احمد وکیلی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: تبلیغات و اطلاعرسانی بیشترین تاثیر را روی فروش آثار هنری دارد و امروزه به مهمترین عامل تبدیل شده است.
وی اظهار کرد:طبیعی است که اگر برای برپایی نمایشگاهها، اطلاعرسانی دقیق و مناسبی داشته باشیم به فروش بیشتر آثار هنری دست پیدا میکنیم.
این هنرمند بیان کرد: لازم است هنرمندان جوان در ارائه آثار هنریشان توجه بیشتری داشته باشند. آنها از استعداد و توانایی بالایی برخوردار هستند، اما برخی از آنها نوع ارائه کارهایشان و روابطشان برای برگزاری نمایشگاهها خوب نیست.
وی افزود: کسانی که رابطه پیدا میکنند، آثارشان به مخاطب ارائه میشود و کسانی که موفق به ورود به این جریان نمیشوند نمیتوانند در فروش هم به خوبی ظاهر شوند. هنرمندان بسیار خوبی در شهرستانها وجود دارند که من مطمئن هستم خیلی بااستعداد هستند، اما چون در جریان فروش آثار هنری نیفتادهاند، نمیتوانند اثرشان را ارائه کنند و بفروشند.
وکیلی گفت: گالریداری که هنرمند شهرستانی را معرفی کند، نداریم. گالریداران وقتی مطمئن شوند که کار یک هنرمند بر اثر تبلیغات یا استعدادش به درستی معرفی میشود و خوب به فروش میرسد، رویش سرمایهگذاری میکنند. در این جریان معمولا هنرمند شهرستان را از سیستم معرفی و فروش آثار خارج میکنند و این نگاه جزیرهای صدمه زیادی به هنر ما وارد کرده است.