ارسال کمک‌های اتحادیه اروپا از طریق صلیب‌سرخ برای ایران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، خبرنگار شبکه خبری «یورونیوز» از «کارلوس مارتین لوییز» سخنگوی کمیسیون اروپا در زمینه کمک‌های بشردوستانه، چگونگی انتقال کمک‌های اتحادیه اروپا برای سیل‌زدگان ایران  را با توجه به تحریم‌ها جویا شد.

یورو نیوز پرسید: «کمیسیون اروپا تصمیم گرفت در حرکتی بشردوستانه بیش از یک میلیون یورو به سیل‌زدگان کمک کند. در شرایطی که دولت ایران می‌گوید که به دلیل تحریم‌ها انتقال چنین پولی از اتحادیه اروپا به ایران ممکن نیست، در نهایت تکلیف این کمک مالی چه خواهد بود؟»

سخنگوی اتحادیه اروپا در امور بشردوستانه گفت: «مثل همیشه کمک‌های بشردوستانه از مسیر کانال مالی سازمان‌های امداد‌رسان و حقوق‌بشری بین‌المللی که اغلب در محل هستند به سیل زدگان انجام خواهد شد. کمک‌ها از طریق دولت‌ها نیست و در مورد ایران هم این نکته رعایت می‌شود.»

خبرنگار یورونیوز در ادامه گفت: «اما از طریق سازمان‌های مردم نهاد هم امکان ارسال پول به ایران وجود نخواهد داشت. ایرانی‌ها می‌گویند که به دلیل تحریم‌های آمریکا اینکار عملا امکان‌پذیر نیست.بنابراین شما برای ارسال این پول چه برنامه‌ای دارید؟ آیا بودجه‌ای که در نظر گرفته شده به شکل دارویی و یا غذایی خواهد بود؟»

این مقام اروپایی اینطور پاسخ داد: «در واقع ما این پول را به فدراسیون جهانی صلیب سرخ اهدا خواهیم کرد.این سازمان نه تنها مشمول تحریم‌های آمریکا که شامل هیچ تحریمی نیست.کار انتقال این وجه به صورت طبیعی انجام خواهد شد.»

یورونیوز با اشاره به کانال مالی ویژه اتحادیه اروپا با ایران (اینستکس) پرسید که آیا انتقال پول به وسیله این کانال امکان‌پذیر است؟

کارلوس مارتین لوییز گفت: «خیر، بی‌تردید این اتفاق‌نمی‌افتد. به هیچ وجه این  (کمک) مانند دیگر کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا، کمکی سیاسی نیست. می‌خواهم روی این نکته تاکید کنم که این کمک کاملا از جنس کمک‌های بشردوستانه است.»

«کریستوس استایلیانیدز» کمیسیونر اروپا برای کمک‌های بشردوستانه و مدیریت بحران روز پنج‌شنبه از تخصیص بودجه‌ای برای کمک به امدادرسانی به سیل‌زدگان در ایران خبر داده بود.

پیشتر نیز سفیر آلمان در ایران خبر داد که آلمان کمک‌های انسان دوستانه خود را برای قربانیان سیل‌های اخیر در قالب 40 قایق و تجهیزات ایمنی توسط صلیب سرخ آلمان برای هلال احمر ایران فراهم می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان