ماهان شبکه ایرانیان

دادستان عمومی و انقلاب شهر قدس در گفت‌وگو با میزان مطرح کرد

سرکشی ماهانه از کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی/ پیگیری وضعیت نقاط حادثه خیر با هدف احقاق حقوق عامه

دادستان عمومی و انقلاب شهر قدس با بیان اینکه وارده دادسرا درشعبه اول اجرای احکام کیفری با وصف موجودی بالا از طریق حضور دادستانی دربرخی از روز‌های هفته و صدور دستورات لازم کاهش پیدا کرد گفت: با تقویت پرسنل اداری اجرای احکام و تشویق‌های لازم در جهت بالا بردن کمیت و کیفیت کار انجام شد.

مجید کاویانی، دادستان عمومی و انقلاب شهر قدس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در تشریح بخشی از اقدامات انجام شده در سال 97 اظهار کرد: جلسات متعدد با هدف پیشگیری و آگاه نمودن شهروندان و ادارات مانند بانک‌ها در خصوص مسائل مربوط به ایمنی و حمل پول تشکیل شد و همچنین مشکلات و نواقص دوربینها، اتحادیه‌های طلا فروشی و شهرداری‌ها با طرح موضوعات رفع شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهر قدس خاطرنشان کرد: جلسات هفتگی و یا هر دو هفته یک بار با قضات دادسرا در محل دادستانی همراه با تشریح بخشنامه‌ها انجام شد که ضمن اتخاذ سیاست‌ها و بیان مشکلات و حل مشکلاتی که امکان حل آن توسط دادستانی و یا پیگیری باشد با هدف ارتقاء بخشی کیفیت کار صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به سرکشی و نظارت مستمر و ماهیانه از کلیه زندان‌های استان گفت: هر ماه کلیه زندان‌ها بازدید می‌گردند و در یک روز دادستانی و تعدادی از همکاران به صورت حضوری مشکلات زندانیان را مورد بررسی قرار دادند.

کاویانی با اشاره به سرکشی ماهیانه ازکلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی گفت: به صورت ماهانه و یا هر دو ماه یک بار با فرماندهی انتظامی شهرستان و کلیه روسا و مراجع تابعه مورد سرکشی قرار قرار گرفت و با حضور همکاران قضایی، مشکلات مورد بررسی قرار گرفت و موانع به منظور جلوگیری از اطاله دادرسی با تنظیم مصوبات و پیگیری‌های بعدی رفع شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهر قدس در خصوص انجام ملاقات‌های مردمی در سال گذشته اظهار کرد: ملاقات روزانه و بدون محدودیت درغیر مواردی که جلسه باشد با مراجعان بدون وقت قبلی و به صورت آنی به منظوراستماع شکایات و یا گلایه‌ها و پاسخگویی با هدف اعتماد سازی و پاسخگویی به شهروندان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: از دفاتر سرکشی و بر نظم و چیدمان پرونده نظارت و از سیستم سمپ استفاده حداکثری شد.

کاویانی با اشاره به اجرای بخشنامه‌های ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور بیان کرد: بخشنامه‌های ریاست قوه قضاییه و دادستانی محترم کل کشور از قبیل: تشکیل فوری کمیته مقابله با گرانی اجرا شد و همچنین بر فروشگاه‌های عرضه اقلام اساسی سرکشی به عمل آمد.

دادستان عمومی و انقلاب شهر قدس در ادامه عنوان کرد: در کوتاهترین زمان به محض وصول بخشنامه‌های عفو و مرخصی توسط شخص دادستانی، کلیه همکاران اداری بعد از اوقات اداری بسیج و سریعا اعمال شد.

وی تصریح کرد: برخی از شعب در خصوص رسیدگی به اموراتی، چون بهداشت تخصصی شد و نیز دادیار با تشکیل کمیته با حضور متخصصان در محل‌های ارتکاب تخلفات و جرایم پزشکی به منظورنظارت و رسیدگی دقیقتر اعزام شد.

کاویانی در ادامه گفت: موضوعاتی، چون حقوق عامه مانند مسائل پل‌ها و نقاط حادثه خیر مورد پیگیری قرار گرفت و همچنین بازدید‌های مکرر میدانی و مطالبه گری از ادارات و سازمان‌ها و نتایج مطلوب حاصل از این اقدامات صورت گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان