ماهان شبکه ایرانیان

موج جدید بارش‌های شدید در راه عراق

خبرگزاری فارس: عراق برای موج شدید بارش‌های جدید که حداقل پنج استان «صلاح‌الدین، کرکوک، دیاله، واسط و میسان» را درگیر خواهد کرد، آماده می‌شود.

بر اساس گزارش «سومریه»، مقامات عراق بر روی سد‌های «دیاله، حمرین، الوند و العظیم» در استان دیاله و سد «سامراء» در استان صلاح‌الدین برای جذب آب ناشی از باران‌های شدید و جلوگیری از بروز سیل حساب باز کرده‌اند.

علاوه بر این سد‌های اصلی، مقامات عراقی برای سالم بودن سد «موصل» در استان نینوا و قدرت آن برای ذخیره آب زیاد تأکید کردند؛ بغداد نیز در دایره خطر وجود دارد و در این شهر حالت فوق‌العاده اعلام شده است.

در ادامه این گزارش آمده است، «فلاح الجزائری» استاندار بغداد بنا به درخواست مدیریت راه‌ها و پل‌ها در بغداد، با برداشتن پل شناور «الکریعات» با هدف محافظت از آن موافقت کرد و به شهروندان در خصوص عدم حضور در سواحل روز دجله تا سه روز آینده هشدار داد.

سومریه سپس اعلام کرد، مقدار آب سد سامرا به سرحد خود رسیده و بین سرریز شدن آن می‌رود. مقامات عراق اعلام کرده‌اند از دریاچه‌های «الثرثار و الحبانیه» در الانبار و نیز «الرزازه» در کربلا برای هدایت مازاد آب ناشی از باران و سیل استفاده خواهند کرد و این دریاچه‌ها گنجایش 40 میلیارد متر مکعب آب دارند.

استاندار واسط نیز اعلام کرد، دو پل شناور «برینج و الاحرار» در این استان از هم تفکیک خواهد شد و این اقدام به دلیل بالا آمده سطح آب دجله صورت می‌گیرد.

باران سیل اوایل هفته گذشته نیز برخی استان‌های عراق را درگیر خود کرد و خسارت‌هایی به این استان‌ها وارد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان