از امدادرسانی در استانهای سیل‌زده تا فروش آنلاین اقلام امدادی

پس از گذشت پنج روز از فروکش کردن سیلاب در برخی مناطق کشور از جمله استان‌های لرستان، گلستان، مازندران، خوزستان و ایلام همچنان امدادرسانی‌ها ادامه دارد، به طوریکه طبق اعلام سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر به بیش از ۱۷۳ هزار نفر در پنج استان مذکور امدادرسانی شده است.

از امدادرسانی در استانهای سیل‌زده تا فروش آنلاین اقلام امدادی

به گزارش ایسنا، سیل اتفاق افتاده در اواخر روزهای سال 97 و به دنبال آن تداوم بارش‌ باران در آغازین روزهای سال 98 برخی از مناطق کشور را با مشکلاتی روبه‌رو کرد. بررسی‌های اخبار ایسنا نشان می‌دهد که همچنان مناطق سیل‌زده درگیر هستند و امدادرسانی به این مناطق همچنان ادامه دارد، که برخی از مهمترین‌ این اخبار در پی آمده است:

اقدام بهزیستی برای بازسازی منازل مددجویان سیل‌زده / وام 5 میلیونی برای خرید لوازم

رئیس سازمان بهزیستی کشور تسهیلات پرداختی به مددجویانی که منازل‌شان در پی سیل اخیر آسیب دیده و نیاز به بازسازی و تعمیر دارد را تشریح کرد.

وحید قبادی دانا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات بهزیستی در خصوص بازسازی مسکن مددجویان سیل‌زده گفت: ساخت مسکن مددجویان به زودی و بعد از اینکه اقدامات اولیه نجات و اسکان آنها انجام شود، آغاز خواهد شد. همچنین سامانه ثبت خسارت مددجویان بهزیستی فعال شده تا میزان خسارت وارده به طور کامل شناسایی شود.

آخرین وضعیت امدادرسانی در 5 استان سیل‌زده

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر اقدامات انجام شده پس از سیل و آبگرفتگی در پنج استان لرستان، گلستان، مازندران، خوزستان و ایلام را تشریح کرد و از امدادرسانی به بیش از 173 هزار نفر در این پنج استان خبر داد.

شاهین فتحی در گفت‌وگو با ایسنا، در باره اقدامات انجام شده توسط سازمان هلال احمر در 13 روز گذشته پس از سیل و آبگرفتگی در استان لرستان، گفت: از زمان وقوع سیلاب تا کنون امدادرسانی در 10 شهرستان استان لرستان، از جمله ازنا، پلدختر، الشتر، کوهدشت، نورآباد، الگودرز، خرم‌آباد، دورود، دوره چگینی و بروجرد انجام شده که طی آن حدود 46 هزار نفر امدادرسانی شدند. همچنین بیش از 14 هزار نفر از افرادی که درگیر سیل و آبگرفتگی شده بودند به صورت اضطراری اسکان داده شدند و تخلیه آب از 1300 واحد مسکونی انجام شده است.

چه تعداد بازارچه مرزی در کشور وجود دارد؟

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: حدود 40 بازارچه مرزی مشترک با کشورهای همسایه داریم که از این تعداد 28 بازارچه فعال هستند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران 8574 کیلومتر با 15 کشور مرز مشترک در حوزه دریا و خشکی دارد، اظهار کرد: ایران با کشورهای همسایه، 27 مرز مجازخشکی و 27 مرز دریایی دارد. همچنین حدود 40 بازارچه مرزی مشترک با کشورهای همسایه داریم که 28 بازارچه مرزی فعال بوده و باقی بازارچه‌ها نیز مجوز دارند اما به دلیل عدم تمایل کشور مقابل یا نزدیک بودن به بازارچه‌های دیگر، تحت شعاع باقی بازارچه ها قرار گرفته‌اند. بنابراین ظرفیت‌های بالقوه بسیاری وجود دارد که در زمان مناسب این بازارچه‌ها نیز فعال شوند.

افتتاح خط 6 متروی تهران فردا با حضور روحانی

مدیرعامل مترو تهران از افتتاح نیمه جنوبی خط 6 مترو با حضور رئیس جمهور در روز یکشنبه (فردا) خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی امام صبح امروز در نشست خبری خود که به منظور تشریح جزییات بهره برداری از خط شش مترو برگزار شد، با بیان اینکه صبح فردا ٩ کیلومتر از نیمه جنوبی خط شش با سه ایستگاه با حضور رییس جمهور به بهره برداری می‌رسد گفت: در مراسم فردا 3 ایستگاه میدان شهدا، بعثت و دولت آباد به بهره‌برداری می‌رسد.

اوج باروری دهه شصتی‌ها در دهه 90 / نگاهی به رفتار باروری ایرانیان

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره وضعیت جمعیتی و رفتار باروری در کشور توضیح داد.

دکتر حامد برکاتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت نرخ موالید در کشور، گفت: طبق آخرین سرشماری رسمی، نرخ رشد جمعیت کشور 1.24 است. همچنین شاخص جایگزینی جمعیت در پنج سال منتهی به سال 95، 2.01 و در 3 ساله منتهی به سال 95، 2.08 بود.

چرا همه جای دنیا زنان بیش از مردان عمر می‌کنند؟

مطالعه آماری سازمان جهانی بهداشت (WHO) نشان می‌دهد که چرا تقریباً در تمام نقاط جهان زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟

به گزارش ایسنا، این سازمان بین المللی در تازه ترین گزارش خود با ارائه آماری شرح داده است که چرا زنان در همه جای دنیا به ویژه در کشورهای ثروتمند عمر طولانی تری نسبت به مردها دارند.

نرخ مشارکت زنان در اقتصاد ایران

نایب رئیس انجمن زنان مدیر کارآفرین با بیان اینکه 50 درصد جامعه را جمعیت زنان تشکیل می دهند، گفت: طبق گزارش نتایج آمارگیری نیروی کار سال 95 مرکز آمار ایران، نرخ مشارکت اقتصادی زنان (بالای 15 سال) 16.3 درصد و در سطح جهانی 47.6 درصد است.

زهرا نقوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شعار سال 98 تحت عنوان "رونق تولید"، با بیان اینکه گردش کار، گردش مالی، اشتغال و مشکلات رکود از مسائل اساسی "تولید" است، افزود: تولید راهکار مشکل "بیکاری" است، اما باید تولید متناسب با نیازهای روز جامعه و کیفیت قابل قبول باشد. تعداد محصولات ایرانی که تولیداتشان از قدمت بالایی (یک قرن یا نیم قرن) در بازار ایران برخوردار باشند انگشت‌شمار است، چراکه هیچ گاه به میزان عرضه و تقاضا، کیفیت بالای محصولات و استفاده از تکنولوژی روز توجه نشده است.

بررسی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان توسط گروه‌های ارزیاب / اصرار برای نهایی شدن رتبه‌بندی

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان مراحل نهایی خود را برای تصویب و اجرا طی می‌کند گفت: رتبه بندی معلمان در بودجه 98 دیده شده و اصرار ما این است که نهایی شود؛ این طرح حتماً افزایش حقوق معلمان را به دنبال دارد.

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رتبه بندی معلمان توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: رتبه بندی دو بخش دارد نخست تبیین موضوع و ابعاد آن، شرایط و ضوابط افراد برای احراز رتبه و دوم چارچوب تامین منابع مالی است که باید به تایید دولت برسد و در مجلس تصویب شود.

بارش‌های اخیر خشکسالی کشور را جبران می‌کند؟

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تاکید بر اینکه پس از بارش‌های اخیر در کشور، نمی‌توان ادعا کرد که خشکسالی‌های بلند مدت ما جبران شده است، گفت: سیاست‌های آبی ما همچنان باید منطبق بر کمبود منابع آبی باشد.

ابوالقاسم حسین‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه زمین به دلیل تغییرات اقلیمی به سمت گرم شدن حرکت می‌کند، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم با یک سال بارش نرمال و ترسالی ادعا کنیم که دوره خشکسالی کشور پایان یافته است.

چرا سیل‌های اخیر ویرانگر بود؟

در چه شرایطی سیل‌ها مخرب‌ترند؟ یک مقام مسئول در سازمان محیط زیست، گِل آلودگی سیل، بی‌توجهی به حریم رودخانه‌ها و نادیده گرفتن مسائل فنی ساختار حوضه آبی را دلایل ویرانگری سیلاب دانست.

به گزارش ایسنا، سیل یک پدیده طبیعی است و حتی خرابی های ناشی از آن هم تا حدی طبیعی است اما عواملی باعث می شود که ویرانی های ناشی از سیل‌ها گسترده تر شود. در این باره مسعود باقرزاده کریمی متخصص حوزه منابع آب و مدیر کل دفتر اکوسیستم های تالابی سازمان محیط زیست در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: آنچه خرابی بیشتری به بار می آورد گل آلودگی سیل است، نه حجم سیل.

واکنش هلال احمر به فروش آنلاین اقلام امدادی

روابط عمومی جمعیت هلال احمر به انتشار آگهی فروش چادر و برخی اقلام امدادی در سایت‌های فروش اینترنتی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به دنبال انتشار تصاویری از درج آگهی فروش اقلام امدادی هلال احمر در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی، روابط عمومی جمعیت هلال احمر اعلام کرد: «جمعیت هلال احمر در بحران‌ها و حوادث این اقلام را بر اساس تعداد خانوارهای آسیب دیده به صورت رایگان توزیع می کند و این چادرها نیز همانند سایر اقلام امدادی و زیستی هلال احمر «غیرقابل فروش» است.

به گزارش ایسنا پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:

اوج باروری دهه شصتی‌ها در دهه 90 / نگاهی به رفتار باروری ایرانیان

بارش‌های اخیر خشکسالی کشور را جبران می‌کند؟

چرا سیل‌های اخیر ویرانگر بود؟

بارش شدید باران در 12 استان

افتتاح خط 6 متروی تهران فردا با حضور روحانی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان