اگر از کارتان متنفرید، بخوانید

آیا از کارتان متنفر هستید، ولی نمی‌دانید چه کار کنید؟ آیا صبح به سختی از خواب بیدار می‌شوید و از سر کار رفتن حس بدی دارید؟ آیا شما اغلب در خواب بی قرار هستید و از زندگی و خودتان نفرت دارید؟ آیا شما هنگامی که در محل کارتان به سر می‌برید، احساس نارضایتی می‌کنید و خوشحال نیستید؟

برترین ها - ترجمه از یگانه سهرابی: آیا از کارتان متنفر هستید، ولی نمی‌دانید چه کار کنید؟آیا صبح به سختی از خواب بیدار می‌شوید و از سر کار رفتن حس بدی دارید؟ آیا شما اغلب در خواب بی قرار هستید و از زندگی و خودتان نفرت دارید؟ آیا شما هنگامی که در محل کارتان به سر می‌برید، احساس نارضایتی می‌کنید و خوشحال نیستید؟ اگر نفرت از کار در وجود شما هست و جواب تان به تمامی این سوال‌ها مثبت است، بسیار واضح است که در شرایط سختی هستید و به هر وسیله‌ای که شده به دنبال راهی برای رها شدن می‌گردید و شاید هم می‌خواهید از کارتان استعفا بدهید.

این موضوع درباره اکثر ما صدق می‌کند. یعنی از کارمان راضی نیستیم، ولی به دلیل مخارج زندگی و تامین آن‌ها باید هر طور که شده به کارمان ادامه دهیم. پس چه کاری باید انجام دهیم وقتی که نفرت از کار در وجود ما خانه کرده است؟ چرا ترک محل خدمت دشوار و به مراتب ماندن و ادامه دادن، کار دشوارتری است؟

این غم و اندوه و نفرت از کار، بیشتر از هر زمانی شما را غرق روزمرگی می‌کند و نه تنها شما را ناراحت می‌کند بلکه باعث تحریک همه افراد اطراف شما هم می‌شود و موجب انتقال این حس به آن‌ها هم می‌شود. به این خاطر که اغلب افراد فکر می‌کنند که ماندن در یک شرایط سخت و شناخته شده، بهتر از یک شرایط ناشناخته است.

اگر از کارتان متنفرید، بخوانید

دلایلی که باعث می‌شود به کاری که از آن متنفر هستید ادامه دهید

اگر نفرت از کار در وجود شما زیاد است، احتمالا کار خود را به نحو احسن انجام نمی‌دهید و در آینده‌ای نزدیک ضرر می‌کنید. اگر بخواهیم رک و پوست کنده با شما صحبت کنیم، باید بگوییم که اگر انجام کاری برای شما غیر قابل تحمل است، هر طور که شده باید آن را رها کنید. به همین منظور در ادامه این مطلب 5 دلیلی که باعث می‌شود افراد به ادامه کاری که از آن متنفرند بپردازند را آورده و راهکار‌های مفیدی هم برای حل آن‌ها ارائه داده ایم. با ما همراه باشید.

ترس از آزمایش موقعیت‌های شغلی جدید

یکی از دلایل اصلی که مردم به انجام کار‌هایی که از آن‌ها متنفرند، ادامه می‌دهند و رهایشان نمی‌کنند، ترس از موقعیت‌های ناشناخته است. این امر مخصوصا برای افرادی است که در حال نزدیک شدن به بازنشستگی هستند، یا پس از مرخصی زایمان می‌خواهند دوباره به کار خود بازگردند. یا حتی در مورد کارکنانی صدق می‌کند که در شرکت یا در موقعیت مشابه برای مدت طولانی خدمت کرده اند.

نگرانی‌های مالی

بله، هزینه زندگی، صورتحساب‌های پرداخت نشده و افزایش بدهی‌ها می‌تواند باعث شود افراد به هیچ عنوان حاضر به ترک شغل خود نشوند و این نفرت از کار هنوز ادامه داشته باشد. خودتان بهتر می‌دانید که وضعیت مالی نسبتا نگران کننده شما با بیکاری بدتر می‌شود؛ بنابراین این یکی از دلایل مهمی است که مردم با نفرت از کار خود کنار می‌آیند و همچنان در مشاغلی که از آن متنفر هستند باقی می‌مانند و هیچ گاه قادر به ترک آن نیستند.

آرامش در محیط کار

گاهی اوقات شما مشغول به کاری می‌شوید که از آن نفرت دارید، ولی به دلیل این که در هر محیط کاری کمبود‌های مشابهی وجود دارد، به کار خود ادامه می‌دهید و آن را رها نمی‌کنید. به طور ساده‌تر باید بگوییم که شما با بررسی آگهی‌های شغلی و بازار کار متوجه می‌شوید که اگر شغل خود را رها کنید، حداقل باید برای مدت نامعلومی بیکار بمانید، پس ترجیح می‌دهید شغل خود را حفظ کنید و آرامش خود را بر هم نزنید.

شما خود را با نارضایتی تطبیق می‌دهید

من از کارم متنفرم، حالا چه کاری باید انجام دهم؟ بسیاری از مردم وجود دارند که می‌گویند درست است که من از شغلم متنفرم، ولی هیچ کاری نباید انجام دهم و همچنان به آن ادامه دهم. زیرا آن‌ها متعقدند که شما همیشه نباید کاری که دوست دارید را انجام دهید و این نظر ریشه در باور‌های آن‌ها دارد. مثلا می‌گویند اگر انجام این شغل باعث شود که شما یک زندگی خوب برای خانواده تان فراهم کنید، آیا ارزش این را دارد که به دلیل نفرت از کار، آن را رها کنید؟!

همه مشاغل یکسان هستند

بهانه نهایی که ممکن است برخی افراد بیاورند این است که تمام مشاغل در جهان بد هستند و احتمالا شما را به یک فرد بی رحم تبدیل می‌کنند. کارفرمایان بد، همکاران حسود و حجم کاری زیاد در همه مشاغل وجود دارد. همه شغل‌ها مثل هم هستند و در هیچ کدام شما نمی‌توانید شرایط خوبی را تجربه کنید.

اگر از کارتان متنفرید، بخوانید

در مقابل نفرت از کار باید چه کنیم؟

شما از کار خود متنفر هستید و این یک واقعیت است. گاهی ممکن است نفرت از کارتان بیش از اندازه و غیر قابل وصف باشد؛ این یک مرحله گذرا برای شما نیست. مشکلی که وجود دارد، ماندن در شغلی است که از آن نفرت دارید و هیچ کاری در مورد آن انجام نمی‌دهید. این شرایط نه برای شما و نه برای شغلتان در آینده مفید نخواهد بود و مطمئنا ضرر‌های بسیاری برایتان به دنبال خواهد داشت.

همان طور که قبلا گفتیم، اگر در شغلی باشید که از آن لذت نمی‌برید، به هیچ عنوان نمی‌توانید در آن عملکرد خوبی داشته باشید. شما انجام وظایف خود را به تعویق می‌اندازید، از قبول مسئولیت‌های اضافی سر باز می‌زنید، دائما در طول روز غر می‌زنید و شکایت می‌کنید. اگر همکارانتان این موارد را به گوش رئیس برسانند، به زودی شما از کار اخراج خواهید شد. پس واقعا باید بدانید که وقتی که از کار خود متنفر هستید، باید چه کار کنید؟

1 - ارزیابی و اقدام مثبت

«مایا آنجلو» در این زمینه می‌گوید: «اگر چیزی را دوست نداشتید، آن را تغییر دهید. اگر نمی‌توانید آن را تغییر دهید، پس باید نگرش خود را تغییر دهید.»

این جمله در شرایطی که نفرت از کار تمام وجودتان را گرفته، بسیار به کارتان می‌آید. اساسا تنها دو راه وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید: کار خود یا حداقل چیز‌هایی که در مورد آن دوست ندارید را تغییر دهید؛ یا این که نگرش خود را در مورد آن عوض کنید.

2 - علت نفرت از کارتان درونی است یا بیرونی؟

نارضایتی از شغل و یا نفرت از کار ممکن است به دلیل یک عامل خارجی باشد؛ ولی گاهی اوقات این شرایط به دلیل ذهنیتی است که در شما وجود دارد. یا شما به طور کلی از زندگی خود متنفر هستید؟ یا فقط شغلتان است که از تنفر دارید؟ در صورتی که شما از زندگی تان ناراضی هستید، تصمیم بگیرید که هر روز تغییرات کوچکی را ایجاد کنید و هر کاری که باعث خوشحالی تان می‌شود را انجام دهید.

3 - نکاتی که باعث نفرت از شغل تان می‌شود را پیدا کنید

زمانی که از شغل خود متنفرید اولین کاری که باید انجام دهید، این است که بدانید که چرا از کار خود متنفر هستید. آیا این تنفر به خاطر رئیستان است؟ یا به دلیل شرایط نامساعد محیط کار و رقابت‌های بیش از حد است؟ گاهی اوقات این تنفر ممکن است به دلیل انجام وظایف اضافی و حجم بیش از حد کار باشد. آیا حجم کاری شما ناگهان افزایش یا کاهش پیدا می‌کند؟ یا نمایه کاری تان تغییر کرده است؟

لیستی از کار‌های فعلی و وظایف آینده خود تهیه کنید. این کار به شما کمک می‌کند که مشکلات خود را حل کنید و همچنین اگر انجام کار یا وظیفه‌ای شما را اذیت می‌کند، مطمئن شوید که در کار بعدی خود آن را انجام نمی‌دهید.

4 - درباره مشکلاتتان با رئیس خود صحبت کنید

بعضی اوقات کارفرمایان دلیل ایجاد نفرت از کار می‌شوند. در برخی موارد آن‌ها تنها مشکل شما با شغلتان می‌باشند. با رئیس خود درباره شرایطی که از آن ناراضی هستید، صحبت کنید. سعی کنید به کمک یکدیگر به یک راه حل مشترک برسید و تا حد ممکن شرایط را تغییر دهید. اگر مشکل شما با خود رئیستان است، بهتر است ببینید که آیا شرکت می‌تواند شما را به یک موقعیت موازی منتقل کند که زیر نظر فرد بهتری مشغول به کار شوید.

اگر از کارتان متنفرید، بخوانید

5 - تا زمانی که شغل دیگری پیدا نکردید، کار خود را رها نکنید

اگر از کارتان بیش از حد تنفر دارید و ادامه آن شما را اذیت می‌کند، تا زمانی که شغل دیگری پیدا نکردید به هیچ عنوان آن را ترک نکنید. چرا که بیکاری و نداشتن حقوق، ممکن است شرایط بدتری برایتان به وجود آورد و اوضاع زندگی تان را وخیم‌تر کند.

اگر به علت نفرت از کار باید شغل خود را ترک کنید، قبلش مطمئن شوید که یک کار بهتر پیدا کرده اید. درست است که شغلتان همان کار رویایی شما نیست، ولی حداقل باید تعدادی از معیار‌های شما را دارا باشد.

6 - همیشه یک کارمند خوب باشید

هنگامی که شما از کار خود متنفر هستید، ولی هیچ شغل بهتری وجود ندارد که در آن استخدام شوید، پس باید سعی کنید با شرایط کنار بیایید و به کار خود ادامه دهید. این بدین معنا نیست که شما کار خود را به خوبی انجام ندهید و غیر حرفه‌ای عمل کنید. هر چقدر هم که از شغلتان متنفر باشید، باید از تمام توانایی خود استفاده کنید و وظایفتان را به نحو احسن انجام دهید.

7 - سعی کنید نکات مثبت شغل خود را در نظر بگیرید

مطمئنا نکاتی درباره شغلتان وجود دارد که شما آن‌ها را دوست دارید؛ بنابراین اگر در کاری مشغول هستید که از آن متنفرید، سعی کنید روی نکات مثبت آن تمرکز نمایید و افکار منفی را از خود دور کنید. به آینده فکر کنید؛ ممکن است که شما از شغل فعلی خود متنفر باشید، اما اگر انجام این کار باعث تحقق اهداف شما شود، آیا ارزش این را دارد که رهایش کنید و با اهدافتان خداحافظی کنید؟

اگر از کارتان متنفرید، بخوانید

8 - احساسات خود را تغییر ندهید

صادقانه بگوییم اگر شما دائما ناله و شکایت کنید، هیچ کس دوست ندارد با شما همکاری داشته باشد. مطمئنا این شرایط باعث می‌شود دیگران تمایلی به همکاری با شما نداشته باشند، یا این که به اجبار شما را تحمل می‌کنند؛ بنابراین سعی کنید این ویژگی‌ها را از خود دور کنید و با انرژی مثبت به کار خود ادامه دهید؛ بنابراین اگر شما از کار خود متنفر هستید، باید قبل از این که شغل خود را ترک کنید یک استراتژی مناسب طراحی نمایید تا متضرر نشوید. همیشه به این فکر کنید که شرایط تغییر می‌کند و شما باید سعی کنید در همه حال از زندگی خود لذت ببرید.

منبع: lifehack

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان