سردار زاهدیان خبر داد

باند بین المللی قاچاق کوکائین در تهران منهدم شد/ ۷۷ درصد کشفیات مواد مخدر در استان‌های شرقی کشور/ انهدام باند توزیع «ال‌اس‌دی» در پارتی‌های شبانه

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی از شناسایی و انهدام باند بین‌المللی قاچاق کوکائین در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمدمسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی با اعلام این خبر اظهار داشت: 631 تن و 124 کیلوگرم از انواع مواد مخدر در سال 95 کشف شد.

وی افزود: با رویکرد اطلاعاتی، علمی و فنی پلیس و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، در سال گذشته نسبت به شناسایی و پاکسازی محلات و مناطق آسیب پذیر اقدامات قابل توجهی صورت گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در سال گذشته کشف 7.5 کیلو گرم کوکائین از زنی با ملیت بولیویایی که با همدستی همسر اکوآدوری خود اقدام به توزیع و فروش مواد مخدر می کرد را شاهد بودیم.

زاهدیان اظهار داشت: 77 درصد کشفیات مواد مخدر در استان های شرقی کشور صورت گرفته است و در سال 95، شاهد رشد 16 درصدی درگیری پلیس مبارزه با مواد مخدر با قاچاقچیان مواد مخدر بودیم.

وی ادامه داد: رویکرد حضور در فضای مجازی و برخورد با عناصر توزیع و تبلیغاتی مواد مخدر در سال گذشته هم اجرا شد که طی آن باندی با سرکردگی فردی به نام اسپایدر شناسایی و منهدم شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: در حال حاضر 2 میلیون و 800 نفر معتاد در کشور وجود دارد و در صورت فراهم آمدن زیر ساخت های درمانی، پلیس مبارزه با موادمخدر تلاش همه جانبه خود را برای درمان و ساماندهی آن‌ها به کار می‌گیرد.

*کشف هفتگی 3مورد توزیع مواد مخدر در محافل عمومی

سردار زاهدیان تصریح کرد: در سال 95 در حوزه اقدامات بین‌المللی و فرا منطقه‌ای مبارزه با مواد مخدر دوره‌های آموزشی مختلف برگزار شد و ایران با مشارکت کشورهایی از جمله آلمان، ایتالیا و انگلیس موفق به شناسایی و انهدام چندین شبکه قاچاق بین المللی مواد مخدر شد.

وی افزود: کشف و ضبط مواد مخدر در سال 95 نسبت به سال 94، بیش از 67 درصد بود و 485 تن و 375 کیلوگرم آن در استان های شرقی کشور کشف شد.

*دستگیری و بازداشت 9 نفر از سرکردگان فروش موادمخدر در فضای مجازی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در جریان شناسایی و انهدام یک باند فعال در فضای مجازی، 9 نفر دستگیر و بازداشت شدند و 6 کیلوگرم مواد توهم زا از آنان کشف و ضبط شد. موادی چون گل، ماری جوانا و ماده ای که به نام (ال اس دی) از آن یاد می شود و به صورت چسبی به اعضای بدن می چسبانند و با گذشت زمان جذب بدن می شود، از جمله این کشفیات بود.

زاهدیان از کشف و ضبط 3 موردی مواد مخدر در برخی آرایشگاه ها و آزمایشگاه های شهر تهران خبر داد و گفت: بر اساس افزایش کشفیات مواد مخدر در برخی محافل اجتماعی و عمومی آسیب پذیر، رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با جدیت دنبال می‌شود.

*حذف و جایگزینی مجازات اعدام باید سنجیده اجرایی شود

وی در خصوص تغییر و جایگزینی مجازات اعدام گفت: حذف و یا جایگزینی نسنجیده در خصوص مجازات اعدام، باعث تجری مجرمان شده و به دلیل سودآوری نامشروع خرید و فروش مواد مخدر، موجب افزایش تعداد تولید کنندگان و توزیع کنندگان مواد افیونی می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سال گذشته و به ویژه از 25 اسفند ماه سال 95 آغاز و تا پایان 15 فروردین ماه سال جاری ادامه داشت؛ طی اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر 7 هزار نفر جمع آوری و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر دستگاه ها تحت درمان قرار گرفتند.

زاهدیان تأکید کرد: در راستای تقویت مرزها، اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در محیط های آسیب پذیر و پرخطر شناسایی متمرکز شد و روند شناسایی و کشف شبکه های توزیع مواد مخدر ادامه خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان