزایر و بخش‌های ساحلی شمالی و مرکزی خلیج فارس خواهد بود.

وی افزود: شدت بارش‌هایی که می‌تواند با آب گرفتگی و سیلاب می‌تواند همراه باشد در آذربایجان غربی، غرب آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، همدان، زنجان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، شمال بوشهر و شمال و غرب فارس خواهد بود.

ضرابی گفت: شدت و اوج سیلاب‌ها در غرب و جنوب غربی از فردا شب تا صبح سه شنبه خواهد بود، اما در حوزه آبریز کرخه و دز امروز و فرداست.

بارش باران کردستان را فراگرفت/سنندج در حالت نیمه تعطیل

بارش باران در تمامی شهرستان‌های استان کردستان آغاز شده است و پیش بینی می‌شود که این روند تا پایان هفته جاری ادامه داشته باشد.

به گزارش مهر، بارش باران در استان کردستان از صبح امروز آغاز شده است و بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان کردستان هم اکنون این وضعیت بارشی در سراسر استان وجود دارد.

پیش بینی‌های اعلام شده از سوی اداره کل هواشناسی استان کردستان نشان می‌دهد که طی هفته جاری بارش باران همراه با رعد و برق مهمترین پدیده جوی در این استان است و به همین دلیل هشدار‌های در خصوص احتمال وقوع سیلاب نیز در سطح استان منتشر شده است.

هم اکنون در بخش جنوبی استان کردستان بارش باران به صورت رگباری با رعد و برق همراه است و پیش بینی می‌شود که از ظهر امروز این وضعیت در سراسر استان کردستان حاکم شود.

اداره کل هواشناسی استان کردستان با انتشار اطلاعیه‌های متعدد از مردم کردستان درخواست کرد که به هشدار‌ها توجه کرده و مسائل ایمنی را به صورت جدی رعایت کنند.

از سوی دیگر و با اعلام شهرداری سنندج، اقدامات مختلفی در راستای جلوگیری از وقوع سیلاب‌های احتمالی در مرکز استان کردستان صورت گرفته است و هم اکنون شهر در حالت آماده باشد قرار دارد.

روز گذشته با برگزاری جلسه فوق اعاده شورای اسلامی شهر سنندج، آخرین وضعیت این شهر در راستای مقابله با سیلاب‌های احتمالی مورد بررسی قرار گرفت و شهردار سنندج نیز از آمادگی تمامی نیرو و تجهیزات برای خدمت رسانی به مردم در صورت وقوع هر گونه حادثه‌ای خبر داد.

هم اکنون شهر سنندج در حالت نیمه تعطیل به سر می‌برد، بخش زیادی از بازار سنندج امروز تعطیل است و میزان تردد مردم و وسایل نقلیه در شهر سنندج به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است.

همچنین بر اساس اعلام فرمانداری شهرستان سنندج، به صاحبان منازل پرخطر در سطح شهر و همچنین نواحی منفصل شهری اطراف سنندج اعلام شده است که در اولین فرصت منازل خود را ترک کرده و در مدارس اعلام شده، اسکان پیدا کنند.

بر اساس تقسیم بندی‌های صورت گرفته در هر محله از شهر سنندج یک مدرسه برای اسکان اضطراری مردم مشخص شده است و در صورتی که نیاز باشد از ظرفیت اماکن ورزشی و سایر ظرفیت‌های در اختیار نیز استفاده می‌شود.

از دیگر شهرستان‌های استان کردستان نیز خبر می‌رسد که جلسات ستاد مدیریت بحران به صورت شبانه روزی در حال برگزاری است و مهمترین مسائل مورد نیاز برای مقابله با سیل احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین شرکت آب منطقه‌ای کردستان نیز با انتشار اطلاعیه‌های متعدد و مختلفی از مردم درخواست کرد که از حضور در حواشی رودخانه‌های استان به شدت پرهیز کنند.

پلیس راه کردستان نیز از تردد‌های غیر ضرور برای خروج از مناطق شهری استان کردستان جلوگیری می‌کند و اعلام کرد که رعایت مسائل ایمنی و همکاری با پلیس یکی از ضرورت‌های اصلی برای تردد در جاده‌های استان کردستان است.

شرکت فرودگاه‌های استان کردستان نیز اعلام کرد پرواز‌های امروز یکشنبه فرودگاه سنندج به دلیل شدت بارش‌ها و احتمال وقوع سیلاب لغو شده است.
 
 
تخلیه 7 روستای پایین‌دست سد مروک در دورود/ممنوعیت تردد در محور پل‌دختر - خرم‌آباد

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دورود گفت: 7 روستای پایین‌دست سد مروک شهرستان دورود از سکنه خالی شدند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا صفی‌خانی اظهار کرد: 10 هزار نفر ساکن روستا‌های پایین‌دست سد مروک به مناطق امن منتقل شدند.

نماینده ویژه استاندار در مدیریت بحران شهرستان دورود ادامه داد: امکان اسکان 12 هزار نفر در این شهرستان فراهم شده و ساکنان روستا‌های سنگر، قلعه کارضا، یوسف‌آباد، امیرآباد، فرمان‌آباد، خسروآباد، گوشه پل و شکرآباد منازل خود را تخلیه و در مناطق امن اسکان داده شدند.

با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور وضعیت شهرستان دورود به‌عنوان بحرانی‌ترین شهرستان لرستان در سیل پیش‌رو، تشکیل و تصمیمات لازم برای برخورد با سیل احتمالی گرفته شد.

بخش عمده‌ای از پل‌های ارتباطی در شهرستان پل‌دختر و بخش معمولان تخریب شده

محمودرضا پیروی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور در بازدید از مناطق سیل‌زده معمولان، گفت: با وجود این‌که بخش عمده‌ای از پل‌های ارتباطی در شهرستان پل‌دختر و بخش معمولان تخریب شده، اما با کمک بالگرد جمعیت هلال‌احمر امدادرسانی در حال انجام است.

وی افزود: از نظر تامین تجهیزات و کمک‌های غذایی مشکلی وجود ندارد و اگر در بخش نیروی امدادی کمبود وجود داشته باشد امکان انتقال نیرو‌های کمکی به لرستان وجود دارد.

یادآور می‌شود، با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور وضعیت شهرستان دورود به‌عنوان بحرانی‌ترین شهرستان لرستان در سیل پیش‌رو تشکیل و تصمیمات لازم برای برخورد با سیل احتمالی گرفته شد.

ممنوعیت تردد در محور پل‌دختر - خرم‌آباد و بالعکس

مدیر راهداری پل‌دختر گفت: تا اطلاع ثانوی تردد در محور پل‌دختر - خرم‌آباد و بالعکس ممنوع است.

به گزارش ایسنا، روح‌الله شریف‌زاده بیان کرد: به دلیل طغیان رودخانه کشکان و وارد آمدن خسارت به پل‌ها و جاده‌های این شهرستان تا اطلاع ثانوی تردد در محور پل‌دختر - خرم‌آباد و بالعکس ممنوع است.

وی با بیان اینکه تنها دسترسی خودرو‌های امدادی و محلی در این مسیر مقدور است، افزود: راه جایگزین محور پل‌دختر - خرم‌آباد، فقط محور پل‌دختر _کوهدشت _خرم‌آباد است.

تردد وسایل نقلیه در محور‌های گردشگری لرستان ممنوع شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران از امروز تا اطلاع ثانوی تردد وسایل نقلیه در محور‌های گردشگری لرستان ممنوع است.

عباس شرفی بیان کرد: با توجه به‌پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر احتمال طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب در این هفته، در جلسه ستاد مدیریت بحران استان مصوب شد همه محور‌های گردشگری از روز یکشنبه 11 فروردین تا اطلاع ثانوی مسدود و تردد وسایل نقلیه در آن‌ها ممنوع شود.

وی افزود: در این راستا محور‌های گردشگری آبشار‌های بیشه و نوژیان در شهرستان خرم‌آباد، آبشار‌های چکان و آب سفید الیگودرز، محور امامزاده ابراهیم (بابابزرگ) دلفان، امامزاده محمد بن حسن الیگودرز و محور کهمان شهرستان الشتر تا اطلاع ثانوی مسدود هستند. تیم‌ها و امکانات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در کنار سایر دستگاه‌های خدمت رسان و امدادی در آماده‌باش کامل قرار دارند.
 
سه روستای بخش مرکزی دورود به‌طور کامل تخلیه شدند

نماینده ویژه استاندار لرستان در دورود گفت: سه روستای بخش مرکزی دورود به‌طور کامل تخلیه شده‌اند.

به گزارش فارس، محمدرضا صفی‌خانی صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: تمام اقداماتی که برای پیشگیری از هر گونه حادثه احتمالی نیاز بوده تقریباً در شهرستان دورود انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون 3 روستای امیرآباد، کامحمدرضا و سنگر بخش مرکزی دورود به‌طور کامل تخلیه شده‌اند، افزود: تلاش برای تخلیه سایر روستا‌های در معرض سیلاب دورود ادامه دارد و امیدواریم با همکاری مردم این امر به‌طور کامل تحقق یابد.

نماینده استاندار لرستان در شهرستان دورود گفت: همچنین اتاق بحران دورود به ریاست فرماندار در تشکیل و 24 ساعته در حال فعالیت بوده و نمایندگان دستگاه‌های امدادی و خدماتی حضور فعال و مستمری دارند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از جوادث ناگوار تصمیمات لازم اخذ شده و اقدامات لازم نیز در دستور کار قرار دارد.
 
رانش جاده در محور ایلام به مهران / از سفر‌های غیر ضروری خودداری شود

به گزارش فارس، رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: صبح امروز محور ایلام - مهران حد فاصل تونل راه کربلا تا دوراهی جاده قدیم وجدید به علت بارش‌های اخیر باران دچار رانش شده است.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام لحظاتی قبل اظهار داشت: صبح امروز محور ایلام - مهران حد فاصل تونل راه کربلا تا دوراهی جاده قدیم وجدید به علت بارش‌های اخیر باران دچار رانش شده است.

وی افزود: هم اکنون کارکنان راهداری و پلیس راه در حال رفع نقص جاده‌ای بوده لذا از رانندگان تقاضا می‌شود با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام اذعان کرد: در حال حاضر کلیه محور‌های مواصلاتی استان باز و تردد در جریان است.

همتی زاده در پایان تصریح کرد: به علت شدت نزولات جوی محدودیت دید به 200متر می‌رسد که در جهت پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگان از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند و قبل از سفر از ایمنی خودرو اطمینان داشته باشند.

آماده باش گیلان برای مقابله با سیل احتمالی
استاندار گیلان از آمادگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای مقابله با خطرات سیل احتمالی در روز‌های آینده خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مصطفی سالاری، استاندار گیلان با اشاره به آمادگی برای مقابله با خطرات سیل احتمالی در روز‌های آینده گفت: به منظور کنترل وضع موجود و جلوگیری از بروز هرگونه آسیب، تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی استان در وضعیت آماده باش قرار دارند تا نیرو‌های انسانی و تجهیزات در مواقع ضروری در دسترس باشند.

وی با بیان اینکه لایروبی رودخانه‌ها از اقدامات موثر برای کنترل سیل در استان است که از چند ماه گذشته آغاز شد، افزود: این اقدام می‌تواند سهولت هدایت آب‌هایی که از جلگه و مناطق کوهستانی سرازیر تا به دریا منتقل شود را به دنبال داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه امسال در سد منجیل و سپیدرود شاهد افزایش قریب به 15 درصدی آبگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم، اظهار داشت: هم اکنون 900 میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم.

سالاری از هموطنان خواست تا برنامه سفر و تردد خود در جاده‌های استان گیلان را متناسب با شرایط جوی تنظیم و از اسکان در حریم رودخانه‌های استان و مناطق حادثه آفرین خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به پیش بینی بارش برف برای امروز و فردا در مناطق کوهستانی گیلان گفت: نیرو‌های راهداری همچون گذشته و بر اساس هشدار‌های هواشناسی برای باز کردن مسیر‌ها آمادگی کامل دارند، اما لازم است تا مسافران هم در این ایام از سفر‌های غیرضروری به مناطق کوهستانی خودداری و به هشدار‌های اعلام شده توجه کنند.


ستاد بحران قروه در حالت آماده باش/دستور تخلیه منازل پرخطر صادر شد

فرماندار قروه از آماده باش نیرو‌های ستاد بحران با شناسایی 22 منطقه آسیب پذیر و دستور تخلیه مکان‌هایی که در معرض خطر بیشتری هستند برای روز‌های یازدهم و دوازدهم خبر داد.

به گزارش مهر، موحد امان اللهی شامگاه شنبه در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان قروه در راستای هشدار موج بارشی جدیدی که از روز یکشنبه منطقه را فرا می‌گیرد، از وجود 22 نقطه حادثه خیز در شهرستان و اخطار تخلیه به منازلی که در خطر تخریب قرار دارند خبر داد.

به گفته وی میزان بارش بارانی که برای قروه پیش بینی شده 40 میلی متر بوده و در همین راستا تمامی مناطق پرخطری که در مسیر رودخانه‌های فصلی و یا در محل مسیل آب قرار دارند، شناسایی و هشدار‌های لازم صادر گردیده است.

امان اللهی مناطق آسیب پذیر در داخل شهر قروه را شامل 4 خانوار در شهرک امام خمینی و پشت مرکز جایگاه سوخت گاز طبیعی «CNG» و 8 خانوار در مجاورت رودخانه قلعه دانست که بنا به اظهارات وی به ساکنان این خانه‌ها در خصوص تخلیه منازل خود هشدار داده شده و برای آنان مکان‌هایی جهت اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

فرماندار قروه همچنین از اصلاح مسیر‌های پرخطر در شهر‌های سریش آباد، دزج و دلبران در کنار مسدود شدن دسترسی محلی شهرک دانش به سمت داخل شهر و آماده باش کامل تیم‌های ستاد بحران خبر داد.

موحد امان اللهی با بیان اینکه در شهر دلبران واحد مسکونی مجاور مسجد جامع 2 باید تخلیه گردد، افزود: در برخی روستا‌ها هم خانه‌هایی که در مجاورت مسیل آب قرار دارند دستور تخلیه صادر شده است.

به گفته وی تعدادی از خانه‌های روستایی که دستور تخلیه گرفته‌اند شامل مشیرآباد اوریه، سنگین آباد، قاملو و سراب قحط در بخش مرکزی، مالوجه، طوغان و قزلجه کند در بخش دلبران، حاجی آباد، دوسر، زنگ آباد، برمه تپه و سوتپه در بخش چهاردولی، روستا‌های شیخ جعفر، حسن خان، سیلاب، شوراب هزاره، شوراب خان، گیلکلو، عبدل آباد، فیروزآباد در بخش سریش هستند.

امان اللهی از شدت بارش‌ها در قروه از روز عصر یکشنبه تا ساعات ابتدایی بامداد روز دوشنبه یعنی دوازدهم فروردین به مدت 8 ساعت گفت و تصریح کرد: از بامداد روز دوشنبه میزان بارش باران کاهش یافته و بارندگی به صورت برف خواهد بود.

وی همچنین به اماده باش کامل نیرو‌های ستاد بحران و بیمارستان و خانه‌های بهداشت اشاره کرد و یادآور شد: برای مادران بارداری که زایمان آنان نزدیک است تمهیدات لازم در نظر گرفته شده و باید تمامی کادر درمان و بهداشتی شهرستان حضور داشته باشند.
 
هشدار درباره حضور مردم در حاشیه تالاب قوریگل

فرماندار بستان آباد در خصوص حضور مردم و مسافران در اطراف تالاب بین المللی قوریگل هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سیدعلی موسوی در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان با اشاره به اینکه تالاب بین المللی قوریگل از نقاط مستعد وقوع سیل است، خواستار عدم حضور مسافران نوروزی در اطراف این تالاب شد.

وی با بیان اینکه هر ساله در تعطیلات نوروزی مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور به این تالاب می‌آیند، اظهار کرد: امسال به علت اینکه با شروع بارش‌ها احتمال وقوع سیل در این تالاب زیاد است، بنابراین به مسافران و گردشگران توصیه می‌شود از تردد و چادرزدن در حاشیه این تالاب و دیگر رودخانه‌های این شهرستان خودداری نمایند.

فرماندار بستان آباد با انتقاد از بیمه نبودن منازل مسکونی در شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان، از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواست تا جهت جلوگیری از متحمل شدن خسارت مردم در مواقع بروز بحران و حوادث، نسبت به بیمه منازل مسکونی علاوه بر فرهنگ سازی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان گفت: طی یک هفته اخیر با بررسی‌های مکرر بیش از 30 نقطه بحرانی در شهرستان بستان آباد بویژه در مناطق روستایی شناسایی شده و برای کنترل حادثه و بحران در زمان وقوع سیل اقدامات لازم صورت گرفته است.

لای‌روبی و بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های بستان آباد

سرپرست شهرداری بستان آباد از لای‌روبی و آزادسازی مسیل‌ها و رودخانه‌ها جهت مدیریت سیل احنمالی در روز‌های آینده خبر داد.

مجید ممی‌زاده با اشاره به اینکه احتمال جاری شدن سیل در بستان آباد طی روز‌های آینده وجود دارد، گفت: طی روز‌های اخیر بستر رودخانه‌های اوجان چای و صبری چای لای‌روبی و بازگشایی شده است.

وی همچنین پاکسازی دهانه پل‌ها و کانال‌ها، رفع انسداد مسیل‌ها و ایجاد آبشکن در رودخانه‌ها را از دیگر عملیات انجام شده عنوان کرد.

سرپرست شهرداری بستان آباد با بیان به اینکه کلیه نیرو‌های خدماتی و آتش نشانی در آماده باش کامل جهت ورود در مواقع بحرانی است، افزود: دستگاه‌ها، ماشین آلات و تجهیزات شهرداری بستان آباد از آمادگی کامل برخوردار هستند.

همه دستگاه‌ها با تمام امکانات و تجهیزات پای کار هستند

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی درخصوص افزایش شدت بارندگی‌ها در سه روز آینده، گفت: همه دستگاه‌ها با تمام امکانات و تجهیزات خود پای کار هستند و با اقدامات انجام شده در روز‌های اخیر، مشکل خاصی در استان نخواهیم داشت.

محمدرضا پورمحمدی در نشست تخصصی بررسی وضعیت مسیل‌ها و نقاط حادثه‌خیز شهر تبریز، اظهار کرد: اکنون همه باید به فکر پیشگیری از خسارات ناشی از افزایش بارندگی‌ها باشند و آمادگی خود را تا زمان رفع کامل نگرانی‌ها حفظ کنند.

وی بر وحدت فرماندهی در مواقع بحرانی و هماهنگی همه دستگاه‌ها با ستاد مدیریت بحران استان تأکید کرد و گفت: در هنگام وقوع بحران، امکانات و تجهیزات متعلق به هیچ دستگاهی نیست و همه امکانات باید در خدمت مدیریت بحران قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان به اینکه اقدامات لازم برای مدیریت بارش‌ها در همه شهرستان‌های استان انجام شده و نگرانی خاصی نداریم، افزود: همه مسئولان استانی و شهرستانی در چند روز آینده به حالت آماده‌باش کامل هستند و از مردم هم می‌خواهیم که در کنار مسئولان باشند تا بتوانیم شرایط پیش رو را به شکل شایسته‌ای مدیریت کنیم.

هشدار احتمال وقوع سیل در آذربایجان شرقی

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال وقوع سیل در استان آذربایجان شرقی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی آمده است: با توجه به هشدار‌های صادره توسط سازمان هواشناسی در خصوص و نفوذ سامانه بارشی جدید و فعال به استان و حسب وجود پوشش برف در ارتفاعات استان و احتمال افزایش دما و ذوب برفی طی روز‌های آتی، مطابق نتایج مدل‌های شبیه سازی و پیش بینی وقوع سیلاب، انتظار می‌رود طی روز‌های شنبه و یکشنبه 10 و 11 فروردین ماه، میزان جریان آب در رودخانه‌های استان به ویژه در شهرستان‌های میانه، چاراویماق، هشترود، مراغه، آذرشهر، بستان آباد، سراب، هریس و شبستر افزایش یابد.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: از کلیه هم استانی‌های عزیز به ویژه ساکنان اطراف رودخانه‌های مناطق تحت تاثیر خصوصاً کشاورزان و روستائیان عزیز درخواست می‌شود ضمن رعایت موارد ایمنی و احتیاط، از تردد در مناطق خطر آفرین رودخانه‌ها و نیز چادر زدن و توقف در نزدیکی رودخانه‌ها برای استراحت با عکاسی اکیدا خودداری نموده و نسبت به برچیدن تمامی اعیانی و اشجار موجود در حدود قانونی مجاری فوق اقدامات عاجل معمول فرمایند.
 
حالت فوق‌العاده در استان خوزستان اعلام شد
استاندار خوزستان در اطلاعیه‌ای وضعیت استان خوزستان را حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، غلامرضا شریعتی با ارسال اطلاعیه‌ای خطاب به تمامی سازمان‌ها، ادارات، شرکت‌ها، مؤسسات دولتی، نهاد‌های انقلاب اسلامی، مؤسسات عمومی غیردولتی، شهرداری‌ها، نیرو‌های نظامی و انتظامی اعلام کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های قابل توجه در سطح استان خوزستان و حوضه‌های بالادست استان و هشدار وقوع سیل مورخ 10 فروردین 98 اداره کل هواشناسی خوزستان و با در نظر گرفتن افزایش ورودی آب به مخازن سد‌های استان و نزدیک شدن حجم اکثر سد‌ها به تراز حداکثری و در نتیجه افزایش خروجی سد‌ها و دبی رودخانه‌ها در ماه‌ها و روز‌های اخیر و احتمال وقوع سیل، طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آبگرفتگی شهر‌ها و روستا‌های استان و به منظور تداوم اقدامات پیشگیرانه و آمادگی مقابله با سیلاب و انجام عملیات ترمیم و تقویت سیل‌بندها، لایروبی رودخانه‌ها، تخلیه مراکز جمعیتی در صورت لزوم و اسکان در مناطق امن و سایر اقدامات مورد نیاز حالت فوق‌العاده در استان از روز شنبه 10 فروردین 98 تا زمان اعلام عادی شدن اوضاع ابلاغ می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: مقتضی است ضمن آماده باش کامل تا زمان اعلام عادی شدن اوضاع تمامی مدیران، معاونان و حداقل یک نفر در هر قسمت به صورت تمام وقت و شبانه روزی در محل کار حضور داشته و نسبت به پیگیری موارد مرتبط، انجام امور، پاسخگویی به تماس‌ها به صورت شبانه روزی، اعزام تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات به محل‌های اعلام شده توسط ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان، هماهنگی با دستگاه‌ها، حضور در محل‌های مورد نیاز و سایر موارد محوله اقدام لازم معمول و گزارش اقدامات انجام شده را به صورت مستمر به اداره کل مدیریت بحران استان ارسال کنند.
 
دستور تخلیه اضطراری روستا‌های حاشیه رودخانه‌ها در خلخال صادر شد
فرماندار خلخال با اشاره به صدور دستور تخلیه اضطراری روستا‌های حاشیه رودخانه‌ها در خلخال گفت: برای انتقال روستائیان به نقاط امن این دستور صادر شده است.

به گزارش تسنیم، فریدون بابایی بعد از ظهر امروز در بازدید از رودخانه‌های شهرستان خلخال اظهار داشت: دستور تخلیه اضطراری روستا‌های حاشیه رودخانه‌ها در خلخال صادر شد تا روستائیان در اسرع وقت به نقاط امن انتقال یابند که در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آمده است.

وی بیان کرد: تمامی مسیر‌های منتهی به رودخانه‌ها مسدود شده و اقدامات لازم برای لایروبی انجام یافته و اطلاع‌رسانی و هشدار‌های لازم به بخشداران، دهیاران و شهرداران داده شده است تا اقدامات پیشگیرانه را در اسرع وقت انجام داده و از بروز سیل جلوگیری به عمل آید.

فرماندار خلخال بیان کرد: میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته و از گردشگران انتظار داریم با توجه به این که به روز طبیعت نزدیک هستیم از هرگونه اسکان در کنار رودخانه‌ها خودداری و در خصوص نگهداری از سالمندان و فرزندان خود دقت لازم را به کار گیرند.

بابایی با اشاره به لغو مرخصی تمامی اعضای مدیریت بحران تا عادی شدن وضعیت نیز بیان کرد: انتظار داریم مدیران و مسئولان مربوطه در این زمینه به وظایف خود جامه عمل بپوشانند و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و در حالت آماده‌باش کامل باشند تا از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری به عمل آید.

وی تصریح کرد: از همشهریان انتظار داریم به نکات و هشدار‌های لازم توجه کنند و گردشگران را نیز آگاه کنند تا خدای نکرده به دلیل بی‌اطلاعی کسی دچار حادثه در این ایام از سال نباشد.
 
سپاه تمامی مسیر‌های سیل‌زده سوادکوه را بازگشایی کرد
فرمانده سپاه سوادکوه با اشاره به اینکه سیل به 110 روستای سوادکوه خسارت وارد کرد گفت: بازگشایی تمامی مسیر‌های سیل‌زده شهرستان انجام شد.

به گزارش سرهنگ پاسدار سید موسی حسین‌نژاد شامگاه شنبه با حضور در جمع خبرنگاران اقدامات سپاه سوادکوه را در سیل اخیر تشریح کرد.

وی با اشاره با آغاز بارش‌های سیل‌آسا از اواخر اسفند 97 که احتمال وقوع سیل در شهرستان را داشت افزود: در همان ساعات اولیه بارش باران، جلسه ستاد بحران در سپاه ناحیه شهرستان تشکیل شد. همکاران سپاه به همراه یک گروهان از گردان بیت المقدس و گردان امام حسین (ع) با حضور جهادی خود در قالب سه تیم به سه دهستان کسلیان، ولوپی و راست پی که از مناطق سیل‌زده شهرستان بودند اعزام شدند.

فرمانده سپاه سوادکوه از اعزام پنج گروه جهادی که به هماهنگی فرماندهان حوزه مقاومت وارد دهستان‌های سیل‌زده شدند، افزود: 90 امدادرسان شامل پنج نفر از گردان امام حسین (ع) و 27 نفر از کارکنان سپاه شهرستان به‌همراه نیرو‌های بسیجی وارد عمل شدند.

حسین‌نژاد با بیان اقدام اولیه سپاه شهرستان در مناطق سیل‌زده عنوان کرد: نیرو‌های جهادی در گام نخست به شناسایی نقاط رانشی، انسداد راه‌ها و کانال‌ها و معابر، منازل آسیب دیده، واحد‌های دامداری و مرغداری تخریب شده پرداختند. هر منطقه تخریب شده با تماس‌های ارتباطی به مخابرات سپاه ناحیه گزارش داده می‌شد تا با حضور میدانی برآورد اولیه از حجم خسارت‌ها را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مناطق و جاده‌های رانشی در سوادکوه زیاد بود و با درخواست تجهیزات از سپاه استان و بسیج سازندگی برای بازگشایی راه‌ها اقدام کردیم، اضافه کرد: دو هزار متر جاده‌های روستایی تنها در دهستان کسلیان خسارت دید که بسیج سازندگی استان با ارسال و اعزام ادوات مهندسی و راهسازی اعم از سه دستگاه لودر، سه دستگاه کمپرسی و یک دستگاه لودر به همراه کمرشکن نسبت به بازگشایی مسیر اقدام کرد.

فرمانده سپاه سوادکوه با اشاره به اقدامات دیگر راهداری سپاه در سه دهستان ادامه داشت، اعلام کرد: در دهستان کسلیان در جاده ارتباطی بین 17 روستا، 2300 متر رانش داشتیم که توسط کمپرسی‌های سپاه و بسیج سازندگی بازگشایی و مورد استقبال اهالی روستا‌ها قرار گرفت.

حسین‌نژاد به بازگشایی 2500 متر جاده مسدود شده دهستان ولوپی اشاره کرد و گفت: در منطقه پل سفید و در دهستان راست پی هم 3200 متر مسیر بازگشایی شد.

فرمانده سپاه سوادکوه یادآور شد: 10 منزل سیل‌زده از گل و لای پاکسازی و یک کانال آب به طول 500 متر لایروبی شد، اما با توجه اینکه کانال آب استاندارد ساخته نشد امکان دوباره آبگرفتگی آن است. یک پل در روستای پارسی با کمک بیل مکانیکی که شرکت البرز مرکزی و اداره راهداری در اختیار نیرو‌های امدادی سپاه قرار داد، بازگشایی شد.

حسین‌نژاد از تهیه و توزیع 500 بسته غذایی توسط حوزه مقاومت بسیج خواهران با همکاری آبشار عاطفه‌ها به سیل‌زدگان خبر داد و اعلام کرد: سه هزار پرس غذای گرم و تنها در یک روز 10 هزار نان لواش بین مردم پخش شد.

وی به برآورد خسارت سیل پرداخت و ادامه داد: برآورد خسارت در سیل شامل دو بخش بود. برآ‌ورد اولیه خسارتی 120 نقطه رانشی در منطقه را شامل می‌شد که برای هر متر با هزینه 5 میلیون تومان در مجموع 242 میلیارد تومان برآورد شد که 85 میلیارد تومان خسارت اولیه و برای تثبیت 157 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

فرمانده سپاه سوادکوه با اشاره اینکه سیل اخیر به 110 روستا از مجموع 170 روستای این شهرستان خسارت وارد کرد، با اعلام آمار و جزئیات خسارت سیل اخیر گفت: سیل به 400 هکتار اراضی کشاورزی از 10 تا بیش از 100 صددرصد خسارت وارد کرد و 400 هکتار باغات سیاه ریشه که در شیب تند قرار دارد با وقوع سیل از بین رفت.

وی از خسارت سیل به چهار واحد مرغداری، سه واحد پرورش ماهی و 60 واحد دامداری سبک و سنگین خبر داد و افزود: علاوه بر آن، سیل سه واحد مسکونی را کاملا از بین برده است. 140 واحد مسکونی دچار خسارت و آبگرفتگی شد که در این میان وسایل و لوازم خانگی 280 واحد مسکونی در حادثه سیل دچار خسارت شد.

صدور سه اطلاعیه و اخطاریه با ورود سامانه بارشی جدید به استان زنجان؛ احتمال وقوع سیل در شهرستان ماهنشان بالاست

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، صونا صرفی امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه با توجه به حجم بالای بارش‌ها در استان اواخر روز 12 فروردین و رگباری بودن بارش‌ها، احتمال وقوع سیلاب بالاست و مردم نباید روز طبیعت در حاشیه رودخانه‌ها قرار گیرند، اظهار داشت: سامانه بارشی وارد شده به زنجان تا اواخر وقت دوشنبه در استان فعال است.

وی با تاکید بر این که اخطار‌ها بیشتر برای روز دوشنبه است، بیان کرد: بعدازظهر دوشنبه تا اواخر شب بارش‌ها سنگین و بیشتر رگباری خواهند بود و از طرفی احتمال وقوع تگرگ نیز وجود دارد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان زنجان گفت: انتظار می‌رود میانگین بارش‌ها امروز و تا دو روز آینده به 20 تا 30 میلی‌متر برسد و علاوه بر این بارش بیش از 40 میلی‌متر در برخی از نقاط دور از انتظار نیست.

وی همچنین به سرعت وزش باد اشاره کرد و اظهار داشت: سرعت وزش باد 40 تا 70 کیلومتر بر ساعت است، علاوه بر این در برخی مناطق مستعد با توجه به شرایط توپوگرافی سرعت وزش باد به بیش از 70 کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

صرفی با بیان این که باد‌ها بیشتر به صورت تند باد و موقت و بارش‌ها به صورت رگباری و سیل‌آسا است، تاکید کرد: با ورود این سامانه به استان آب گرفتی معابر، سیل آبی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها به دلیل حجم بالای بارش‌ها وجود دارد، به همین دلیل از هم استانی‌های درخواست داریم روز 13 فروردین در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های آب قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه قیدار و ماهنشان ظرفیت بالایی برای دریافت بارش‌ها دارند، گفت: بر اساس اطلاعات موجود ماهنشان با بارش‌هایی کمتر از مقدار پیش بینی شده در روز‌های آینده تجربه سیل داشته است و با توجه به حجم بالای بارش‌ها در این مناطق احتمال سیلاب برای روز‌های پیش‌رو بالا است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان