انتشار دو کتاب از مجموعه «گنج حکمت»

کتاب‌های «از هر دری حکایتی» و «اکسیر خوشبختی» از مجموعه «گنج حکمت» منتشر شد.

انتشار دو کتاب از مجموعه «گنج حکمت»

به گزارش ایسنا، کتاب «از هر دری حکایتی: گزیده جوامع الحکایات» از سدیدالدین محمد عوفی با انتخاب و توضیح امیربانو کریمی (مصفا)  در 155 صفحه، با شمارگان1100 نسخه و قیمت 12 هزار تومان در انتشارات معین عرضه شده است. این کتاب همراه با دو لوح‌ شنیداری با صدای ژرژ پطرسی است که قیمت کتاب همراه با این دو لوح شنیداری 40 هزار تومان است.

همچنین کتاب «اِکسیر خوشبختی: گزیده کیمیای سعادت» از محمد غزالی با گزینش و توضیح بهاءالدین خرمشاهی در 167 صفحه  با شمارگان 1100 نسخه و به بهای 12 هزار تومان  همراه با دو لوح شنیداری در نشر یادشده منتشر شده شده است. خوانش متن این کتاب را بهروز رضوی انجام داده است. قیمت کتاب «اکسیر خوشبختی» همراه با دو لوح شنیداری نیز 40هزار تومان است.

این دو کتاب از مجموعه «گنج حکمت» هستند که به دبیری محمد شریفی منتشر می‌شود. دبیر مجموعه صوتی این مجموعه، بهزاد میرزایی است.

در معرفی مجموعه «گنج حکمت» می‌خوانیم: مجموعه «گنج حکمت» گزیده‌ای است از آثار منثور پارسی که اگرچه ناشناخته نیستند، بی‌تردید به اندازه‌ای که  باید و شاید خوانده نشده‌اند. از این رو، بنای فراهم‌آورندگان این مجموعه بر آن بوده است که از هرجهت متنی‌ گیرا و تأثیرگذار به دست دهند تا لاقل این اندازه از میراث گرانبهای ادب پارسی خوانده و فهمیده شود.

انتخاب‌ها کار استادانی است که غالبا آن آثار را تصحیح کرده و با احاطه و اِشرافی که به محتوای اثر داشته‌اند ضمن انتخاب بهترین فرازها کوشیده‌اند تا با حرکت‌گذاری روی کلمات و علامت‌گذاری صحیح و آوردن معنای واژه‌ها و عبارات خواننده را کمابیش در خواندن متون قدیم یاری دهند.

لوح شنیداری «گنج حکمت» که خوانش منتخبی از متن گزیده‌هاست بر آن است تا با بهره‌گیری از جادوی کلام و موسیقی طیف گسترده‌تری از مخاطبان را که به هر دلیل خواندن متن‌های ادبی را دشوار می‌یابند با این‌آثار آشنا کند.

دشواری فراهم آوردن خوانش صحیح و شایسته از مهم‌ترین آثار ادب فارسی بر کسی پوشیده نیست و اجرای شایسته شاهکارهای نثر فارسی جز به همت فرهیخته‌ترین صداپیشگان این مرز و بوم میسر نمی‌شد. استادانی که با حوصله و وسواسی مثال‌زدنی کوشیدند تا بی‌آن‌که «درست خواندن» را فدای «زیبا خواندن» کنند این متن‌ها را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند.

و نیز باید سپاس‌گزار هنرمندان خوش‌ذوقی بود که با خلق موسیقی متناسب با هر متن بر غنای این مجموعه افزودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر