ماهان شبکه ایرانیان

رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران در گفت‌وگو با میزان:

بستر و حریم رودخانه آهار فشم از وجود پل‌های غیرمجاز آزادسازی شد

رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران با بیان اینکه بارش‌های اخیر موجب وقوع سیلاب شده و پل‌های غیرمجاز ساخته شده در مسیر رودخانه اهار باعث شده بودند که این سیلاب‌ها به مسیر‌های مواصلاتی و معابر خسارت وارد کنند دستور تخریب این پل‌ها و آزاد سازی بستر و حریم رودخانه صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در راستای اجرای قانون و تاکیدات ویژه رئیس دستگاه قضایی، حریم و بستر رودخانه آهار منطقه رودبار قصران (فشم) از ساخت وساز‌های غیرمجاز آزادسازی شد.

بستر و حریم رودخانه آهار فشم از وجود پل‌های غیرمجاز آزاد سازی شد

در این راستا داریوش مهرطلب رئیس حوزه قضایی رودبار قصران در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از تخریب پل‌های غیرمجاز احداث شده بر روی مسیر رودخانه منطقه خبر داد و گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وقوع سیلاب‌های شدید در رودخانه آهار و تخریب اراضی و راه‌های مواصلاتی، اداره آب منطقه شمیرانات درخواست آزاد سازی حریم و بستر سازی را داشت که با بررسی درخواست بلافاصله دستور آزادسازی حریم و بستر رودخانه صادر شد.

بستر و حریم رودخانه آهار فشم از وجود پل‌های غیرمجاز آزاد سازی شد

وی درباره اهمیت این آزادسازی توضیح داد: بارندگی‌های اخیر در برخی مناطق تهران از جمله فشم منجر به بروز سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی شد که با بررسی‌های انجام شده مشخص شد، وجود پل‌های متعدد غیرمجاز در مسیر رودخانه که توسط صاحبان خانه باغ‌های اطراف ساخته شده، با بروز شدت بارش‌ها و در جریان بودن قطعات درخت و سنگ در مسیر رودخانه منجر به بسته شدن راه آب شده و ورود سیل به خانه‌های مردم شده است؛ لذا براساس تصمیم مقام قضایی و اداره امور آب شمیرانات، پل‌های غیرمجاز ساخته شده در بستر رودخانه شناسایی و تخریب شد.

بستر و حریم رودخانه آهار فشم از وجود پل‌های غیرمجاز آزاد سازی شد

مهرطلب رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران (فشم) ادامه داد: برخی از مردم محلی منطقه و صاحبان خانه باغ‌ها بدون توجه به قوانین و اخطار‌ها مبنی بر رعایت فاصله با حریم رودخانه، اقدام به توسعه املاک خود تا مرز رودخانه کرده بودند.

این مقام قضایی افزود: ما برای رها سازی اراضی ملی از تصرفات غیرقانونی، هیچ اغماضی نداریم و کسانی که به حریم رودخانه‌ها تجاوز کنند قطعا برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

بستر و حریم رودخانه آهار فشم از وجود پل‌های غیرمجاز آزاد سازی شد

وی تصریح کرد: اینکه عده‌ای بگویند ملک یا خانه یا باغ ما سند دارد دلیلی نمیشود که بتوانند به حریم رودخانه تجاوز کنند، کدام شورای اسلامی، دهیاری و حتی کمیسیون ماده 100 به افراد اجازه می‌دهد در حریم رودخانه ساخت و ساز کنند؟

گزارش تخریب ویلای میلیاردی فشم را اینجا بخوانید

گزارش تصویری این خبر را اینجا بخوانید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان