۲۰۱۹ میلادی سالی پرهزینه برای نیروی هوایی هند

از آغاز سال میلادی جاری تاکنون نیروی هوایی هند هفت جنگنده و بالگرد خود را از دست داده است که این امر ۲۰۱۹ میلادی را به سالی پرهزینه برای این نیرو تبدیل کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از تارنمای اسپوتنیک، تنها در ماه فوریه(بهمن)، نیروی هوایی هند 5 جنگنده خود را از دست داد که در این حوادث یک خلبان هندی کشته شد.

در جدید ترین حادثه برای نیروی هوایی هند که روز جمعه اتفاق افتاد، یک جنگنده میگ 21 بیسون هند در ایالت راجستان سقوط کرد. در سانحه خلبان توانست با موفقیت از جنگنده خود خارج شود. این هفتمین حادثه برای نیروی هوایی هند در سال 2019 بود.

در تاریخ یکم فوریه یک جنگنده میراژ 2000 نیروی هوایی هند سقوط کرد. دو هفته بعد دو هواپیمای نیروی هوایی هند که در حال تمرین حرکات نمایشی برای نمایشگاه بین المللی هوایی هند در شهر بنگلور بودند، با یکدیگر برخورد کرده و سقوط کردند. در این سانحه یک خلبان نیروی هوایی هند کشته شد.

در 27 ماه فوریه ، یک روز پس از حمله هوایی هند به پایگاه های شبه نظامیان در منطقه بالاکوت پاکستان، یک جنگنده میگ 21 بیسون هند در درگیری هوایی با جنگنده اف 16 پاکستانی سرنگون شد.
خلبان این جنگنده اگرچه از هواپیمای خود به سلامت خارج شد اما او در داخل خاک پاکستان فرود آمد و توسط ارتش پاکستان بازداشت شد. پاکستان دو روز بعد خلبان هندی را آزاد کرد.

همچنین در 28 ژانویه سال جاری یک بالگرد 'می 17' متعلق به نیروی هوایی هند در کشمیر سقوط کرد که 6 سرنشین این بالگرد کشته شدند.
ناوگان هواپیماهای جنگنده هند متشکل از جنگنده های روسی، انگلیسی و فرانسوی است.

از سال 2011 تاکنون نیروهای هوایی، زمینی و دریایی هند مجموعا بیش از 75 سانحه سقوط هواپیما، جنگنده و بالگرد را به ثبت رسانده اند که بر اثر آنها بیش از 80 نفر کشته شده اند.
اگرچه گروه های تحقیقاتی برای شناسایی دقیق دلیل بروز هر سانحه هوایی تشکیل می شود اما به گفته کارشناسان هندی دو عامل اصلی دلیل سقوط جنگنده های نیروی هوایی هند می باشند. این دو عامل خطای انسانی و مشکلات تکنیکی هستند.

به عبارت دیگر، جنگنده های قدیمی، تعمیر و نگاه داری ضعیف به همراه آموزش ناکافی خلبانان به افزایش سوانح هوایی در نیروی نظامی هند کمک کرده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان