هلال احمر: عده ای از مردم پلدختر به پشت‌بامها پناه برده اند

ایلنا: نماینده مردم پلدختر و معمولان با بیان اینکه بخشهای غربی شهرهای پلدختر و معمولان به طور کامل زیر آب رفته است، گفت: مردم برای نجات جانشان به کوه‌ها پناه برده‌اند و در وضعیت بسیار بدی هستند.

حمیدرضا کاظمی (نماینده مردم پلدختر و معمولان) با اشاره به وضعیت بسیار بد و بحرانی این دو شهر و روستاهای اطراف گفت: مردم در این مناطق در محاصره سیل قرار گرفته اند و بخش های غربی شهرهای پلدختر و معمولان به زیر آب رفته است، مردم برای نجات جانشان به پشت بام ها پناه برده اند.

وی ادامه داد: روستاهای حاشیه رودخانه در محاصره سیل قرار گرفته اند و راه های ارتباطی با این مناطق به طور کامل قطع شده است. همچنین تلفن، آب و گاز قطع شده است و متاسفانه با این منطقه هیچ ارتباطی نمی‌توانیم برقرار کنیم.

نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط نامناسب جوی تاکنون پرواز بالگردها امکان پذیر نبوده است و نتوانستیم از طریق هوایی به مردم امدادرسانی کنیم. مردم نیز به کوه‌های منطقه پناه برده اند. نیازمند کمک جدی هوایی از طریق بالگردها و از طریق قایق رانی هستیم تا بتوانیم کمکهای اولیه را به مردم منطقه برسانیم.

کاظمی تصریح کرد: هوا سرد است و مردم خانه و کاشانه شان را به طور کامل از دست داده اند و نیازمند کمک های فوری هستند.

وی تصریح کرد: حدود هشت هزار نفر در شهر معمولان و سی هزار نفر در شهر پلدختر در وضعیت بسیار بدی قرار دارند. همچنین 20 روستا در حاشیه رودخانه در محاصره سیل بوده و حدود صد روستا نیز راه‌های ارتباطی شان به طور کامل قطع شده است و هیچ امکاناتی به ساکنان این مناطق نمی رسد.

او درخصوص وضعیت بیمارستانها گفت: بیمارستان ها مشکل آب گرفتگی نداشتند، اما راه ها قطع شده و هیچ ارتباطی با این مناطق نداریم. مردمی که در حال حاضر در محاصره سیل قرار گرفتند هیچ راه نجاتی ندارند.

کاظمین خاطرنشان کرد: ما از دفتر ریاست جمهوری و رئیس مجلس تقاضا کردیم تا هر چه سریع‌تر ارتش و سپاه را برای امدادرسانی و نجات مردم در این مناطق وارد عمل کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت شهر معمولان بسیار بدتر شده است، ادامه داد: گزارشی در خصوص تلفات جانی در این مناطق نداشته ایم، اما از وضعیت بسیاری از مردم در این مناطق اطلاعی نداریم تا جایی که می دانیم مردم به پشت بام ها پناه برده بودند و تلفن ها قطع است و ما اطلاعی از وضعیت مردم نداریم.

سازمان مدیریت بحران: تلاش می کنیم مسیر سیل را از پل‌دختر منحرف کنیم

مهر نوشت: سخنگوی سازمان مدیریت بحران گفت: در تلاش هستیم تا مسیر سیل را از پلدختر منحرف کنیم.

بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران در تشریح وضعیت مناطق سیل زده اظهار کرد: معاون وزیر کشور در منطقه پلدختر حضور دارد و فرماندهی میدان را به عهده دارد.

وی افزود: تمامی افراد حاضر در منطقه در حال تلاش هستند تا مسیر سیلاب را منحرف کنند.

سعیدی با اشاره به تجهیزات استفاده شده در این مناطق برای کاهش سطح آب گفت: افراد حاضر در منطقه برای اقدامات مؤثر در راستای کاهش سطح آب، تمام تجهیزات نیروهای مسلح را به کار گرفته‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران در پایان یادآور شد: 14 فروند بالگرد از اصفهان آماده پرواز به لرستان هستند.

هلال احمر: عده ای از مردم پلدختر به پشت‌بامها پناه برده اند

مهر نوشت: معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر کشور گفت: 11 شهر لرستان در جریان سیلاب دچار آسیب دیدگی شدید شده‌اند.

امروز دوشنبه جلسه‌ای به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دکتر فتحی معاونت عملیات امداد و نجات سازمان امداد کشور و صارم رضایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان برگزار شد.

شاهین فتحی معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر کشور در این جلسه اعلام کرد: 11 شهرستان لرستان دچار آسیب دیدگی شدید شده‌اند که راه ارتباطی شهرستان‌های کوهدشت، پلدختر، رومشکان و معمولان آنها قطع است و در اولویت اول امداد رسانی قرار دارند.

وی گفت: به دلیل روان بودن سیلاب‌ها احتمال تخریب منازل بالاتر رفته بطوری که ورودی شهرها شدت بیشتری را در بر می‌گیرد، همچنین تعدادی از مردم شهرستان پلدختر از شدت سیلاب به پشت بام خانه‌هایشان پناه برده‌اند و امیدواریم بتوانیم به سلامت آنها را به جای امن انتقال دهیم.

معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر کشور افزود: به علت تاریک شدن هوا تنها می‌توان از طریق بالگردهای شب پرواز ارتش جمهوری اسلامی ایران بتوانیم حادثه‌دیدگانی را که از سیلاب به پشت بام‌ها پناه برده‌اند را نجات دهیم.

فتحی تصریح کرد: مردم پلدختر و معمولان نیاز به کمک‌های اولیه از جمله آب، معدنی، نان، چادر، همچنین اسکان دارند. به علت شرایط جوی نامناسب امکان پرواز چرخ بال نیز وجود ندارد.

وی گفت: همه کمک‌های امدادی ازجمله آب معدنی، نان، چادر، پتو، موکت، پک مواد غذایی بارگیری شده و آماده حرکت از طریق بالگرد به سمت شهرستان پلدختر است.

پلدختر همچنان بدون کمک؛ موج جدید بارش‌های سیل‌آسا درراه است
مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: متأسفانه مناطقی که شهروندان پل‌دختر گرفتار سیلاب شده‌اند امکان ارتباط زمینی نیست و شرایط نیز به‌گونه‌ای نیست که حتی با قایق نجات پیدا کنند و تنها راه استفاده از بالگرد است.

غلامرضا آقا میرزایی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بحرانی استان لرستان اظهار داشت: سیل لرستان در طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده و گریبان گیر کل استان شده است.

وی افزود: شدت و گستردگی سیل مهم‌ترین مشکل در استان لرستان است و به‌طورکلی شهرستان‌های ازنا، دورود، بروجرد، سلسله، دلفان، پل‌دختر و خرم‌آباد درگیر سیلاب هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان عنوان کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد پیگیری و نجات شهروندانی است که در چند نقطه شهرستان پل‌دختر در محاصره سیلاب هستند، در همین راستا به دلیل جو نامساعد هوا امکان پرواز بالگرد وجود نداشت.

وی بیان کرد: بااین‌وجود بالگرد یک‌بار پرواز کرد ولی به دلیل شرایط جوی از میانه مسیر مجدد به خرم‌آباد برگشت؛ متأسفانه مناطقی که شهروندان پل‌دختر گرفتار سیلاب شده‌اند امکان ارتباط زمینی نیست و شرایط نیز به‌گونه‌ای نیست که حتی با قایق نیز نجات پیدا کنند و تنها راه نجات استفاده از بالگرد است.

آقا میرزایی تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام‌شده امروز پنج فروند بالگرد از تهران جهت اعزام به لرستان هماهنگ شد و سه فروند بالگرد در استان وجود دارد ولی متأسفانه به دلیل شرایط نامساعد هوا نه‌تنها بالگردها از تهران ارسال نشد بلکه سه بالگرد استان لرستان نیز امکان پرواز ندارند.

وی گفت: با توجه به اعلام مدیرعامل آب منطقه‌ای و مدیرکل هواشناسی موج جدید بارش‌ها با حجم سیل بیشتری درراه است که تلاش می‌کنیم شهروندان گرفتار در سیلاب را نجات دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان