دادستان قزوین در گفت‌وگو با میزان:

رونق تولید موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی کشور است

دادستان قزوین با اعلام آمادگی دستگاه قضایی این استان در راستای تحقق شعار "رونق تولید" گفت: در صورت تشکیل پرونده و صدور حکم مربوط به بنگاه‌های تولیدی، اجرای حکم به هیچ وجه به تعطیلی واحد و بیکارشدن کارگران منجر نشود.

رونق تولید موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی کشور است/ حمایت از تولید بهترین راه مقابله با تحریم و توطئه‌های دشمنان است/  اجرای حکم بنگاه‌های تولیدی به بیکارشدن کارگران منجر نشودمحمد قاسمی دادستان قزوین در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان؛ با اعلام آمادگی دستگاه قضایی این استان در راستای تحقق شعار "رونق تولید" گفت: از سال‌های گذشته تاکنون شعار‌های سال به عنوان راهبردی مهم برای برنامه پیش روی کشور با محوریت اقتصاد و تولید بوده که این حمایت از چرخه اقتصادی کشور یکی از موضوعات مهم بشمار می‌آید و امسال نیز که شعار سال رونق تولید از سوی رهبر فرزانه انقلاب انتخاب شده است باید توجه ویژه‌ای به تولیدکنندگان، خصوصا با توجه به اینکه استان قزوین قطب صنعتی و کشاورزی کشور محسوب می‌گردد، داشته باشیم و البته در سنوات گذشته نیز اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.


دادستان مرکز استان قزوین تاکید کرد: کشور ما با جنگ اقتصادی دشمن و تحریم‌های ناعادلانه روبرو است و بدخواهان نظام اسلامی از همه‌ی توان خود برای ضربه زدن به چرخه تولید کشور و در نتیجه ناکارآمد جلوه دادن نظام مواجه است که می‌طلبد سیستم قضایی ورود جدی تری به این عرصه داشته باشد.


قاسمی در ادامه خاطرنشان کرد: حمایت از تولید باعث حفظ استقلال کشور خواهد شد و این بهترین راه مقابله با تحریم و توطئه‌های دشمنان است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: اگر تمرکزمان بر استفاده از ظرفیت‌ها و توان داخلی باشد و چشم امید به خارج از مرز‌ها نداشته باشیم، بدون شک دشمنان این نظام و انقلاب را به زانو درخواهیم آورد.


این مقام قضایی  تصریح کرد: طی چهل سال گذشته، دشمنان قسم خورده نظام دریافته اند که توان جنگ سخت با ایران اسلامی را ندارند، لذا برای رسیدن به اهداف شوم و پلید خود جنگ اقتصادی را به راه انداخته اند و در چنین شرایطی، بهترین سلاح ما در مقابله با این جنگ تقویت و حمایت از تولید است.


وی افزود: شعار رونق تولید توسط مقام معظم رهبری هوشمندانه انتخاب شده است که همه دستگاه‌های حاکمیتی، اجرائی و مردم باید به میزان سهم خود، نقش آفرینی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان داشت: دستگاه قضایی استان با همه توان خود و بلکه مضاعف نسبت به گذشته در جهت تقویت و حمایت همه جانبه از تولید گام برخواهد داشت و با حمایت‌های قضایی خود در جهت رفع موانع تولید شرایط بهتری را برای فعالیت واحد‌های تولیدی فراهم خواهد ساخت.


محمد قاسمی در ادامه تاکید کرد: در اجرای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی معظم له و با توجه به دستورالعمل پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه، در رابطه با رسیدگی به دعاوی مرتبط با واحد‌های تولیدی و توقیف دستگاه‌های کارخانه‌ها و مواد اولیه و ارجاع پرونده‌ها به شعب تخصصی، دادگستری استان قزوین در سال گذشته مصوبات کاربردی در شورای مسئولان و مدیران قضایی استان، ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، شورای حفظ حقوق بیت المال و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی داشته که این اقدامات در سال جاری نیز با جدیت دنبال خواهد شد.


وی افزود: در همین راستا حسب بخشنامه سال قبل رییس کل دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی مقرر شده در صورت تشکیل پرونده و صدور حکم مربوط به بنگاه‌های تولیدی، اجرای حکم به هیچ وجه به تعطیلی واحد و بیکارشدن کارگران منجر نشود.


دادستان مرکز استان قزوین یادآور شد: همچنین قبل از ارجاع پرونده‌های مربوط به واحد‌های تولیدی به مراجع قضایی، در راستای حل و فصل از طریق مصالحه و سازش با ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف و داوری، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.


قاسمی اظهار داشت: از سوی رییس کل دادگستری استان قزوین به منظور جلوگیری از اختلال در روند فعالیت‌های اقتصادی، بر فرآیند تحقیقات مقدماتی پرونده‌های اقتصادی به جهت پیشگیری از صدور نامتناسب قرار‌های تامینی و قرار‌های ممنوع الخروجی کارآفرینان و سرمایه گذاران و توقیف مکان و ابزار تولید و مواد اولیه و جلوگیری از فعالیت بخش‌های خدماتی یا تولیدی، از طریق رؤسا و دادستان‌ها دستورالعمل جامعی صادر شده و نظارت بر اجرای آن در دستور کار قرار دارد.


این مقام قضایی در ادامه تاکید کرد: مطالبات قانونی بخش تولید و صنعت و همچنین بانک‌ها از این بخش، باید با جدیت پیگیری شود ضمن اینکه  از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حمایت قضایی از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در امر تولید به منظور تسریع در رسیدگی به مشکلات آن‌ها استفاده گردد و البته حمایت از بخش تولید در سال جاری از اولویت‌های دستگاه قضایی استان است.


قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از آفاتی که در این سال‌ها شاهد آن بوده ایم برخورد شعاری با نام گذاری سالهاست که باید این اقدامات کنار گذاشته شود و باید در عرصه عمل برای تحقق آن بکوشیم که در این صورت اتفاقات خوبی در بحث رونق تولید و معیشت مردم خواهیم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان