باکس آفیس: Shazam! با فروش بالایی صدرنشین می‌شود

فیلم «شزم!» Shazam! به راحتی توانست با ۵۳.۵ میلیون دلار فروش در ۴۲۱۷ سالن سینما صدرنشین جدول باکس آفیس شده و پس از «آکوامن» Aquaman دومین پیروزی بزرگ را برای فیلم‌های ابرقهرمانی دی‌سی DC به دست آورد

فیلم «شزم!» Shazam! به راحتی توانست با 53.5 میلیون دلار فروش در 4217 سالن سینما صدرنشین جدول باکس آفیس شده و پس از «آکوامن» Aquaman دومین پیروزی بزرگ را برای فیلم‌های ابرقهرمانی دی‌سی DC به دست آورد. با در نظر گرفتن سایر فروش‌های غیرقانونی این فیلم، جمع فروش آن در آمریکای شمالی به 56.8 میلیون دلار می‌رسد.
این فیلم 100 میلیون دلاری در خارج از آمریکا هم شروعی قوی داشته است، و با فروش 102 میلیون دلار در 79 مارکت توانسته جمع فروش جهانی خود را به 155.5 میلیون دلار برساند. چین در میان مارکت‌های خارجی آن با 30.9 میلیون دلار فروش در جایگاه اول قرار داشت؛ با این وجود فروش این فیلم در روز شنبه افت شدیدی را شاهد بود، که این موضوع نشان‌دهنده‌ی تبلیغات دهان به دهان ضعیف آن است.علی‌رغم اینکه اکران «شزم!» Shazam! هیچ رکوردی را نشکسته است، اما عملکرد کلی آن بدون شک آغازگر مجموعه فیلم جدیدی برای کمپانی‌های نیولاین New Line و دی‌سی DC خواهد بود.
این فیلم با نقدهای مثبت و امتیاز A در سینمااسکور روبرو بود، و مورد استقبال کم‌نظیری از طرف مخاطبان جوان قرار گرفت. به گزارش پسترک PosTrak بیش از نیمی از تماشاگران این فیلم در سینما، زیر 25 سال سن داشتند و حدود یک سوم تمام تماشاگران زیر 17 سال بودند. برای مقایسه جالب است بدانید 46 درصد کسانی که در آخر هفته‌ی اکران «کاپیتان مارول» Captain Marvel به تماشای آن رفتند زیر 25 سال سن داشتند. مردان 65 درصد خریداران بلیت «شزم!» Shazam! را تشکیل دادند.«گورستان حیوانات خانگی» Pet Sematary از کمپانی پارامونت Paramount، که اقتباسی از فیلم اصلی به همین نام در 1989 است، هم در اکران داخلی خود فروش خوبی داشت و توانست از 2585 منطقه 25 میلیون دلار بفروشد. این دومین اکران پرفروش برای فیلم‌های اقتباسی استیون کینگ Stephen King پس از «آن» It (با 123.4 میلیون دلار فروش)، بدون در نظر گرفتن تورم، است.
این فیلم ترسناک مثبت 17 سال با استقبال 54 درصدی مردان مواجه شد، و 75 درصد خریداران بلیت زیر 35 سال سن داشتند، که نشان می‌دهند قوت این فیلم تنها در نوستالژیک بودن آن نیست. «گورستان حیوانات خانگی» Pet Sematary امتیاز C+ در سینمااسکور دریافت کرد که برای فیلم‌های این ژانر معمول است.

«گورستان حیوانات خانگی» Pet Sematary در خارج از آمریکا با 17.5 میلیون دلار فروش در 46 مارکت اکران شد و با وجود بودجه‌ی 21 میلیون دلاری ساخت (بدون هزینه‌های تبلیغات)، به جمع فروش جهانی اولیه‌ی 42.5 میلیون دلار رسید.
این فیلم به کارگردانی دنیس ویدمایر Dennis Widmyer و نقش‌آفرینی جیسون کلارک Jason Clarke در نقش دکتر لوییس کرید Dr. Louis Creed درباره‌ی داستان گورستانی اسرارآمیز و مخفی در جنگل مین Maine نزدیک خانه‌ی جدید خانواده‌اش است. ایمی سایمتز Amy Seimetz و جان لیثگو John Lithgow هم در این فیلم بازی کرده‌اند.فیلم خانوادگی «دامبو» Dumbo از تیم برتون Tim Burton و کمپانی دیزنی Disney به خاطر اکران «شزم!» Shazam! افت شدید 60 درصدی را در دومین آخر هفته‌ی خود تجربه کرد و با فروش 18.2 میلیون دلاری به جمع فروش ده روزه‌ی مایوس‌کننده‌ی 76.3 میلیون دلار در آمریکای شمالی دست یافت. این فیلم در خارج از آمریکا عملکرد بهتری داشت و با فروش 39.6 میلیون دلاری در 55 مارکت توانست به جمع فروش خارجی 137.8 میلیون دلاری و جمع فروش جهانی 213.8 میلیون دلاری برسد.
«دامبو» Dumbo در جایگاه سوم قرار گرفت و پس از آن فیلم ترسناک «ما» Us از جردن پیل Jordan Peele و کمپانی یونیورسال Universal قرار داشت که پس از فروش 13.8 میلیون دلاری در سومین آخر هفته‌ی خود مرز فروش جهانی 200 میلیون دلار را رد کرد و به 216.6 میلیون دلار رسید. جمع فروش این فیلم در آمریکای شمالی 152.4 میلیون دلار و جمع فروش آن در خارج از آمریکا 64.2 میلیون دلار است.
فیلم بزرگ ابرقهرمانی دیزنی Disney و مارول Marvel به نام «کاپیتان مارول» Captain Marvel پس از فروش 12.7 میلیون دلاری در پنجمین آخر هفته‌ی خود مرز فروش جهانی 1 میلیارد دلار را رد کرد و در آخرین جایگاه جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت. جمع فروش این فیلم در داخل آمریکا به 374.1 میلیون دلار می‌رسد. در خارج از آمریکا این فیلم با فروش 14.1 میلیون دلاری به جمع فروش خارجی 663.6 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 1.04 میلیارد دلار دست یافت. «کاپیتان مارول» Captain Marvel در رده‌ی نهم پرفروش‌ترین فیلم‌های اقتباسی از کتاب‌های کمیک قرار دارد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر