باکس آفیس آخر هفته: Dumbo اکران مایوس‌کننده‌ای را در آمریکای شمالی رقم می‌زند

«دامبو» Dumbo از کمپانی دیزنی Disney نتوانست آن‌طور که باید و شاید در آسمان باکس آفیس‌ آمریکای شمالی اوج بگیرد، و با اکران در ۴۲۵۹ سالن سینما تنها ۴۵ میلیون دلار فروخت

«دامبو» Dumbo از کمپانی دیزنی Disney نتوانست آن‌طور که باید و شاید در آسمان باکس آفیس‌ آمریکای شمالی اوج بگیرد، و با اکران در 4259 سالن سینما تنها 45 میلیون دلار فروخت.
انتظار می‌رفت این فیلم اقتباسی تیم برتون Tim Burton از انیمیشن کلاسیک سال 1941 درباره‌ی یک بچه فیل با گوش‌های بسیار بزرگ، در اکران داخلی خود مرز فروش 50 میلیون دلار را رد کند. «دامبو» Dumbo در خارج از آمریکا با 71 میلیون دلار فروش اکران شد، که 10.7 میلیون دلار آن در چین بود، و جمع فروش جهانی اولیه‌ی خود را به 116 میلیون دلار رساند.

«دامبو» Dumbo با این وجود به راحتی صدرنشین جدول باکس آفیس آخر هفته بود، اما پایین‌ترین فروش در اکران را در میان فیلم‌های بلند اقتباسی دیزنی Disney داشت.
نقدهای ضعیف تاثیر چندانی نداشت، البته مخاطبان بسیار بیشتر از منتقدان به آن علاقه نشان دادند و به این فیلم امتیاز A- در سینمااسکور دادند. در سال 2010 برتون Burton و دیزنی Disney با فیلم «آلیس در سرزمین عجایب» Alice in Wonderland امتیاز 51 درصد در وب‌سایت راتن تومیتوز Rotten Tomatoes به دست آورده و در باکس آفیس جهانی 2010 فروش 1.02 میلیارد دلاری را رقم زدند (امتیاز فعلی «دامبو» Dumbo در راتن تومیتوز 50 درصد است).با نزدیک شدن تعطیلات عید پاک دیزنی Disney روی فروش بلند‌مدت فیلم حساب می‌کند. رئیس پخش دیزنی، کتلین تف، گفت: “ما بسیار امیدوار هستیم. اکنون در میانه‌ی تعطیلات بهاری هستیم و معتقدیم «دامبو» Dumbo گزینه‌ی خوبی برای خانواده‌ها است.”
احتمالا «دامبو» Dumbo در آخر هفته‌ی بعد با رقابت سنگینی از طرف فیلم ابرقهرمانی «شزم!» Shazam! روبرو خواهد شد.
بودجه‌ی تولید «دامبو» Dumbo پیش از تبلیغات بالغ بر 170 میلیون دلار بود، بنابراین باید در هفته‌های آینده پرفروش باقی بماند تا بتواند گلیم خود را از آب بکشد. این فیلم برتون Burton یکی از سه فیلمی است که قرار است در دیزنی Disney و در سال 2019 بر اساس فیلم‌های قدیمی‌تر دوباره ساخته شود؛ «علاءالدین» Aladdin و «شیر شاه» The Lion King در تابستان به روی پرده‌ی سینما می‌آیند.فیلم «ما» Us از جردن پیل Jordan Peele و کمپانی یونیورسال Universal در دومین آخر هفته‌ی خود با فروش 33.6 میلیون دلاری در 3743 سالن سینما خوش درخشید، و با افت 53 درصدی توانست جمع فروش خود را تا پایان یکشنبه به 128.2 میلیون دلار برساند. در خارج از آمریکا این فیلم 46.3 میلیون دلار فروخت و جمع فروش جهانی خود را به 174.5 میلیون دلار رساند.
«کاپیتان مارول» Captain Marvel از دیزنی Disney و مارول استودیوز Marvel Studios در چهارمین آخر هفته‌ی خود با 21 میلیون دلار فروش در جایگاه سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت و آماده می‌شود تا از مرز فروش 1 میلیارد دلاری در باکس آفیس در این هفته عبور کند.فیلم درام «برنامه‌ریزی نشده» Unplanned که در نقد سقط جنین است، در اکران خود عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و با فروش 6.1 میلیون دلاری از 1059 سالن سینما، دومین اکران پرفروش Pure Flix، پخش‌کننده‌ی فیلم‌های اعتقادی، پس از «خدا نمرده است 2» God’s Not Dead 2 (با فروش 7.6 میلیون دلاری) محسوب می‌شود. این فیلم مثبت 17 سال، داستان واقعی ابی جانسون Abby Johnson را روایت می‌کند، کسی که در ابتدا معتقد به فرزند‌آوری با برنامه‌ریزی بود اما بعد تبدیل به مدافع حق زندگی کودکانی که بدون برنامه‌ریزی به دنیا می‌آیند شد.«برنامه‌ریزی نشده» Unplanned پس از فیلم «پنج فوت فاصله» Five Feet Apart که از هفته‌های قبل باقی مانده بود و 6.3 میلیون دلار فروش داشت، در جایگاه پنجم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت. این فیلم، با بودجه‌ی 6 میلیون دلاری تولید شده و امتیاز A+ در سینمااسکور دریافت کرد.
انیمیشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» How to Train Your Dragon: The Hidden World از کمپانی‌های یونیورسال Universal و دریم‌ورکس انیمیشن DreamWorks Animation در ششمین آخر هفته‌ی خود مرز فروش 500 میلیون دلار را در باکس آفیس جهانی رد کرد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر