ارتش دفاعی عاشوری به لیگ یک رسید؛

گزارش ویژه؛ صعود خوشه طلایی با درخشش عزیزی!

اولین تیم صعود کننده به لیگ دسته اول فصل ۹۷ / ۹۸ فوتبال ایران مشخص شد و شاگردان محسن عاشوری در خوشه طلایی ساوه قهرمان گروه الف لیگ دسته دوم فوتبال کشور شدند.

به گزارش "ورزش سه" روز گذشته و در جریان برگزاری رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال کشور تیم خوشه طلایی ساوه در ادامه روند رویایی خود تحت هدایت محسن عاشوری موفق شد با پیروزی حداقلی از سد تیم شهرداری بم بگذرد تا در حدفاصله دو هفته مانده تا پایان مسابقات لیگ دسته دوم کشور صعود خود به رقابت های لیگ دسته اول را مسجل کند. تیمی که تنها در مجموع 22 بازی متحمل یک شکست شد و کسب 15 پیروزی شیرین باعث شد تا شاگردان عاشوری با خیالی آسوده رهسپار رقابت های لیگ دسته یک فوتبال ایران شوند و با توجه به حضور تیم آلومینیوم اراک، استان مرکزی دارای دو نماینده در لیگ دسته اول فوتبال ایران شود.

اما صعود خوشه طلایی به لیگ یک، چند آمار فنی جالب توجه داشت که بیشتر آن به گلر اردبیلی این تیم بر می گردد که توانست آمارهای انفرادی جالبی را به نام خود ثبت کند؛ شاگردان عاشوری در خط حمله عملکرد قابل قبولی نسبت به سایر رقبا نداشتند و در جمع پنج تیم برتر تهاجمی گروه خود قرار نگرفتند اما به لحاظ آمار دفاعی توانستند عنوان بهترین تیم فصل لیگ دسته دوم کشور را در دو گروه الف و ب به نام خود ثبت کنند زیرا آنها تنها در 22 مسابقه، 9 گل دریافت کردند و میانگین 0.4 گل خورده را به نام خود نوشتند که رکوردی قابل توجه است.

موفقیت خط دفاعی خوشه طلایی ساوه که کلید اصلی صعود آنها به لیگ یک بود، درخشش گلر بلند قامت و باتجربه ای به نام "وحید عزیزی" بود که توانست با شکست رکوردی های فردی خود، توانایی های فنی خودش را بار دیگر به رخ همگان بکشد؛ او در نیم فصل دوم هرگز گلی دریافت نکرد تا 1080 دقیقه گل نخوردن را در لیگ دسته دوم فوتبال کشور به نام خود ثبت کند و نقشی کلیدی در صعود تیمش به لیگ یک با کلین شیت های متوالی خودش ایفا کند. همچنین صعود با خوشه طلایی به لیگ یک، پنجمین صعود وحید عزیزی از لیگ دو به لیگ یک است که در نوع خود از این حیث نیز یک رکورد محسوب می شود.

حال با این اتفاق قهرمانی زودهنگام و صعود به لیگ دسته اول فوتبال کشور بیش از پیش به مذاق شاگردان عاشوری و به ویژه وحید عزیزی 31 ساله که اصالتی اردبیلی دارد خوش آمده است و باید دید در دو بازی آینده هم عزیزی می تواند روند کلین شیت های خود را ادامه دهد یا خیر؟ اما آنچه واضح است اینکه مدافع سابق پرسپولیسی ها که قریب به 170 بازی با پیراهن پرسپولیس به میدان رفت توانسته به خوبی به شاگردانش درس دفاع بیاموزد و آمار دفاعی عالی آنها حکایت از این اتفاق دارد.

با صعود خوشه طلایی از گروه الف، در گروه ب رقابتی نزدیک میان تیم های نیروی زمینی تهران و آرمان گهر سیرجان وجود دارد تا بتوانند سهمیه صعود مستقیم را به دست آورند؛ البته که پاس همدان هم با احمد جمشیدیان شانس صعود بسیاری با توجه به دو بازی عقب افتاده خود دارد و از سوی دیگر در کنار تیم نفت و گاز گچساران برای حضور در رقابت پلی آف تلاش می کند و در گروه الف، با مشخص شدن سهمیه صعود مستقیم، تیم های داماش گیلان که این فصل در فینال جام حذفی نیز حضور دارد در کنار فولاد نوین اهواز بیشترین شانس را برای حضور در مرحله پلی آف به همراه تیم مقاومت تهران دارا هستند.

لیگ دسته دوم کشور - گروه الف:

1 - خوشه طلایی ساوه / 51 امتیاز / +16 (صعود به لیگ دسته اول)
2 - داماش گیلان / 44 امتیاز / +20
3 - فولاد نوین اهواز / 39 امتیاز / +12
4 - مقاومت تهران / 36 امتیاز / +11
——

لیگ دسته دوم کشور - گروه ب:

1 - نیروزی زمینی تهران / 42 امتیاز / +18
2 - آرمان گهر سیرجان / 38 امتیاز / +6
3 - پاس همدان / 33 امتیاز / +8 (دو دیدار معوقه دارد)
4 - نفت و گاز گچساران / 32 امتیاز / +5

سبحان جهان پناه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر