به وسیله شات گان؛

روس‌ها سلاح ضدپهپاد ساختند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، این شات گان نسبتاً بزرگ بر روی پهپادی ویژه که به همین منظور طراحی شده، نصب می‌شود و انواع پهپادهای در حال پرواز را هدف قرار می‌دهد.

منابع مطلع می‌گویند برنامه ریزی روس‌ها برای تولید این شات گان خاص به سال 2016 باز می‌گردد و اولین بار گروهی از دانشجویان مؤسسه هوانوردی روسیه نمونه اولیه آن را طراحی کردند.

برای افزایش دقت این شات گان در زمان هدف گیری، یک سازوکار تثبیت کننده و افزایش دقت شلیک برای شات گان مذکور در نظر گرفته شده تا حتی تغییر مسیر ناگهانی نیز باعث خطا رفتن تیر شلیک شده نگردد.

تولید بخشی از قطعات این شات گان بر عهده شرکت روسی Almaz-Antey بوده که در زمینه تولید نمونه نهایی شات گان مذکور نیز همکاری داشته است. شات گان یادشده Vepr-12 نام دارد و اپراتور زمینی می‌تواند از طریق یک چشمی خاص هدف گیری آن را از روی زمین کنترل کند.

پهپاد حامل این شات گان می‌تواند به مدت 40 دقیقه پرواز کند و پهپادهای کوچک را هدف قرار دهد. کارشناسان نظامی معتقدند که تولید این سلاح تازه برگرفته از تجارب روسیه از سال‌ها جنگ در سوریه با تروریست‌هایی است که از پهپاد برای عملیات شناسایی و انداختن مواد منفجره بر سر اهداف مختلف استفاده می‌کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان