ماهان شبکه ایرانیان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با میزان مطرح کرد

راه اندازی ۲ دستگاه دوربین نظارت تصویری در محور مشهد-شاندیز با ورود مدعی العموم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی با بیان اینکه در ۱۱ ماه اول سال گذشته ۱۵۹ نفر کاهش فوتی نسبت به سال ۹۶ در سطح جاده‌های استان خراسان رضوی را داشتیم گفت: در این خصوص شاهد کاهش ۲۰ درصدی بوده ایم.

غلامعلی صادقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه رفع موانع و نقاط حادثه خیز اظهار کرد: در 11 ماه اول سال گذشته 159 نفر کاهش فوتی نسبت به سال 96 در سطح جاده‌های استان خراسان رضوی را داشتیم که کاهش 20 درصدی را نشان می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در زمینه برخورد با رانندگان متخلف ناوگان حمل و نقل عمومی که تاکنون سه اتوبوس متخلف دستور توقیف آن در سال 97 صادر شده است.

وی از تعریض و بهسازی پنج کیلومتر از محور حادثه خیز برغمد به جغتای خبر داد و بیان کرد: نقطه حادثه خیز ابوچناری و گوری شهرستان جغتای تراشه برداری و اصلاح شد و همچنین راه خاکی جهت استفاده کشاورزان و عبور و مرور ادوات کشاورزی در حاشیه محور جوین به جغتای ایجاد شد.

صادقی ادامه داد: خودرو‌های پلیس راه به ست ایمنی و امداد و نجات توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی تجهیز و عملیات ساخت ساختمان‌های پلیس راه سبزوار و جوین توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی اذعان کرد: شیب شیروانی حاشیه جاده‌ها به طول 550 کیلومتر در سطح محور‌های استان خراسان رضوی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی اجرا و اصلاح شد.

وی با اشاره به نصب حفاظ میانی نیوجرسی به فاصله چهار کیلومتر در میانه آزادراه باغچه-مشهد بیان کرد: به طول 25 کیلومتر در محور‌های مشهد-نیشابور-سبزوار-کاهک و مشهد-تربت حیدریه-گناباد-کاشمر-بجستان اجرای گارد صورت گرفت و شیار‌های لرزاننده طولی و عرضی به میزان 300 کیلومتر در محور‌های قوچان-درگز و تربت حیدریه-رشتخوار-خواف و سه راهی شادمهر-کاشمر ایجاد شد.

صادقی در ادامه به ایمن سازی دماغه‌ها و تقاطع‌ها در محور‌های سرخس-تربت حیدریه و گناباد اشاره و اظهار کرد: پنج سکوی نماز و استراحتگاه جاده‌ای در راستای توقف و کاهش خواب آلودگی رانندگان در محور مشهد-سبزوار ایجاد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی افزود: همچنین 60 دستگاه تردد شمار در 118 محور استان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و سه دستگاه تردد شمار جدید در شش محور توسط اداره کل راهداری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی نصب و نگهداری شد.

وی در ادامه با اشاره به نصب و راه اندازی دو دستگاه دوربین نظارت تصویری در محور مشهد-شاندیز اظهار کرد: 42 دوربین نظارت تصویری توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی نگهداری و پشتیبانی شد و دو سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محور مشهد-شاندیز نصب، نگهداری و پشتیبانی شد.

صادقی با اشاره به انجام تجزیه و تحلیل علل وقوع تصادفات گفت: این اقدام در محدوده 30 کیلومتری شهر‌ها انجام شد و پیگیری اقدامات کوتاه مدت در راستای کنترل تصادفات نیز انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در پایان گفت: روی حضور مستمر پلیس در محور‌های مواصلاتی پر تصادف تمرکز شد و طرح توقیف ساعتی خودرو‌های دارای تخلفات حادثه ساز با نصب بنر و با هدف ایجاد جو روانی برای رانندگان پرخطر توسط پلیس راه به اجرا درآمد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان