اقتصادآنلاین بررسی کرد؛

امیدی به کاهش قیمت نهاده‌های وارداتی هست؟

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ احمد مقدسی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با بیان اینکه در پایان سال گذشته تجار به جای تحویل نهاده های دامی وارداتی با ارز 4200 تومانی به تولیدکنندگان آن ها را در بازار آزاد عرضه می کردند، اظهار کرد: این اقدام تجار قیمت برخی از نهاده ها از جمله کنجاله سویا را نجومی بالا برد.

وی ادامه داد: کار به جایی رسیده بود که تجار برای کسب سود بیشتر حاضر به تحویل نهاده های وارداتی به تولیدکنندگان که از قبل ثبت نام و پول واریز کرده بودند نشدند و نهاده ها را به بازار آزاد با قیمت بالا عرضه می کردند.

مقدسی با اشاره به دستورالعمل جدید وزارت جهادکشاورزی برای جلوگیری از سودجویی تجار بهره مند از ارز 4200 تومانی، گفت: بر اساس این دستورالعمل نهاده های وارداتی با ارز دولتی باید در بین ادارات جهادکشاورزی استان ها توزیع شود و هر دامدار با توجه به میزان تولید شیر سهمیه دریافت کند.

رییس انجمن صنفی گاوداران ایران میزان سهمیه تعیین شد برای دامداران را تحویل 100 گرم کنجاله سویا در برابر تولید یک کیلوگرم شیر عنوان کرد.

مقدسی در پایان تاکید کرد: تاریخ صدور دستورالعمل مذکور مربوط به نیمه اسفند ماه سال گذشته است، اما به دلیل طولانی بودن بوروکراسی های اداری اجرای آن با تاخیر انجام می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان